Anonym bruker Skrevet 22. mars 2008 #1 Skrevet 22. mars 2008 Hver gang svigers kommer på besøk har hun alltid med seg sjokoladekake og annet bakverk,er jo hyggelig det,men hun vet at jeg er plaget med en del kvalme i svangerskapet og skal alltid prakke på meg sjokoladekake. "Skal du ikke ha sjokoladekake?" "Nå må du nesten forsyne deg mens det enda er noe igjen" Hallo hun ser at jeg ligger strekk ut på sofaen og er kvalm,sjokoladekake er det sisste jeg har lysst på liksom! Er så utrolig lei av det j.....a sjokoladekake maset hennes! Hr bare lysst til og skrike ut at hallo jeg er kvalm og vil ikke ha noe av den forbanna sjokoladekaka di ellers takk! Hun slet med kvalme selv da hun gikk gravid,så da burde det vell ikke være så vanskelig for henne og forstå at sjokoladekake er noe av det sisste man har lysst på..Hehe,måtte bare få sagt det. Hun er jo snill og grei ellers altså,men så var det denne sjokoladekaka da:P
grand danois Skrevet 22. mars 2008 #2 Skrevet 22. mars 2008 hehhe!!! koseli:) du får si til henne at: nei takk...men denne kvalmen har ikke tenkt å gi seg me d første tror jeg:D
Sikkertforgammel Skrevet 23. mars 2008 #3 Skrevet 23. mars 2008 Vel, jeg har en svigermor som ikke bryr seg om meg i det hele tatt, og langt mindre skjer det at hun kommer med kake, så jeg hadde blitt glad om hun hadde tenkt litt mer på meg. Men skjønner jo at du blir irritert når svigermor HELE tiden maser om du ikke vil ha kake, hvis du har sagt i fra at du sliter med kvalme, og sjokolade gjør det verre...
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2008 #4 Skrevet 23. mars 2008 Synes svigermoren din høres snill ut som kommer med kake. Er det så vanskelig å være ærlig da??? Si det som det er; at du er kvalm og ikke orker kake nå...??
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2008 #5 Skrevet 23. mars 2008 ærlig talt!! Vær glad noen gidder å komme med kake til deg du... Det er vel ikke bare deg i det huset heller?? Typen din da,kanskje han er glad for kaka?
Gjest Skrevet 23. mars 2008 #6 Skrevet 23. mars 2008 Hvorfor kan ikke folk bare være ærlige? Ser ikke problemet med å si, "beklager jeg er kvalm og kake er det siste som frister. Jeg tar hvis jeg orker."
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2008 #7 Skrevet 23. mars 2008 jeg har det på samme måte...... verdens beste svigermor og di jævla kokosbollene hennes!!!!! jeg spyr bare jeg går forbi butikken, hvordan kan jeg da klare å trøkke i meg kokosboller liksom??? når hun spør meg om ikke jeg skal ha så svarer jeg bare "NEI" uten å se på henne..... jeg sier "NEI" ut i lufta liksom!!! jeg har også vaska alle babyklærne som er innkjøpt, men hun er driiiit sur for at jeg ikke har vaska di klærne hun har kommet med...... hmmmm.....kanskje det er fordi hun ikke har kjøpt ett eneste plagg i størrelse under 9 mnd..... babyen er jo ikke blitt født enda for svarte!!! hun har kjøpt barnehagedress og masse barnehage klær, og igår kom hun med 4 par sokker i str 25-27...... gidder ikke å vaske det da vel, er jo 4 år før han får brukt det!!!
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2008 #8 Skrevet 23. mars 2008 Skjønner godt at du blir lei jeg. Og sånn som jeg tolker innlegget ditt så virker det som at hun vet godt at du er kvalm, og da er det unødvendig å mase om kake etter utallige nei. Det er jo ikke det at man ikke er takknemlig, men jeg vet godt hvor grusomt det er å være kvalm og da finnes det ikke noe verre enn folk som trykker kaker og div. opp i nesa di gang på gang... Hadde det sånn jeg også. Sa at jeg var kvalm, men det hjalp jo pokker ikke... Man må da få lov å få ut litt frustrasjon her inne i blant. Blir så matt av folk som alltid skal kjefte og smelle på andres frustrasjon. Så lenge de viser frustrasjonen kun her inne, så skader det vel ingen?
