Sjefsmegga Skrevet 23. mars 2008 #1 Skrevet 23. mars 2008 Det hender ei stakkars dame blir litt fortvilt i sin hverdag, ta feks klær og klesvask. Det ender jo aldri, sist jeg så bunnen på skittentøyskurven var vel da vi flytta inn her, nå har den fått selskap av to andre. Og hvorfor jeg kjøper ull er meg en gåte, de plaggene blir jo liggende på bunnen til de kan breke igjen snart og vandre ut på egen hånd. Og røde klær! Er jo så livredd for avfarging, men samtidig så forbanna gjerrig at jeg ikke vasker dem heller før jeg har samla opp nok til ei full maskin, noe som er mest sannsynlig i januar etter julestria. Jada, håndvask hadde nok fungerte bra det også, men når skal man får tid og ork til sånt i tre barnsmamma-helvete. Jeg burde fått sprøyta inn noen "husmor-gener" tror jeg. Mannen slipper jeg ikke til, for da er vel alt rosa, lyseblått eller helst i en svært så tvilsom lillafarge. Ull blir til tova dukkeplagg, noe som da er til stor glede for jentungen selvsagt, reine kinderegget: Noe nytt, mer klær til dukkene og ikke minst, slipper å ha å seg ekkel ul som klør! Så har vi arbeidet etter man har vaska klær da, trolig noe av det meste nitriste og trausteste stykke husmorarbeid som eksisterer, å henge opp og så legge sammen klær. Det er så kjedelig at mye av klærne her går på resirkulering, i maskina, opp på snora, så på kroppen, i maskina og opp på snora og igjen på kroppen. Skulle had akkurat så lite klær at klesskap var overflødig, for skapa her er nesten tomme lell! Og heller handla nye og kaste etterhvert som de le utvaska. På tide å gå ut å handle enda en skittentøys kurv!
Puppeguri m/ 2 små dramaqueens Skrevet 23. mars 2008 #2 Skrevet 23. mars 2008 Haha, bra skrevet! Kjenner meg så ABSOLUTT alt for godt igjen her...... =)
Puppeguri m/ 2 små dramaqueens Skrevet 23. mars 2008 #3 Skrevet 23. mars 2008 I skrivende stund, så ligger det faktisk en STOR hau i hele gangen, og på hele vaskerommet med klær... jada... kan jo klatre over... Imorgen blir det VASKE DAG!
Sjefsmegga Skrevet 23. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 23. mars 2008 hehe....godt det ikke er bare meg ;-) Guttungen kom i dag: Du mamma, jeg savner den nye buksa og genseren min, når har du tenkt å vaske dem??....ehhhh....måtte leite litt ja :-DDDD
* 5 om dagen * Skrevet 23. mars 2008 #5 Skrevet 23. mars 2008 hehe...sabla godt skrevet..... men jeg er så glad for at nå når jeg satt på maskinen, er det nesten tomt for tøy, og ingenting venter på å bli lagt på plass...men har en halv maskin med mørkt, som sikkert er såpass at jeg kan starte den i morra :-)))) men støvtørking burde vært gjort, det ser jeg når sola titter frem...hehe....men men...det tar jeg når jeg har lyst...engang....
Twintipp og himmelblå Skrevet 23. mars 2008 #6 Skrevet 23. mars 2008 hehehehehehe, så bra:o))))) *ler*
Puppeguri m/ 2 små dramaqueens Skrevet 23. mars 2008 #8 Skrevet 23. mars 2008 Haha:) Her kommer plutselig sambo ( som IKKE kan vaske klær).. og lurer på hvor det blir av alle boxerene hans?? Og det er ofte (les.nesten hele tiden) han sprader rundt her hjemme i bare boxer for han ikke har no klær å ha på seg hehehe:) MÅ bli flinkere til å vaske klær alså.. Fy meg... Hvorfor ble ikke jeg født med dette husmorgenet???
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 23. mars 2008 #9 Skrevet 23. mars 2008 Hahaha!!! "Og hvorfor jeg kjøper ull er meg en gåte, de plaggene blir jo liggende på bunnen til de kan breke igjen snart og vandre ut på egen hånd." Skal love deg at det stemmer bra her! Har faktisk bunnen på den ene skittentøyskurven full av strikkeklærnå. De har ligget der lenge.... Du glemte å skrive om haugen med skjorter og duker som skulle vært strøket!! Den blir aldri mindre, den!
Monajenten Skrevet 23. mars 2008 #10 Skrevet 23. mars 2008 Hahaha knallbra! Og definitivt sant (sukk....;-))
Northernlights Skrevet 23. mars 2008 #11 Skrevet 23. mars 2008 Så sant så sant =O) Den bunnen i skittentøyskurva så jeg faktisk i dag,da...for nå har jeg vaska klær hele dagen.Men det er fordi jeg reiser bort i morgen,og vil ikke at mannen skal ha noe å klage på,når jeg drar. :-p Og en dag håper jeg å få svaret på hvor det blir av alle de sokkene som er blitt borte,og som alltid ettelater seg en sokk i ensom majestet...
Sjefsmegga Skrevet 23. mars 2008 Forfatter #12 Skrevet 23. mars 2008 Jeg fant ikke mindre enn 9 single sokker i dag....bare synd at jeg trolig har kasta "partneren", det er jo typisk... men har sett bunnen av to av skittentøys kurvene mine i dag om ikke annet...siste får jeg ta i morra...
Marge Simpsons Skrevet 23. mars 2008 #13 Skrevet 23. mars 2008 HAHAHA denne må jeg vise gubben når han kommer hjem!!!! Nemlig han som tar klesvaska her i huset )
Gjest Skrevet 5. mai 2008 #15 Skrevet 5. mai 2008 Legger til her at gubben har lært seg å vaske klær han også etter å ha blitt "underbukseløs" en gang :-DDD Muahhahaaha...
☆Lille my* Skrevet 5. mai 2008 #16 Skrevet 5. mai 2008 Tenkte å prøve noe sånn jeg også!! De må jo ha underbukser;)
Gjest Skrevet 5. mai 2008 #17 Skrevet 5. mai 2008 Jepp, er det tomt for underbukser og sokker så får de fort fart på seg ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå