Gå til innhold

Noen som kan "lille kattepus"?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Tuppa mi bynner å bli lei alle andre sangene jeg synger til hun..hehe

så prøver jeg da: lille kattepus hvor har du vært?jeg har vært hos mamman min.. så kan jeg ikke mere,blander sammen og blir bare tull..så ser hun dumt på meg da:)hehe

noen som kan hele sangen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, yndlingssangen til sønn min:

 

Lille kattepus, hvor har du vært?

Jeg har vært hos mamman min.

Lille kattepus, hva gjorde du der?

Jeg stjal melk fra mamman min.

Lille kattepus, hva fikk du da?

Jeg fikk ris på halen min.

Lillekattepus, hva sa du da?

Mjau, Mjau, halen min!

 

Hehe...

Skrevet

Jaaa, sånn var den ja:) tusen takk;)

Skrevet

Elsker den sangen vi også. Husker den så godt fra da jeg var liten.

Skrevet

Er det ikke "lille pusekatt" den heter?

Skrevet

Ja steike det har du rett i! Hehe... Kan sikkert synges på begge måter, men vi søng faktisk lille pusekatt! samboeren min syng den hver kveld til magen min. det gjorde han sist jeg var gravid også, og etter sønnen min ble født roet han seg bestandig med en gang hver gang samboeren min sang den for han, hehe...

Skrevet

Jeg hørte også at det var noe feil med "lille kattepus". Hehe. Lurte litt på om jeg skulle spille eller synge en bestemt sang for den lille i magen, men har lurt litt på om de virkelig blir roligere av denne bestemte sangen etterpå.

Skrevet

haha, jeg trur faktisk jeg alltid har sunget lille kattepus.. eller, nå ble jeg usikker.. hihi

Skrevet

Apropos det at barnet blir rolig av å høre gjenkjente lyder/sanger. Da jeg var innom en butikk for gravide så jeg der hang store smykker med skiltet "smykker for gravide". Hørtes merkelig ut synes jeg... Så fortalte hun at det var et langt smykke som skulle henge på innsiden av genseren nede ved navneln. Inni en kule var der en liten bjelle som laget en svak tingelingelyd. Dette var et smykke man etter at barnet ble født kunne henge i f.eks. barnevognen. Det var bevist at det roet barnet siden det gjenkjente lyden.

 

Kanskje jeg bare innbiller meg det, men min sønn roet seg iallefall alltid når han hørte lillepusikatt etter han ble født forhold til andre sanger.. :)

 

Han er samtidig veldig glad i musikk. Da han var et halvt år begynte han å høre på "vi har en tulle" når han la seg, det var det eneste som fikk oss til å "få lov å gå ut" av rommet uten at han skrek. Idag, 4 år etterpå, hører han fortsatt på den sangen om og om igjen helt til han sovner, hehe... Får sov uten den også da når vi sover hos andre, men alltid hjemme vil han høre på den. Også gøy å høre at han på 4 år kan alle versene (5 vers) i riktig rekkefølge, til og med andrestemmen! hehe...

Skrevet

Ungen min elsket denne sangen da hun var baby. Jeg skrev om teksten jeg da, den handler jo om mishandling! Egentlig ganske fæl tekst, he he...

Skrevet

Bruker en litt snillere versjon vi da.. Er sikkert litt rar, men synes liksom at "stjele melk" og "ris på halen" ikke klinger noe særlig.. :)

 

Lille kattepus, hvor har du vært?

Jeg har vært hos mamma'n min.

Lille kattepus, hva gjorde du der?

Jeg fikk melk av mamma'n min.

Lille kattepus, hva fikk du da?

Jeg fikk en klem av mamma'n min.

Lillekattepus, hva sa du da?

Mjau, Mjau, mamma'n min!

 

Skrevet

Artig variant selv om jeg tror jeg foretrekker orginalen, lol. Noen som kan anbefale en sangbok som inneholder disse gamle klassikerne?

Skrevet

Hahah, det samme tror jeg min mor og min framor gjorde til meg da jeg var liten..

 

Begge sang:

 

...."jeg fikk kos av mamman min.."

 

 

Jeg var hjemme hos mine foreldre og hentet den store barnesangboken og skal begynne å synge for magen min. Jeg er 16 uke og har den siste uken kjent liv hverdag!! Det er virkelig helt fantastisk.

Skrevet

Ja det er helt utrolig å kjenne liv. Av og til går det virkelig opp for meg at jeg har et menneske, et barn i magen! At hun har negler på fingre og tær at hun begynner å få hår på hodet og at hun faktisk er ganske lang nå. Hehe. Og det er så rart å tenke på! Tenk, vi er jo faktisk aldri alene!

Skrevet

Ja, jeg vet!! Noen ganger når jeg våkner om morgenen er det som om det er 1000 sommerfugler i magen fordi jeg er så glad for at jeg er gravid!! :) Hahah.

Skrevet

Hehe. Det er jo helt fantastisk. Jeg har nettopp begynt å få sånn mage som gjør det utvilsomt at det skulle være noe annet enn et barn inni der. Og det er så koselig med folk som gratulerer meg og spør hva det skal bli. Da blir jeg skikkelig stolt og glad!

Skrevet

Har alltid sunget lille kattepus jeg :-) Lærte det av både foreldre og barnehagetanter da jeg var liten, men får kjeft av et par andre voksne i bhg jeg jobber i, de mener jeg er helt ute og sykler. Synger fortsatt kattepus jeg :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...