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2008 #9 Skrevet 23. mars 2008 Huff, stakkars deg!!! Forstår at du ikke vil ha kake når du er kvalm, men svigermor ønsker sikkert bare å vere grei...håper du aviser henne på en hyggelig måte!! Svigermor som kjøper for store klær!!-Noe så fryktelig!!! Hun burde skamme seg!!! Jeg har to gutter, venter den tredje. Jeg gruer meg så masse til jeg skal få tre utakknemlige svigerdøttre som skal finne noe å krittisere meg for uansett hva jeg måtte gjøre av stort å smått. Er sikker på at deres mor kan komme med kake og dere er hyggelig, eller deres mor kan komme med parkdress str 4 år og du blir kjæmpeglad for å slippe den utgiften etterhvert. Å vere svigermor er ingen enkel oppgave, uansett hva en gjør så blir det galt! Man må jobbe begge veier, respekt og tolleranse. Finnes heldigvis unntak og jeg håper mine tre svigerdøttre er noen av unntakene og jeg håper jeg blir en svigermor som får vite det når jeg gjør noe galt så jeg slipper å gjøre feil to ganger!!
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 23. mars 2008 #10 Skrevet 23. mars 2008 Ser det flere utakknemlige sjeler her inne. HVa så om dere får klær, kaker osv. Vær nå glad dere får noe. Det går faktisk an å si at enn ikke har lyst på kake men at du setter pris på at du kan ha noe til kaffen. At babyklær blir kjøpt for store er da ingenting å klage på, babyer vokser i ulikt tempo og mange har babyer som vokser veldig fort. Jeg føler det er veldig lett å kritisere svigermødrene sine her inne. Om moren din hadde gjort det samme så hadde dere ikke klaget.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2008 #11 Skrevet 23. mars 2008 hadde vært min egen mor som hadde prakket på meg kake når jeg er kvalm, hadde jeg bare sagt det til henne.. blir litt verre å skulle si det til svigermor...
Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 23. mars 2008 #12 Skrevet 23. mars 2008 Hihi, kan selv skrive under på at tolleransen overfor svigermor er en helt annen enn for egen mor desverre.. Men dette går begge veier også. Mamma kan jeg si alt til, og er sikkert slem til tider også.. Svigermor er det derimot verre å si noe til. Hun blir så lei seg og skuffa og det er ille... Men hva med å si det som det er? Du er kvalm og sjokoladekake gjør det bare verre? Skal godt gjøres å si noe imot det og da burde maset slutte ganske så raskt også. Har hatt noen slike runder med min også men har alltid et behov for å pakke det snillest mulig inn... Hehe-.- Men fakta er fakta og da får man bare si det som det er! Desverre har jeg også en tendens til å irritere meg på feil grunnlag og ting kan gjerne bli litt større enn hva de i utgangspunktet trenger bare fordi vi skal være høflige osv..
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2008 #13 Skrevet 23. mars 2008 ingenting er galt med å kjøpe for store klær, men han trenger faktisk litt klær når han blir født også, og frem til han blir 4 år..... den parkdressen og di fleeceklærne kan kjøpes om 4 år når di trengs..... nå blir di jo bare liggende i ei hylle å støve ned! nå trenger vi bodyer i str 50/56 og klær opp til noen mndèr..... kan ikke fokusere på at han vokser og at barn vokser i ulikt tempo, han må fortsatt bli født først og få di klærne i riktig størrelse så kan han vokse seg stor etterhvert. men å gå til stor innkjøp av klær i str 1 år og oppover når jeg er bare 7 mnd på vei, syns jeg er litt drøyt!!!! må jo være mye koseligere å kjøpe klær som han kan bruke allerede nå....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå