Gå til innhold

Fy faen (samme som på ass.befr.)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Joda, i dag på selveste påskeaften, lå jeg på sofaen og koste meg med E.T. sammens med samboeren. Eline sov middag.

Plutselig kjenner jeg det bare kramper seg til, og jeg står helt i bru, så er det helt uuholdelig, og jeg havner i fosterstilling. Kjenner at alt er galt, og at hele graviditeten går til HELVETE.

Stakkars samboeren min gjorde alt for å roe meg ned, men jeg hadde så vondt at ingenting hjalp. Hang over sofaen. Kjente jeg måtte kaste opp. Gikk på do, og jeg blør.... Og så kom klumpen! Kjente jeg holdt på å svime av på do. Suste og kaldsvettet. Ble helt hvit i trynet. UFF! Jeg kommer aldri til å glemme denne dagen. Samboeren gråter og sier vi må på legevakta, men jeg klarer ikke reise meg. Jeg har skikkelig veer kjennes det ut som. Han ringer legevakta i Fredrikstad og ber om å få komme inn, men neida... Må innom Askim legevakt først for å få rekvisisjon. Men jeg klarer ikke bevege meg fra do. Har bare kramper, og er helt våt av svette. Så da ringer han etter en Ambulanse da, men nei, det fikk vi ikke, for de reddet ikke graviditeter så kort på vei. Samboeren forteller at han skjønner at baby'n ikke er til å redde, men han er bekymret for meg. Men nei... det fikk vi ikke.

Det går sikkert 20 min, og jeg føler meg litt bedre, har fortsatt vondt men svimer ikke av. Eline våkner, og vi pakker henne med oss i bilen. Samboeren slipper av meg på legevakta i Askim, for så å kjøre datra vår til bestemor og bestefar. Jeg får en båre å ligge på så lenge. Må på do igjen, og bare kjenner at her kommer det mer gørr.

Kjempeklump på tilsammen kanskje en tomat. Skjønner at her er det helt kjørt for oss, men venter likevel på å komme inn til legen.

Da vi har ventet litt over en time blir jeg ropt opp av en kvinnelig ubrukelig fastlege i østfold, som forkynner oss om at med klumper og blødninger er løpet kjørt. Jeg forteller at vi hadde et fryseforsøk, og at det ble satt tilbake to. Det jeg var redd for, var at kanskje alt ikke hadde kommet ut.

Vi ber bare om en rekvisisjon til vakthavende gyn på fredrikstad, og hun fortsetter løpet sitt med å fortelle oss at å sitte der nede i Fredrikstad å vente på selveste påskeaften for ingenting var bortkastet tid både for oss og Sykehuset. Hun ringte Riksen, og forklarte til vakthavende Gyn på Riksen at vi helt sikkert hadde mistet, og at det var vel ingen vits i å få noen UL nå i påsken. Hun snakket bare over oss, og tilslutt så smalt det for samboeren min. "Du er vel ikke så tjukk i huet. Du kan vel ikke se inn i magen hennes, kan du det." Han reiser seg i sinnet, og smeller i døra da han går. Så der står jeg da. Stuck med UGLA, som forteller meg at det er jo helt vanlig at man blir sint og frustrert i sånne situasjoner, og at det var helt ok at mannen min lot det gå utover henne i dag. Hun frarådet meg å reise videre igjen, men jeg insisterte. Greit å vite liksom, og få det bekreftet, at det ikke er noe mer, og at alt har kommet ut.

Det tar 10 min før hun dukker opp med rekvisisjonen i en igjenklistret konvolutt. Forteller meg igjen at hun har sett mange slike tilfeller, og at det ikke er noen vits. Så ønsker hun meg lykke til videre.

Jeg åpner konvolutten i bilen, og der står det mellom linjene at hun har prøvd å forklare oss hva som har skjedd. At hun prøvde å fraråde oss å komme ned, men at vi ikke hadde slått oss til ro med svaret. Bla bla At mannen min hadde gått ut av rommet i sinnet. Bla bla. At jeg hadde mistet baby'n våres bla bla, men at hun likevel hadde gitt oss rekvisisjonen etter våres vilje.

Kommer ned på fredrikstad etter 1 times kjøretur. Vi fikk snakket så mye om hva vi skulle gjøre videre, så humøret var helt greit. Ventet på venterommet på Fredrikstad i 2 timer, og da kommer jeg inn til ei nydelig utenlandsk dame som heter Ewa. Hun ber meg legge meg ned, og hun forteller at hun ikke kan hjelpe oss med evt behandling. Vi forteller at vi vet dette, og at vi bare ønsker å få en UL.

Det ser vi en fostersekk... Med et bankende hjerte i. Det lever en liten tass i magen mot alle odds. Vi har mistet en, og har den andre i god behold. Halleluja, et mirakel. er det mulig!!!!!

Konklusjon:

Hadde vi hørt på Ugla i Askim, så hadde vi slått oss til ro med at det ikke var noe der, og jeg hadde sluttet på medisinene (progestan og Progynova) og da kunne det jo virkelig gått galt. Skal sende en klage jeg tenker jeg, pluss et lite innlegg i Smaalenenes avis

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi, nå ble jeg virkelig revet med her. Så fantastisk at det var et foster med bankende hjerte. Helt utrolig for en forskjell en rask UL-undersøkelse kan gjøre som i denne situasjonen, godt dere alikevel klarte å få UGLA til å skrive en rekvisisjon. Neste så dere skulle gått tilbake og sagt til henne at det hadde gått bra, så denne gangen tok hun nok feil ja!

Skrevet

Helt utrolig at hun kunne behandle dere så dårlig, det er virkelig ikke alle som burde jobbe innen helsevesenet:-(

Jeg syntes du absolutt burde melde fra om hvordan hun oppførte seg og hva hun sa, det er ikke lov å holde på slik :-(

Så fantastisk at den ene babyen din overlevde da!! Et mirakel :-))

Lykke til så mye videre og ta godt vare på deg selv og spiren :-))

Skrevet

Så utrolig herlig å lese et mirakel:)

Skrevet

Ja så ligger man her å griner da:) grein lenge før du kom til det fine i historien,

Hvordan er de hun oppfører seg. Hun burde vite bedre eller for å si det sånn når hun ikke gjør det så la nå i allefall noen som har peil få se på saken.

Jeg tenkte at om du ikke hadde fått rekv.så måtte du bare ha kjørt til fredrikstad eller riksen!!

Jeg bor 2 min fra sykehuset her og da jeg hadde blødninger en helg ved første sv. skap så ringe jeg rett på føden ,de tok meg inn og ga meg ul. ble 3 ul før det gikk galt.

Legevakta derimot de kan du få billig av meg

Når du har fått satt inn 2 så må man vel skjønne at her bør det følges opp og undersøkes?

Send en klage, det er eneste måte å bedre det på.

Skrevet

Gud nå fikk æ heilt frysninger! Faen te behandling dere fikk, eller rettere sagt mangel på sådan! Visse folk skulle ikke hatt lov til å jobbe med mennesker. Så herlig å lese at det mot alle odds gikk bra til slutt!! Lykke til videre og fortsatt god påske :-)

Skrevet

Fy faen jeg pleier ikke å banne men nå måtte jeg. Stå på la alle få vite at det finnes ubrukelige leger der ute. Bruk alt du kan aviser og send klage.

Lykke til med den lille spiren.

Skrevet

En helt utrolig historie!!!!Er så glad for at du tross alt hadde en liten tass i magen, og at du ikke hørte på den forferdelige sykepleieren.Det er SÅ viktig å tenke selv, og gjøre det som føles riktig for en selv i en sånn krisesituasjon.

Har hatt noen runder med helsevesenet selv, og fra å stole på at de vet hva de snakker om til en hver tid, til å være skeptisk og stille spørsmål/få flere til å utale seg, og undersøke på egen hånd.

Det er utrolig viktig at dere klager på den sykepleieren som ikke ville sende dere videre, ikke direkte til henne, men event, til fylkeslegen eller til en instans der denne saken blir gransket.

Husk på at leger/sykepleiere er utrolig flinke til å beskytte/forsvare hverandre.Det har jeg opplevd mange ganger.

Ønsker deg lykke til med spiren din og resten av svangerskapet.

Skrevet

Først og fremst; så fantastisk at den ene spiren deres fortsatt sitter! Tørker en tåre eller tre her jeg nå :)

Så til det andre-JA send inn en klage!!! Det finnes mange der ute som ikke står på sånn som dere, mange som ikke ville tenkt på å si imot legene i en sånn situasjon. For dere skyld bør slike leger fjernes fra slike posisjoner!!

(Må bare tilføye at det er som å høre om legevakta på Lillestrøm (allmenlegevakta vel og merke), der virker det ikke som det er en eneste person som har lyst til å være. Kjenner flere som har fått udugelig behandling av forskjellige leger der, så jeg blir litt skremt over hvor dårlige tilstander det tydeligvis er rundt om...

Skrevet

så glad jeg ble på slutten av det innlegget:)men en venninne av meg var på legevakta bare for å få en sjekk for hun syntes det var så lite liv i magen,så bare for å være sikker på at alt var bra ba hun om en undersøkelse(ca.25-26 uker på vei)men legen på legevakta som for øvrig var en dame,gikk bare ut fra å sa det direkte til henne at babyen var død...hun sa at det var ikke noe problem å bli gravid på nytt,hun hadde flere venninner dette hadde hent med..veninna mi var i sjokk,men krevde ul.samme kveld og fikk komme på føden.Hvor det viste seg at det var i allerhøyeste grad liv i magen,men at hun faktisk var på tur å føde for tidlig!jm på sykehuset var sjokert over hva som hadde hent å ba henne sende en klage til legevakten,for slik hade de ikke lov å drive legevakt!!!så send en klage,de må lære seg at de har med mennesker og følelser å gjøre...noe som er daglig for dem,er ikke det for en pasient..å vær alltid sikker før man avfeier noen sånn som du ble..

Skrevet

dette skjedde meg også jeg mistet tvillingen min jeg også alle sa at jeg hadde mistet...men når magen bynte dukke opp i uke 12 så skjønte jeg det var noe galt jeg fikk ul å der var gutten min frisk å rask 12+ 4 var jeg da nå sitter han her...1år å 12 månder men bror er borte mistet han i uke 8...så stå på jenter dere fortjener ikke den dritten fra helsepersjonell de er så j...... firkanta

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...