Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har så lyst på et bæretøy til barnet kommer, et i et slags stoff hvor man kan bære babyen på magen. Synes det ser så koselig og intimt ut, og tror det vil føles trygt og godt for barnet å være nær mamma eller pappa sånn. men det finnes jo så utrolig mange forskjellige varianter, elastisk, vevd osv. og lurte på om noen har noen gode råd?

Kan det forresten være skadelig for babyen på noen måte å bli bært i et sånn stoff bæretøy?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bar lillejenta mi fra første uka i e ringslynge. Det var utrolig praktisk, og det var det aller nyttigste jeg skaffet meg til babyen. Brukte det hele tida. Det skaper en utrolig nærhet, og man slipper å drasse på vogna hele tiden. (Jeg måtte ta keisersnitt, og fikset ikke å skyve den tunge vogna de første ukene, men å bære henne på magen gikk helt fint) Noen synes imidlertid ringslynge er litt vanskelig å få til, og anbefaler elastisk sjal. Jeg venter nummer to i august, og gledr meg til å prøve elastisk sjal. Til storesøster, spm nå er ett år bruker jeg vevd sjal og Mei Tai. Utrolig godt å bære i, og praktisk når man skal få gjort noe hjemme.

Bæretøy er ikke farlig så lenge man bruker det riktig. Lykke til!

Sjekk forresten ut tettinntil.no. Der kan du få mange fine tips om bæretøy.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...