Madde/sommergutt:) Skrevet 22. mars 2008 #1 Skrevet 22. mars 2008 Er det andre som har tenkt på den tiden når vannet går, og hvor man da evt befinner seg? Det er nok enda en stund igjen til jeg skal føde. Men har tenkt litt på dette, og lurer på om det er noe som hindrer dere i å være mye borte fra hjemmet? Ser for meg at det hadde vært utrolig pinlig om vannet gikk mens man var på butikken, i byen, på besøk hos noen, i en selskapssituasjon o.l.. hehe, er ikke sikkert at man tenker på det i det hele tatt når man er oppi det selv, men bare lurte på om jeg er den eneste som bekymrer meg litt for dette? vet det er helt naturlig osv, men kan jo være flaut for det...
Mamma til snart 4 Skrevet 22. mars 2008 #2 Skrevet 22. mars 2008 statistikken viser at de fleste fødsel beg med rier, jeg tenkte samme tanke som deg, tørte nesten ikke å gå til folk;) hehe men hos meg måtte de ta vannet for det gikk ikke av seg selv;)
Madde/sommergutt:) Skrevet 22. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 22. mars 2008 ok, er jo godt det da, om man får et slags forvarsel før vannet går:) Vet at man ikke kan lenke seg til hjemmet den siste tiden i fall vannet skulle gå.. men hadde bare vært litt pinlig om det skulle skje på feil sted liksom:) hehe.. er nå mye rart man går rundt å tenker på da:) Men greit å høre hvilke erfaringer og tanker folk har rundt dette:)
Kamilla, Daniel&Sanne Skrevet 22. mars 2008 #4 Skrevet 22. mars 2008 Hehe, ja det kan jo skje når som helst over alt det;) Mitt gikk på natta sist, så da var jeg hjemme. Hørte mange historier da, og hos de fleste hadde det gått på natta. Men det kan jo ikke planlegges da. Føler vel ikke at man kan mure seg inne heller. Da må man jo sitte inne fra mange uker før ul-termin da;) Så man får heller håpe at det ikke går i en situasjon som det absolutt ikke passer seg;)
Madde/sommergutt:) Skrevet 22. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 22. mars 2008 har også inntrykk av at di fleste fødsler eller begynnende "symptomer" på fødsler starter på natten til di fleste. Merkelig i grunn.. Dersom vannet mitt går av seg selv, så håper jeg at jeg også er hjemme når det skjer:) Kan jo vært store mengder med veske som kommer, om det ikke siver ut da..
Kamilla, Daniel&Sanne Skrevet 22. mars 2008 #6 Skrevet 22. mars 2008 På meg begynte det å renne så vidt, så jeg rakk å løpe til doen, hvor det kom ganske masse. Men det fortsatte å lekke et helt døgn etter den tid før riene kom. Ufattelig at det kunne være så store mengder vann der inne;)
It's all about me Skrevet 22. mars 2008 #7 Skrevet 22. mars 2008 Sånn tenkte jeg også forrige gang. Men da terminen nærmet seg, kom og gikk fortsatte jeg mine daglige spaserturer ned på kjøpesenteret selv da jeg var på overtid. De færreste fødsler starter faktisk med vannavgang som første tegn. Her startet det på kvelden da jeg skulle legge meg, og da med rier. Og vannet gikk ikke før de tok det 1.5 døgne senere under det som endte med ks. Så jeg kommer ikke til å ofre det en tanke denne gangen. Går det når jeg er ute blir det bare et artig minne )
Madde/sommergutt:) Skrevet 22. mars 2008 Forfatter #8 Skrevet 22. mars 2008 Såpass ja.. er vell ikke uten grunn at di sier den lille ligger trygt og godt der inne:) Er det noen som kan si om det er vondt når di evt må ta vannet? Eller kjennes det ikke i det hele tatt?
Secret har sommerfugl i magen Skrevet 22. mars 2008 #9 Skrevet 22. mars 2008 De aller fleste fødsler starter jo med rier, det gjorde min forrige fødsel også så tror neppe jeg kommer til å bekymre meg denne gangen heller.
Mamma05&08 Skrevet 22. mars 2008 #10 Skrevet 22. mars 2008 Her gikk vannet først, klokken 9 på kvelden mens jeg tok oppvasken Og hvis vannet går når jeg er på butikken er det jo egentlig bare en morsom historie for ettertiden Det er jo åpenbart hva som er igang, og tror nok ikke di som er i nærheten bryr seg heller.. Kanskje verre for di som må vaske opp etter meg Men som sagt over her, di fleste fødsler starter jo med rier... Kan jo like gjerne få rier midt i betalingskøen på rimi, litt mindre gris men kan jo like gjerne skje
Sikkertforgammel Skrevet 23. mars 2008 #11 Skrevet 23. mars 2008 Når jeg skulle ha førstemann gikk vannet kl 11, var heldigvis hjemme da Fikk rier kl 18 samme ettermiddag.
enik<3M06&L08<3 Skrevet 23. mars 2008 #12 Skrevet 23. mars 2008 jeg har faktisk tenkt på dette selv... greit nok at de fleste fødsler starter med rier, men det er jo bare de fleste, hva om man er en av de som det startet med vannavgang, og hva om man da er på et kjøpesenter el lignende.. hva gjør du a? bare står der til det verste har rent fra seg og sier, er det noen som gidder og tørke opp etter meg?eller, hei, noen som her litt papir? hahaha... nei, håper ikke det skjer:p
Herkules Skrevet 23. mars 2008 #13 Skrevet 23. mars 2008 Vel her gikk vannet 4 uker før termin kl 10 på formiddagen, men jeg satt på do da (forvaselet var slim og at slimproppen gikk i do) Jeg reiste meg fra do og så bare randt det Godt jeg kunne rope på mamma Så gikk jeg opp på rommet for å pakke og det bare rant og rant MYE vann gitt. Kjørte 3 timer til sykehuset og når jeg kom inn i resepsjonen på sykehuset så kom det en ny ladning. Gikk iminiskjørt og bare dytta et håndkle opp mellom bena. Sikkert et morsomt syn. Riene startet 40 timer senere. Kan vel tenkes at jeg tenker på det i forkant av neste fødsel, men som noen over sa ikke så flaut folk skjønner jo hva som skjer Nesten bedre at det går på Rimi enn i senga!
Gjest Skrevet 23. mars 2008 #14 Skrevet 23. mars 2008 Hehe.. jeg også har tenkt på det i mine svangerskap, men det har gått bra de første 2 gangene, så jeg håper jeg slipper en "pinlig" situasjon denne gangen også.. Det er ikke alltid en fødsel starter med symptomer.. Begge mine har startet med at vannet har gått.. Har heldigvis vært på natta, og begge gangene har jeg våknet fordi jeg skulle på do. Med 1.mann hadde jeg vært ute og måkt snø tidligerer på dagen, skulle på do på natta og i det jeg reiste meg opp fra senga så begynte det å renne.. Fikk ikke mine første rier før 16 timer senere.. Med 2.mann hadde vi hatt sex med forsøk på å sette det i gang, så jeg var ikke overrasket da det skjedde.. Da kom riene 30 min etter vannet gikk.. Tror man blir litt mer obs når tiden nærmer seg, man ser det litt an etterhvert som dagene går.. Det er så mye som spiller inn at jeg tror man tar ubevisst mer hensyn når termin nærmer seg
3jenter Skrevet 23. mars 2008 #15 Skrevet 23. mars 2008 Med de to første fødslene mine så måtte de ta vannet. Med nr tre så gikk vannet i bilen på vei til sykehuset etter 9 timer med rier og 2.5 timer før jenta var ute. Er spendt på hvordan det går denne gangen.
♡ snart 3barnsmamma Skrevet 23. mars 2008 #16 Skrevet 23. mars 2008 Med førstemann måtte de ta vannet da pressriene startet (nei, det kjennes ikke i det hele tatt, jeg hadde ikke visst det engang hvis ikke kjæresten min hadde fortalt det i etterkant). Med andremann så gikk vannet hjemme på badet en drøy time før riene startet. Jeg tenkte også mye på om det kom til å skje mens jeg var borte, men har nå vært heldig to ganger i alle fall. Kommer sikkert til å tenke litt på det nå også, men å bekymre seg hjelper jo ikke, og tror ikke man tenker sånn på det når det skjer, da er man vel mer fokusert på at fødselen har startet Går det nå mens jeg er på butikken så sier jeg vel bare ifra til de som jobber der så vasker nok de opp, så får jeg komme meg hjem (eller ringe noen for å få hjelp til å komme hjem)
Emilie&Markus Skrevet 23. mars 2008 #17 Skrevet 23. mars 2008 Jeg syns ikke det gjorde vondt når jm tok vannet på føden. Hadde da gått med rier i 14 timer som ikke ville gjøre helt nytten sin. Eneste at det var litt ekkelt når jeg så den strikkepinnelignende greia og kjente den på vei inn. Var jo redd det skulle gjøre vondt, men plutselig fosset det uten at jeg merket noe mer til det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå