Pinjata Skrevet 22. mars 2008 #1 Skrevet 22. mars 2008 Dere som har fått barselgaver før. Hva var de fineste dere fikk. Og det mest praktiske?
♡ snart 3barnsmamma Skrevet 22. mars 2008 #2 Skrevet 22. mars 2008 Kan egentlig ikke huske så mye annet enn klær og bamser som vi fikk i barselgave jeg. Og noen blomster, selvsagt. Men tror vi fikk mest klær og bamser til våre barn.
Pinjata Skrevet 23. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 23. mars 2008 Jeg har mala ei korg, som jeg tenkte å fylle opp med både praktiske ting som kluter, salver, bleier og sån. Har også lagt oppi noen enkle oppskrifter og en kaffeopse til barselbesøk de måtte få. Men synst liksom det mangler noe oppi der.....De har veldig mye klær, så jeg tenkte å unngå det da.
♡ snart 3barnsmamma Skrevet 23. mars 2008 #4 Skrevet 23. mars 2008 Det hørtes jo ut som en veldig fin gave! Praktiske bruksting hadde jeg satt pris på i alle fall, og alltid koselig når det er lagt litt omsorg og arbeid bak gaven!
Maren - på overtid Skrevet 23. mars 2008 #5 Skrevet 23. mars 2008 Ta med noe å spise - baguette eller lignende, langpannerett som kan stå igjen, gryte, lapskaus - når du kommer. Garantert blir ordentlig matlaging nedprioritert den første tiden (ihvertfall hvis det er 1.mann) Gaver: - teppe (helsetepper, fleeceteppe) - klær - leker - dyne-pute trekk - lammeskinn - vognpose (det er det jeg kommer på i farta...)
Jente 07 + reke 30.okt. 08 Skrevet 23. mars 2008 #6 Skrevet 23. mars 2008 Ett eller annet til moren f.eks en god body lotion og dusjsåpe
NrToKomIJuli Skrevet 23. mars 2008 #7 Skrevet 23. mars 2008 Datteren vår fikk et lite ullteppe til å ha som vogn-teppe av sin farmor. Og det har vært brukt utrolig mye siden. Hun er nå over syv år, og det er fortsatt i bruk, nå helst i bilen på kalde dager. Vi fikk mye annet fint også, men dette er det vi har desidert hatt mest bruk for.
allegodetingertre Skrevet 23. mars 2008 #9 Skrevet 23. mars 2008 Hvis du vil fylle kurven mer ville jeg kjøpt noen smekker (Princess har fine), et blad til mammaen, kanskje bakt noe? Ville ikke kjøpt mye salver, det er ikke nødvendig til en baby og de har nok kjøpt det allerede. Vi fikk mest klær, blomster og en bamse eller to. Fikk også barnebestikk og likte det godt. Det brukes enda og hun er nå 3 år gammel. Er mykt og godt teppe er greit å ha. Plastkopp og tallerken evt i glass (figgjo har fine sett)? En fin rangle eller uro til å ha over sengen, noen leker som kan brukes når babyen blir litt eldre el.
Secret har sommerfugl i magen Skrevet 23. mars 2008 #11 Skrevet 23. mars 2008 Vi fikk stort sett klær og bamser satt veldig pris på klærne, men det ble utrooolig mye til slutt, og også mye upraktiske klær som vi ikke fikk brukt (hettegensere i str nyfødt for eks) Det jeg ble mest glad for var blader, et nydelig hjertesmykke i gull til tuppa og et deilig vognteppe.
Hønemor30 Skrevet 23. mars 2008 #13 Skrevet 23. mars 2008 Hei jeg fikk mye klær, pledd,sengetøy til førstemann. Og endel blader,kremer,såper,gavekort etc til meg selv. Men neste håper jeg på litt mindre klær da det kan bli beldig mye, hehe. Men sist hadde jeg jo ikke noe fra før så da passet det supert få så mye jeg pleier selv å gi bort en kurv med ting i til mine nære venninner.
Pinjata Skrevet 23. mars 2008 Forfatter #14 Skrevet 23. mars 2008 Her var det en del gode tips da. Tusen takk til alle sammen!
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 23. mars 2008 #15 Skrevet 23. mars 2008 Jeg har ikke fått det enda, men har lyst til å "ønske" meg bok med barnesanger :-)
murmel1 Skrevet 23. mars 2008 #16 Skrevet 23. mars 2008 Jeg har gitt det samme til alle venner/familie som har fått barn. Har kjøpt badehåndkle med hette til den lille. Men, nå har jeg faktisk strikket et helseteppe. Håper at vi får noe som er praktisk.
2 søte små gutter Skrevet 23. mars 2008 #17 Skrevet 23. mars 2008 De fineste og beste barselgavene jeg fikk forrige gang var : Mormor hadde laget deilig steik og verdens beste saus som jeg fikk sammen med poteter og grønnsaker så det holdt i flere dager. Fikk mye klær, og satte pris på alt, men ekstra kjekt var det med det som var hjemmestrikket Det har blitt tatt godt vare på !
Mamma-til-3-jenter Skrevet 23. mars 2008 #18 Skrevet 23. mars 2008 Fikk masse klær. Men det jeg ble mest glad for var vel et heklet vognteppe, babybadehåndkle med hette (hadde ikke kjøpt det selv nemlig) og utedress i litt større str (74 eller no sånt).
2b&spira Skrevet 23. mars 2008 #19 Skrevet 23. mars 2008 vi fikk masse masse klær,men det jeg ble mest glad for var en avkjølende krem til beina og en mascara så jeg kunne piffe meg opp litt...
Makko med to små gutter Skrevet 23. mars 2008 #20 Skrevet 23. mars 2008 Nå har de aller fleste av så heldig at de har arvet det meste de trenger. Men mange har savnet familie i byen, ergo mindre mulighet til avlastning. Vi har flere ganger gitt bort f.eks. kinobilletter med barnevaktavtale ol.
Lotte81 Skrevet 23. mars 2008 #21 Skrevet 23. mars 2008 Det beste vi fikk, var en eske med bed blocks (spacebabies), for å heve benene på sengen når barnet er forkjølet. Helt genialt når barnet er tett i nesa!
Joikaboll@ Skrevet 23. mars 2008 #22 Skrevet 23. mars 2008 Ønsker meg bleiekake jeg da, ser jo genialt ut og veldig praktisk gave.
Gjest Skrevet 23. mars 2008 #23 Skrevet 23. mars 2008 Genialt med en gave kurv da. Den ideen skal jeg jammen stjele når neste vennepar får barn. Hmmm.. jeg er vel sistemann ut, får håpe de produserer enda flere barn da:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå