Gå til innhold

Tror jeg lekker fostervann

Anbefalte innlegg

Skrevet

litt detaljer som kommer her - beklager- har måtte begynne med truse innlegg siden trusen begynnte å bli litt "fuktig" ikke som ved utflod men tynnere...

Så her ene kvelden begynnte småen å spake masse,føltes ut som vakum eller trykk der man ikke vil kjenne slikt og det føltes ut som om det kom litt tynnt flytende veske i samme gang fra kjede åpningen.

Det var da jeg egynnte å tenke på om det kunne være fostervann

Noen som har vært borti noe lignende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du snakket med føden, lekker man bør man ikke gå for lenge med det pga innfeksjonsfare. Ellers er det ikke uvanlig å ha veldig tynnflytende utflod heller, jeg lakk såpass forrige svangerskap att jeg trodde vannet hadde gått men det hadde det ikke.

Skrevet

Jeg trodde det samme for noen dager siden og var inne til sjekk. Var ikke det da, bare utflod. Men sjekk det hvis du er usikker for det er er ikke noe særlig å gå å tenke på!

Skrevet

Jeg opplevde det samme som deg..trodde jeg lakk fostervann men det viste seg å være utflod pga kraftig soppinfeksjon.Men du burde absolutt ringe legen og få sjekket det..

Skrevet

Det kan også være at man lekker litt urin ved slutten av sv.skap.. presset er jo så stort og slike uhell kan forekomme.. ekkelt, men sant..

Skrevet

Jeg ville ringt føden, bare sånn for å være sikker.....

Skrevet

I mitt forrige svangerskap lurte jeg på om jeg lakk forstervann. Ringte til føden, og de ba meg ha på bind. Så skulle jeg lukte på bindet, for fostervann lukter litt søtlig. Og sjekke fargen på det.Og så gav jordmor meg en time til kontroll neste dag, men så ringte hun tilbake litt senere å ba meg komme inn til kontroll på kvelden samme dag. Da jeg kom på kontroll bekreftet jordmor at det var fostervann som hadde lekket, så jeg måtte ta blodprøve for å sjekke infeksjonsfaren. Og så ble det tatt ctg, for å sjekke hvordan babyen hadde det. Vi ble sendt hjem, og fikk beskjed om å komme tilbake på kontroll senere på kvelden.

Vi rakk akkurat hjem før riene plutselig begynte, så hjemme var det bare rett inn i dusjen for å lindre smertene. Riene kom veldig tett og hard med en gang. Etter en time hjemme i dusjen....dro vi tilbake til føden, da hadde jeg 4 cm åpning, og fikk fødestue. 4,5 timer senere ble jentungen født.

Skrevet

jeg opplevde det samme som deg i forrige svangerskap. rigte føden, fikk beskjed om og ta på meg bind, og komme om 2 timer... og det var foster vann! ring føden!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...