Gå til innhold

Hvor lenge kan dem holde seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min gutt har nettopp sluttet med bleien. Jeg er usikker på hvor langt vi kan bevege oss fra et do - for at han skal klare å holde seg til vi når tilbake.

Virker jo som han må akkurat når han fortelle at han må tisse. Ikke noe tid å sløse på her. Vil dette bedre seg med alderen? Eller er det bare noe som må tillæres?

Han er 3år.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jo, men når han forteller deg at han må på do.....må dere da løpe til et toalett? Eller kan du si "Vi er snart hjemme, du må holde deg".

Klarer han da å holde igjen?

Skrevet

Min erfaring er at dette går seg til ganske fort. Til å begynne med er de usikre selv, så fort de kjenner et ørlite behov løper de på do, men etterhvert skjønner de at det gåt ann å holde seg litt... Men da kan du får motsatt problem da, de holder seg så lenge det overhodet er mulig FØR de sier fra og da haster det ;-)

Det går seg ganske fort til, de må bare oppdage kunsten å holde seg.

Skrevet

Det går seg til. I starten, altså månendene etter bleieslutt er det ofte sånn at når barnet sier "jeg må tisse" ja da er det bare og ta barnet fatt og løpe tl nærmeste do. Men etterhvert vil de lære seg og holde igjen litt, og det blir ikke så bråhast med og komme seg på do.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...