Sito15 (fått to prinsesser):-) Skrevet 22. mars 2008 #1 Skrevet 22. mars 2008 Følger det alltid med feber når man har halsbetennelse?
Sjokoladekaka Skrevet 22. mars 2008 #2 Skrevet 22. mars 2008 Den erfaringa eg har, er at det følger høg feber med halsbetennelse. I allfall hos barn. Voksne veit eg ikkje, men trur det er feber der også, ja:)
cherry coke Skrevet 22. mars 2008 #3 Skrevet 22. mars 2008 Har vært plaget med halsbetennelse i mange år , og jeg hadde ikke alltid feber.
Sito15 (fått to prinsesser):-) Skrevet 22. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 22. mars 2008 Ok. men er det vanlig å få dårlig ånde når man har det. Ikke jeg som er syk. Men jentene mine som er. De har vært syke lenge. Med både opptur og nedtur. Nå hoster de masse.
Sjokoladekaka Skrevet 22. mars 2008 #5 Skrevet 22. mars 2008 Det er ikkje i hovedsak hoste som er symptomet, men dårlig ånde, "potet i halsen", og vondt å svelge, tett i halsen med mulighet for å sjå puss(gulkvitt belegg) på mandlane. Du kan også kanskje kjenne lymfeknutane på utsida av halsen, der mandlane er innafor.
*dum&deiLig*™ Skrevet 23. mars 2008 #6 Skrevet 23. mars 2008 Jeg har hatt halsbetennelse mange ganger, men har aldri hatt feber samtidig.
Sito15 (fått to prinsesser):-) Skrevet 23. mars 2008 Forfatter #7 Skrevet 23. mars 2008 Kjenner ingenting der. Da er vel det ett godt tegn? Men syns de har vært så lenge syk. Piping i bryste når de puster.. Hoster og hun ene har hatt litt feber i to dager. Min mor og svigermor sier vi skal ringe lege. Men vi har gjort det, ei stund før påske. Da var alt fint! Bare nese tett. Men nå er de ikke tett i nesen lenger.
Sjokoladekaka Skrevet 23. mars 2008 #8 Skrevet 23. mars 2008 Veit det er mange som har gått lenge med litt hoste og slim, etter forkjølelse no i vinter. eine tantungen min har gått nesten heile vinteren og hosta:) Blir dei verre, med feber osv, så får du heller ringe legen:) Dei hadde vore skikkelig dårlige no, om det hadde utvikla seg til ein betennelse. Min hadde halsbetennelse ofte, og han hadde stort sett 40-41 i temp då Då visste eg kva det var før vi kom oss til legen:)
Sito15 (fått to prinsesser):-) Skrevet 23. mars 2008 Forfatter #9 Skrevet 23. mars 2008 Ok. Da ringer jeg ikke lege:-) Ja det sitter lenge i den forkjølelsen! Har bare fått skrekken for rs viruset! Siden de er premature.. Så er de mer utsatt enn andre.
Sjokoladekaka Skrevet 23. mars 2008 #10 Skrevet 23. mars 2008 klipt ut fra lomelegen.no Er det RS-virus? Det er selvfølgelig vanskelig å skille RS-infeksjoner fra andre virusinfeksjoner i vinterhalvåret. Til å begynne med er symptomene ganske uspesifikke; barnet har litt feber, rennende nese, noen har symptomer på øreinfeksjon. Etter hvert som virus sprer seg kan de nedre luftveiene også affiseres i løpet av 3 til 5 dager, barnet har nå hoste, høyere feber, pusteproblemer og pusten er rask, dyp og pipende. Hosten kan produsere slim, og et barn med pusteproblemer blir urolig, kan ha brekninger, redusert appetitt og eventuelt bli blålig under negler og rundt munnen. Fordi barnet puster dypt og hurtig og har feber kan det miste en del væske og kan i tillegg ha symptomer på uttørring/dehydrering. Er barnet alvorlig sykt med pustebesvær må det vurderes av lege og eventuelt legges inn på barneavdelingen. 20% av barna med RS-infeksjon får i tillegg ørebetennelse, og barnet kan få en bakterieinfeksjon i tilegg til virusinfeksjonen, for eksempel en bakteriell lungebetennelse. Link: http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=322402 her finn du mykje om RS-virus:) Men desse små har jo litt problem med å forstå at dei kan renske halsen, så det er nok berre det den pipinga kjem frå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå