Anonym bruker Skrevet 23. mars 2008 #1 Skrevet 23. mars 2008 Jeg blir stadig forundret over dibbernes manglende forståelse for statistikk. Stadig spørres det spørsmål om "Hvem har rockering", "hvem skal spise pizza i dag" og "Hvem fødte før termin". Seriøst, folkens. Det er stadig flere tusen personer innlogget. Vi har INGEN oversikt over hvor mange av de som skal spise pizza eller som har kjøpt rockering som virkelig svarer på disse trådene. Ergo er "statistikken" totalt ubrukelig. Dersom man heller hadde spurt "Har DU rockering?" eller "Fødte DU før termin?" ville vi fått et mer realistisk svar, der man kunne sett hvor stor andel av brukerne som svarte ja og nei. Jeg blir bare helt matt av disse trådene, som ikke gir noen som helst mening, bare en haug med folk som svarer "ja". SSB
KaMa Skrevet 23. mars 2008 #2 Skrevet 23. mars 2008 Ta det som et tegn på at skravlesiden ikke er stedet for deg. ;-)
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2008 #3 Skrevet 23. mars 2008 Ja, jeg tror nok det. Flytter inn på kranglesiden, der folk tross alt interesserer seg for litt mer fornuftige ting enn hvor mange brukere som gidder å skrive "ja" i en tråd. SSB
Dunder Skrevet 23. mars 2008 #4 Skrevet 23. mars 2008 Ha-ha! har tenkt litt på det samme. Ikke pga. statistikk, men fordi jeg synes det så drepende kjedelig.. Å lese 80 svar hvor man får vite hvem som fødte før og etter termin blir jo som å se maling tørke! Men folk får jo skravle om hva de vil, det er jo det siden er til. Åpner bare de som ser morsomme ut, jeg da.
ScaryMama Skrevet 23. mars 2008 #5 Skrevet 23. mars 2008 Det er verre med de som sier at forskningsfunn ikke stemmer fordi det ikke er deres erfaring, av type "Nei, jeg tror ikke gutter snakker senere enn jenter fordi jeg har gutt og han snakket kjempe tidlig". ÆH!!!!
høstbarn:) Skrevet 23. mars 2008 #6 Skrevet 23. mars 2008 Hva med sånne "hva tjener dere" - tråder? Hvis man skummer gjennom dem kan man av og til få inntrykk av at gjennomsnittsinntekten blant småbarnsforeldre er ganske høy. Til tross for at det er mange unge her, og at mange jobber deltid. Tror ikke det er så mange som tjener dårlig som har lyst til å legge ut om det her. Seriøst - hvis noen er interessert i hva gjennomsnittsinntekten for den og den aldersgruppen er så er det jo bare å finne det på ssb. Ja, nå gikk jeg inn og så - gjennomsnittsinntekten -brutto - for en familie med barn under 5 år er kr. 492.000,- Så har dere lært noe nytt i dag;) ps. gjennomsnittsinntekten på skravle er sikkert det dobbelte;)
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 23. mars 2008 #7 Skrevet 23. mars 2008 Jeg syns folk er så gode på sannsynlighetsregning her, jeg. "Jeg opplevde dette her, da må ALLE dere andre være forsiktige for det kommer til å hende dere også". Ting er nok litt mer tilfeldig enn det.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2008 #8 Skrevet 23. mars 2008 Ja, den matematiske forståelsen på skravle er tydeligvis skyhøy. SSB
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 23. mars 2008 #9 Skrevet 23. mars 2008 Herrefred. De vet ikke hva brutto betyr, og påstår at dette tallet inneholder skattefradrag og barnetrygd. En liten leksjon i sosialøkonomi hadde kanskje vært på sin plass?
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2008 #11 Skrevet 23. mars 2008 Er det noen som nettopp har tatt eksamen i samfunnsvitenskapelig metode her eller;-)?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå