Gå til innhold

Ser dere det pedagogiske i dette?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

At gutten på 4 må stelle på seg selv i barnehagen om han har hatt uhell?

Det er greitt at han kler av og på seg selv om han tisser i trusa, men her om dagen sa han at de voksne får han til å ta ut bæsjen selv om han bæsjer i trusa.

Jeg er så sinna på hvordan de herser med ham... De har på han utebleie fra før fordi han har slitt med å være tørr i barnehagen.

Nå har vi vært hjemme i over en uke uten et eneste uhell. Jeg begynner å tro at det er ren og skjær latskap fra barnehagen som gjør at de ikke klarer å holde ham tørr der.

Helsesøster sier det er helt normalt å ikke være helt tørr ennå, noen er tidlige, andre senere. Hvordan gjør deres barnehager det ifht skift etter uhell?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uakseptabelt at en 4 åring må ta ut bæsjen selv!

Skrevet

Fy faen, dette hadde jeg tatt opp med ped.leder. De kan sørge for å få ungene på do med jevna, feks før de skal ut. hvertfall de de VEIT har uhell...

Skrevet

Jeg hadde aldri godtatt at min sønn måtte grave i sin egen dritt.

Dette er personalets jobb. Skjønner at uhell ikke er så gøy for noen, men at en 4-åring må vaske seg selv er bare idiotisk - om ikke barnemishandling. Stakkars gutten din!

Ville nok tatt en samtale med bhg.

Man kan jo lure på hvorfor han sliter med å være tørr i barnehagen.

Skrevet

Takk for svar alle sammen, da er det ikke bare jeg som er på bærtur. Mannen ble så sinna at han kommer nok til å lage bruduljer tenker jeg...:P Men han skal avtale møte med ped.leder på tirsdag så drar vi begge i møte. Må virkelig få greie på hvordan det er det gjør dette rundt stell og skift nå.

Skrevet

Nei, dette ser jeg ikke det pedagogiske i, nei. Dette handler stort sett bare om straff, synes jeg, og det ligger det vel også læring i, men helt feil type læring. Det man lærer i redsel blir jo bare vondt.

Skrevet

nei dette hørtes ikke bra ut..., håper det ordner seg, for dette er uakseptabelt.

Skrevet

stakkars gutten din!! først har han uhell, å så krever de at han skal ordne seg selv?? snakk om å tråkke på noen som allerede ligger nede.

dette hadde jeg aldri godtatt!!

Skrevet

Dette må du ta tak i! Uakseptabelt. Dette er ikke bra for din sønn, kan oppleves som traumatisk for han. I barnehagen der min sønn gikk, skiftet de på barna uansett. Dette virker som en straffemetode fra barnehagens side, og det er ikke slik man skal avvenne et barn fra å gjøre seg ut. Hadde slått hardt ned på dette, om det gjaldt min unge.

Skrevet

Enig med alle her.

Jeg hadde klikka i vinkel. Ta det opp med dem.

Skrevet

Det er absolutt ikke noe pedagogiks ved det der!!!

Det er jo bare nedverdigende for den stakkars lille gutten din!!

Hadde tatt det opp med styreren i barnehaven jeg, og latt han gå videre til avd.leder/ped.leder evt sammen med deg!

Ååååhhh, kjenner jeg blir sint nå altså!!!

Skrevet

der eg jobber så har vi nå en gutt på snart 3.5 år som driver å skal slutte med bleie. han har ingen uhell hjemme, men i barnehagen har han ikke tid til å gå på do. selv om vi sier han må gå på do så blir han bare rasende og sier han ikke vil... så det ender jo med at han både tisser og bæsjer seg ut hver dag. foreldrene er så opptatt av at hjemme går det jo bra..så de vil IKKE at han skal ha bleie på seg... og han vil jo ikke ha det selv heller... men vi har sagt at han MÅ ha bleie på seg ute i allefall. siden han har jo ikke så masse ekstra uteklær så da er det så dumt når han tisser i kjeledressen osv..

men det jeg skulle skrive var jo at når han tisser seg ut så syns han det er helt pyton... men jeg sier alltid at han må kle av seg selv... selvfølgelig hjelper jeg han men jeg sier at han må ta av seg iallefall de ytterste klærene (bukse og strømpebukse) og putte dem i pose... så sier jeg at dette er slikt som skjer når han nekter å gå på do. Når han har bæsjet så må han ta av seg buksen og strømpebuksen. men selvføgelig tar jeg av han trusen... når han står inne på badet så prater vi masse om at det er så mye bedre når han går på doen... men han klarer rett å slett ikke løsrive seg fra leken når han må på do...

men det skal sies at han får MASSE MASSE skryt når han går på do... og vi prøver jo å ta han med på do.. men er ikke så lett å tvinge noen til å sette seg på do liksom....

jeg har pratet med foreldrene om dette og de syns det er kjempe fint at vi sier han må kle av seg selv..sånn at han merker at det er ekkelt når han tisser/bæsjer seg ut..

men må si det høres merkerlig ut at han må ta av trusen selv når han har bæsjet...

men det med at han er tørr hjemme og ikke i barnehagen. Barna er stortsett ofte mye tidligere tørr hjemme enn i barnehagen. i barnehagen er det så mye som skjer for barna. det er mange flere å leke med osv... så de glemmer seg ofte.. det du kan gjøre er jo å la han ha sånn up and go på seg så kan han gå på do men om det skjer et uhell så har han bleien der... og det blir ikke så "dramatisk" for han..

men tipser deg til å prate med de ansatte i barnehagen. spørre litt hvordan de gjør ting der osv.

Skrevet

Jeg er ped.leder og synes denne oppførselen er uaktseptabel! Greit at han må kle av seg selv når han har tissa, men når han har bæsja seg ut SKAL de hjelpe til! Dette bør du ta opp med styrer også, ikke bare ped.leder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...