KristineMed2Sønner<3 Skrevet 22. mars 2008 #1 Skrevet 22. mars 2008 Hei! Gutten vår er nå 6 mnd å får bare MME og fast føde. Hører om mange som får beskjed av HS om at det er ok å slutte å koke vannet når barnet er 6 mnd. Men vår HS sier 1 år. Hadde jo blitt så mye enklere om vi hadde sluppet å koke vannet...!:-) Vi har litt kalk i vannet, er det farlig om vi da ikke koker? Håper noen kan svare!!:-)
Mamma'n til Martin & Mille :) Skrevet 22. mars 2008 #2 Skrevet 22. mars 2008 Kan du ikke bare koke opp og ha i kjøleskapet da? Det gjør jeg Ville ikke turt å gi småtten vannet rett fra springen jeg.. smaker så klor at ikke engang jeg drikker det..
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 22. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 22. mars 2008 Jo er jo det vi også gjør..hehe. Men hvis det plutselig er tomt i kjøleskapet å han vil ha mat NÅ så må vi jo koke opp, så avkjøle osv... Så er jo bare i de tilfellene det ville vært greit å bare kunne varmet opp fra springen! Så er jo ikke ett stort problem! Om det er greit sånn just in case bare;-)
Linda-Kristin=) Skrevet 22. mars 2008 #4 Skrevet 22. mars 2008 her har vi ganske godt vann og vi slutta å koke når han var ca 5 mnd. helsesøster mente at det bare var bra at han ble vant med vann som ikke var kokt siden han skulle drikke det en eller annen gang uansett...har gått helt fint hittil ihvertfall:) men hvis du er usikker er jo tipset til ♡Butterfly♡ *MartinsMamma* en enkel måte å gjøre det på=)
Linda-Kristin=) Skrevet 22. mars 2008 #5 Skrevet 22. mars 2008 men hvis du skal bruke vann fra springen så må du la det renne en stund først, og bruk bare kaldt vann:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå