BettyBoob Skrevet 23. mars 2008 #2 Skrevet 23. mars 2008 jeg er ikke redd fro det. har brukt samme merke de siste 10 årene - Microgynon. og røyket samtidig. Det er ytterst få som får problemer som blodpropp, men det er ufattelig tragisk når det skjer
heisand? Skrevet 23. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 23. mars 2008 lurer sånn på hva jeg skal bruke når jeg får meg en kjæreste?
Kaffemocca Skrevet 23. mars 2008 #4 Skrevet 23. mars 2008 Jeg liker ikke da piller generelt jeg, syns ikke jeg får til å svelge dem (ikke en gang små p-piller). Du kan jo få satt inn spiral kanskje?
Gjest Skrevet 23. mars 2008 #6 Skrevet 23. mars 2008 Nuvaring er jo et alternativ med lavere innhold av hormoner? Ellers må du jo huske at graviditet også øker sjansen for å få blodpropp:) Alt er farlig, om du tenker på det..
Nusse_83 Skrevet 23. mars 2008 #7 Skrevet 23. mars 2008 Ei venninne av meg har gått på yasmine, hun fikk blodpropp i fjord sommer. Gikk heldigvis bra, men søren å redd man blir av det. Har selv jobbet på en omsorgsavdeling der pasientene hav vært voksne personer med erverved hjerneskade, så vet hvor ille det kan gå Kan selv ikke gå på p-piller, men om jeg kunne ha så vet jeg ikke helt om jeg hadde villet.
line_n & sara Skrevet 23. mars 2008 #8 Skrevet 23. mars 2008 hormoner har vært omdiskutert lenge, det! jeg er litt vell helsekostfreak og har ikke tatt en p pille på mange år! har dessuten hatt litt "blodgreier" i familien, og det i seg selv er jo grunn til å ikke ta de. kommer til å få spiral (m hormoner) den varer i 5 år, og virker lokalt i skjeden, og det er veldig lite hormoner som havner i blodet. alternativet er kobberspiral, men den kan gi litt større/lengre blødninger, hormonspiralen kan i noen tilfeller "fjerne" mensen!
mamman til to gutter Skrevet 23. mars 2008 #9 Skrevet 23. mars 2008 Det er veldig få som får blodpropp av p-piller og de fleste av dem har flere risikomomenter i tillegg, feks at det er blodpropp i familien eller at de røyker. Derfor er det viktig at legen som skriver ut resept på p-piller faktisk gjør jobben sin og spør om sånne ting før han skriver resepten. I tillegg så sier de at det å gå gravid er en større risiko for blodpropp enn det p-piller er.
To tette + snart ei med flette Skrevet 23. mars 2008 #10 Skrevet 23. mars 2008 Jeg har aldri likt å ta p-piller, men har tatt det i 7-8 år til sammen. Etter at jeg måtte bytte merke for ett år siden og menssyklusen min gikk amok satte jeg inn kobberspiral og er kjempe fornøyd! Den kan sitte i i 5 år og er uten hormoner.
~sjiraff~ Skrevet 23. mars 2008 #11 Skrevet 23. mars 2008 Jeg har fått litt noia etter alt som har stått de siste årene. Samtidig har vi både hjerteproblemer og blodpropp i familien, så jeg har vel i grunn sagt til min kjære at hormon prevansjon er uaktuelt m\for meg fremover.. Men vet ikke helt hva vi skal satse på av prevansjon heller..
Gjest Skrevet 23. mars 2008 #12 Skrevet 23. mars 2008 Å stappe i meg enhver form for prevansjon med hormoner utgår med skyhøye kneløft. Har sett for mange unge jenter med slag pga hormon-prevensjon. 1 er uansett 1 for mye. Utsetter meg ikke for det.
Jojo x3 Skrevet 23. mars 2008 #13 Skrevet 23. mars 2008 Ikke for å skremme, men i blant mine venninner er vi 4! som ikke tåler p-piller og som har fått en eller annen bivirkning. Det er mye vanligere enn dere kanskje tror. Jeg slet med hodeverk i 2 år før legene fant ut hva det var, ble også innlagt akutt med noe de trodde var hjerneblødning men som var bivirkninger.En venninne fikk blodpropp, men det ble ikke rapportert videre. De fleste sånne tilfeller blir ikke rapportert videre (men burde) fordi en ikke er sikker. Veldig mange får hodeverk som bivirkning. Vet dette fordi min mann er lege. Jeg ble heldigivs frisk etter at jeg sluttet med p-piller. Fins mange andre alternativer til p-piller, heldigvis.
Lykke X 4 Skrevet 23. mars 2008 #14 Skrevet 23. mars 2008 Jeg er noe skeptisk til P-piller, ja. Det kommer av de skumøle bivirkningene jeg selv opplevde å få av Jasmin. Helt ærlig, så tror jeg aldri slike bivirkninger og risikoer hadde blitt akseptert på et medikament beregnet på menn. Det som jeg synes er mest skremmende er at disse pillene deles så ukritisk ut til barn helt ned i 12 års alderen. Det er liksom ikke så nøye. På den andre siden finnes det jo positive egenskaper ved p-pillebruk også.
Lykke X 4 Skrevet 23. mars 2008 #15 Skrevet 23. mars 2008 Har også opplevd det samme med yasmin! Syk hodepine. Som forsvant da jeg slutta med pillen, og jeg har ikke hatt det siden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå