Gå til innhold

En sterk kjærlighetserklæring

Anbefalte innlegg

Skrevet

som gikk rett i hjerteroten til alle oss rundt bordet. Det kom i går....av hybelboeren vår........

En trist trist historie om et menneske som har bodd i flere fosterhjem, flere institusjoner og akutthjem.....som aldri har hatt normale forhold rundt seg. Som også dessverre har opplevd terapeuter som har brutt ham helt ned.....men heldigvis til slutt møtt andre som har hjulpet ham opp igjen.....et menneske som har brukt rus til å fjerne virkeligheten og hvor det faktisk er helt forståelig med den bakgrunnen (!), men som nå har vært rusfri i mange måneder...

Et menneske som igår kveld gjerne ville få komme med noen ord.....der satt vi, mange rundt langbordet og praten gikk høylydt som den alltid gjør når vi er samlet.....

Det var så sterkt så sterkt...........å høre ham si at hjemme hos oss var der han trivdes aller best.......etter nesten 19 år på jord...........dette var det tryggeste stedet, der han følte seg inkludert som likeverdig.........hvor han virkelig ønsket å bidra og være en del av fellesskapet.....hvor han så gjerne ville gjøre snille ting og handlinger for å vise at han har blitt glad i oss. Og hvor han også sa, at en dag, så håper jeg dere vil bli fosterforeldre for noen som trenger det - for dere er de beste jeg har hatt....og de eneste som ikke har fått betalt for å ha meg, men som gjør det av godhet!

Dæven altså...........det var sterkt......sambo satt med tårer i øynene, jeg satt med en klump i magen og formelig kjente de voldsomme følelsene til dette mennesket. Når jeg tittet på de andre, satt de med store blanke øyne og var tydelig grepet av at dette flotte mennesket fortalte sin historie og viste sin takknemlighet.......ikke for ofte man opplever det med ungdom.....

Men det er virkelig stort, å se hva vår familiekonstellasjon kan bidra med, ved å ha ørene, dørene og hjertene åpne...og når han sier at han ønsker å være en del av vår famile og er takknemlig for at alle rundt oss også inkluderer ham, helt uten spørsmål. Ja da er det verdt alt som følger med!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer tilbake med svar senere, for nå må jeg bare gråte litt.....

Skrevet

For en flott hybelboer du har tatt inn:=) Det er sterkt å være så ung og klare å formidle kjærlighet og takkemlighet høyt og klart.

Jeg vet ingenting det står mer respekt av enn mennesker som har falt dårlig ut her i livet, kommet på skråplanet OG klart å hente seg inn! I de fleste tilfeller så er det omtanke, omsorg og kjærlighet som er botemidlet. Og det er kuren han får hos dere!

Skrevet

Nå er han jo heldig da....som har dumpet inn i din familie.

Han har nok en bagasje som vi andre har vondt for å forstå.......men som du sier, å inkludere noen hjelper veldig......

Tenk så deilig for han å tilbringe tid rundt et stort middagsbord, hvor praten går lett og lystig..........Han har mest sannsynlig aldri følt eller opplevd sånn varme før.

Klart han er takknemlig, han kunne jo sittet i rennesteinen mens dopet flommet. I steden for er han hos dere.....som ikke får hetta av hans fortid.

Nei...stå på dere, for de som ikke har trukket det lengste strået i livets lotteri.

Det står stor respekt av det....

Skrevet

For en skjønn og moden gutt dere har i hus. Mennesker med mye motgang,med mye svik og savn,de vet hva varme og omsorg vil si.Og de setter det så utrolig mye høyere og er mere takknemlige for dette enn de fleste andre som tar tryggheten for gitt.

Løvetannbarna...de som er sterke og klarer å vokse seg gjennom vanskelige hindre, som klarer å overleve og blomstre tross tilsynelatende umulige vekstvilkår.

Godt for han å ha dere som sin trygge base,og som gir han muligheten til å fortsette å utvikle de sterke sidene sine :)

Skrevet

Vakkert! Både det dere gjør og det å få en slik tilbakemelding ;-) Garantert vel fortjent!

Sippesippeklem fra

Skrevet

Denne hadde jeg ikke sett før :)

Sterk og direkte tilbakemelding fra en som ikke har hatt det så lett. Så utrolig fint at dere kan bidra til at han kan få håp for fremtiden... Det er ofte ikke så mye som skal til og ikke så lett å virkelig forstå hvor mye det betyr for ham. Jeg tror du klarer å se det og ta det til deg!

Fine Attpåklattenfamilien :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...