Gå til innhold

Dere som arbeider innenfor omsorgsyrker...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter sist mamma permisjon hadde jeg ikke fast jobb å komme tilbake til, så har de siste månedene jobbet en del som vikar innenfor noe helt annet enn det jeg har jobber med før. Var lei tidligere og synes nå det var veldig godt med litt forandring. Skulle selvsagt ønsket at jeg hadde noe fast i denne jobben siden jeg trives. Nå er jeg i uke 27 og begynner å kjenne at bekkenløsningen kommer snikende mer og mer. Ryggen er helt gåen når jeg har jobbet to dager på rad, og føler magen kommer litt i veien nå med tanke på å få tatt skikkelige løft. Dette er innenfor omsorgsyrke, så det er en del løft i forbindelse med mennesker. Vi har heis og annet utstyr, men i noen situasjoner som ting må skje fort pga tilstanden til pasient/bruker, får vi ikke tid til å bruke feks heis.

Dere andre som jobber innenfor omsorgyrker, hvor lenge jobbet dere/ser dere for dere i jobb som gravide? Sist kunne jeg jobbe helt til jeg gikk ut i permisjon og skulle gjerne ha gjort det denne gangen også, men føler jeg kanskje på "kaste inn håndkleet" snart.... Men føler på en måte det er for tidlig, for om jeg hadde hatt en annen jobb kunne jeg holdt ut lenger......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jobber innenfor oms. yrke:) Rundt uke 30 begynte jeg virkli å kjenne jeg var sliten å trøtt, uke 32 ble jeg 50%sm og 34 ble jeg 100%..:)

Skrevet

Supert med svar:) Jeg jobber med en person som ikke kan hjelpe til med noe som helst, trenger løft osv hva enn det gjelder. Har en historie som ufrivillig barnløs og mange aborter, så er derfor litt ekstra forsiktig. Skal snart til jm, så skal ta meg en prat med henne. Virket nesten som om hun ikke ville jeg skulle jobbe så mye mer sist jeg var der, men orker liksom ikke tanken på å bare gå hjemme.

Da jeg kom på jobb for noen dager siden, sa hun ene som jobber der at: er du på jobb enda??? Virket som om det var så overraskende at jeg fortsatt jobbet der, at mange andre hadde sluttet før når de var gravide. Ble litt overrasket og svarte at jeg hadde jo noen mnd igjen enda da, til fødsel....

Skrevet

Første gangen jobbet jeg til jeg var 7,5 mnd på vei. Var da sykmeldt i til sammen ca 6 dager. Hadde ferie og permisjon etter det.

Denne gangen har jeg vært sykmeldt siden uke 20

Mye mer sliten nå, veldig plaget med bekkensmerter osv. Også mye tyngre nå føler jeg enn sist da jeg har mye mer plager. Det er bare enn selv som må kjenne på hva enn orker i svangerskapet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...