Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har fått barselgaver før. Hva var de fineste dere fikk. Og det mest praktiske?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan egentlig ikke huske så mye annet enn klær og bamser som vi fikk i barselgave jeg. Og noen blomster, selvsagt. Men tror vi fikk mest klær og bamser til våre barn.

Skrevet

Jeg har mala ei korg, som jeg tenkte å fylle opp med både praktiske ting som kluter, salver, bleier og sån. Har også lagt oppi noen enkle oppskrifter og en kaffeopse til barselbesøk de måtte få. Men synst liksom det mangler noe oppi der.....De har veldig mye klær, så jeg tenkte å unngå det da.

Skrevet

Det hørtes jo ut som en veldig fin gave! Praktiske bruksting hadde jeg satt pris på i alle fall, og alltid koselig når det er lagt litt omsorg og arbeid bak gaven!

Skrevet

Ta med noe å spise - baguette eller lignende, langpannerett som kan stå igjen, gryte, lapskaus - når du kommer. Garantert blir ordentlig matlaging nedprioritert den første tiden (ihvertfall hvis det er 1.mann)

Gaver:

- teppe (helsetepper, fleeceteppe)

- klær

- leker

- dyne-pute trekk

- lammeskinn

- vognpose

(det er det jeg kommer på i farta...)

Skrevet

Ett eller annet til moren f.eks en god body lotion og dusjsåpe

Skrevet

Datteren vår fikk et lite ullteppe til å ha som vogn-teppe av sin farmor. Og det har vært brukt utrolig mye siden. Hun er nå over syv år, og det er fortsatt i bruk, nå helst i bilen på kalde dager. Vi fikk mye annet fint også, men dette er det vi har desidert hatt mest bruk for.

Skrevet

Hvis du vil fylle kurven mer ville jeg kjøpt noen smekker (Princess har fine), et blad til mammaen, kanskje bakt noe? Ville ikke kjøpt mye salver, det er ikke nødvendig til en baby og de har nok kjøpt det allerede.

Vi fikk mest klær, blomster og en bamse eller to. Fikk også barnebestikk og likte det godt. Det brukes enda og hun er nå 3 år gammel. Er mykt og godt teppe er greit å ha. Plastkopp og tallerken evt i glass (figgjo har fine sett)? En fin rangle eller uro til å ha over sengen, noen leker som kan brukes når babyen blir litt eldre el.

Skrevet

Vi fikk stort sett klær og bamser :) satt veldig pris på klærne, men det ble utrooolig mye til slutt, og også mye upraktiske klær som vi ikke fikk brukt (hettegensere i str nyfødt for eks)

Det jeg ble mest glad for var blader, et nydelig hjertesmykke i gull til tuppa og et deilig vognteppe.

Skrevet

Har kun fått klær begge gangene..

Skrevet

Hei :) jeg fikk mye klær, pledd,sengetøy til førstemann. Og endel blader,kremer,såper,gavekort etc til meg selv. Men neste håper jeg på litt mindre klær da det kan bli beldig mye, hehe. Men sist hadde jeg jo ikke noe fra før så da passet det supert få så mye :) jeg pleier selv å gi bort en kurv med ting i til mine nære venninner.

Skrevet

Her var det en del gode tips da. Tusen takk til alle sammen!

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*
Skrevet

Jeg har ikke fått det enda, men har lyst til å "ønske" meg bok med barnesanger :-)

Skrevet

Jeg har gitt det samme til alle venner/familie som har fått barn. Har kjøpt badehåndkle med hette til den lille. Men, nå har jeg faktisk strikket et helseteppe. Håper at vi får noe som er praktisk.

Skrevet

De fineste og beste barselgavene jeg fikk forrige gang var :

Mormor hadde laget deilig steik og verdens beste saus som jeg fikk sammen med poteter og grønnsaker så det holdt i flere dager.

Fikk mye klær, og satte pris på alt, men ekstra kjekt var det med det som var hjemmestrikket :) Det har blitt tatt godt vare på !

Skrevet

Fikk masse klær. Men det jeg ble mest glad for var vel et heklet vognteppe, babybadehåndkle med hette (hadde ikke kjøpt det selv nemlig) og utedress i litt større str (74 eller no sånt).

Skrevet

vi fikk masse masse klær,men det jeg ble mest glad for var en avkjølende krem til beina og en mascara så jeg kunne piffe meg opp litt...

Skrevet

Nå har de aller fleste av så heldig at de har arvet det meste de trenger. Men mange har savnet familie i byen, ergo mindre mulighet til avlastning.

Vi har flere ganger gitt bort f.eks. kinobilletter med barnevaktavtale ol.

Skrevet

Det beste vi fikk, var en eske med bed blocks (spacebabies), for å heve benene på sengen når barnet er forkjølet. Helt genialt når barnet er tett i nesa!

Skrevet

Ønsker meg bleiekake jeg da, ser jo genialt ut og veldig praktisk gave.

Skrevet

Genialt med en gave kurv da. Den ideen skal jeg jammen stjele når neste vennepar får barn. Hmmm.. jeg er vel sistemann ut, får håpe de produserer enda flere barn da:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...