Gå til innhold

Når sluttet dere med folat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann! Jeg er 12+2 i dag. Når skal jeg slutte med folat? Uke 13?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg fikk beskjed av legen at jeg bare skulle ta det ut uke 12.

Skrevet

Du trenger ikke å ta folat lengre enn til uke 12. Jeg sluttet med det da og fortsatte med tran.

Skrevet

Jeg fikk beskjed av legen at jeg hadde for mye folat i blodet, så jeg måtte slutte med en gang. Var 13 uker på vei, trodde da at jeg bare var 9!

Skrevet

Jeg sluttet med folat i uke 13, men byttet samtidig min vanlige Møllers Omega-3 til Møllers Godt for hjertet. Den er det nemlig litt folat i, og er blitt anbefalt av legen min.

Omega-3/tran er også supert å ta - godt for babyens hjerne! :)

Skrevet

jeg fikk beskjed av legen min å ta folat til uke 15-16..:)men jeg begynte seint med folat pga oppkast,kanskje derfor...?

Skrevet

Jeg var hos legen i uke 13, og spurte om jeg skulle fortsette med kosttilskuddet "Gravid".. det sa han at jeg skulle.. det inneholder blant annet folat.. tror han mente jeg skulle ta det hele graviditeten.. men blei usikker når dere sier noe annet her..

Skrevet

denne "gravid" er det de med tre tabl. i til dagen..vitaplex??

Skrevet

Jeg fikk beskjed av legen å ta folat frem til neste kontroll, da vil jeg være ca 17 uker...

Skrevet

Jeg har blitt anbefalt å halvere til 200mg eller ett eller annet fra uke 13, da dette skal være bra under hele svangerskapet og under amming. Ser det er mange forskjellige svar her, men i Spektro multivitamin som jeg tar til vanlig og nå så er det 200mg eller ett eller annet, så har i grunnen spist folat i maaaange år :o) (Dette er ikke farlig, og kroppen skiller ut det den ikke trenger i urinnen)

Skrevet

"Gravid" skal man ta 2 av om dagen.. er en hel haug med ulike vitaminer og mineraler..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...