Gå til innhold

Hvis far til barnet bruker hasj

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det muligheter for at barnet tar skade av det?

Altså, kan sædcellene bli påvirket av det så barnet senere kan bli sykt eller få handicap av noe slag?

Eller har det ingenting å si? Skjønner ikke helt hva jeg skal google for å få noe svar på det

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns jeg har hørt at det gjør noe med spermen, men husker ikke hva, uvisst om det gjør noe med barna. Men skal man ha barn, er man vel voksen nok til å kutte ut sånne "barnslige ting"??

Skrevet

Jeg kan ikke gi det et vitenskapelig svar, men jeg ville tro at da ville det nok vært en "hel generasjon" med syke eller handicapede mennesker.

`68 generasjonen fikk jo barn...

Skrevet

Fant dette inne på babyverden.no

Kan bruk av narkotika svekke sædkvaliteten?

En amerikansk undersøkelse gjengitt av forskning.no viste at menn som brukte marihuana fikk svekket sædkvalitet. Mengden sædvæske minket, antallet spermier minket, og spermienes bevegelighet ble svekket samt at spermiene hadde store problemer med å trenge inn i egget. Det virksomme stoffet i marihuana, THC gjorde at spermiene gikk friskt ut fra start, men ”svømte” i gal retning og gav opp lenge før de var halvveis til egget – mye før spermier til menn som ikke brukte marihuana.

Det svarer ikke på ditt spm.

Skrevet

Jo en skulle tro det, men jeg har funnet det ut i ettertid. Barnet var ikke planlagt, og har nå en sykdom som kan være arvelig (jeg vet det finnes i hans familie). Det er heldigvis ingen farlig sykdom, og vil stabilisere seg selv innen barnet er fyllt 2 år. Bare lurer for en eventuelle fremtidige barn.

Skrevet

Melkekua, det svarte ikke på mitt spørsmål, men det kan jo tolkes dithen at mange av de dør og de friske kommer seg frem greit.

Skrevet

Det jeg vet så røykte pappaen til mine to da de ble unnfanget, altså ikke til hverdags, men iblandt... De har ikke tatt skade av det, ikke noe jeg har lagt merke til ihvertfall, de er 3 og 4 år nå.

Skrevet

Eneste jeg har hørt er at sædkvaliteten blir dårligere og at barnet kan være litt seinere ute med og utvikle seg enn andre barn..

Skrevet

Av rusmiddel er det alkohol som er farlig, og då at mor drikker i svangerskapet: føtalt alkoholsyndrom, som er store og omfattande livslange skader.

Ved narkotiske stoffer, så kan ungen bli født med abstinenser, men stort sett går det bra etter avvenning av barnet. Dette også om mor er misbrukaren.

At sæden kan få surrete og rotete sædceller, skadar nok ikkje. Dei som er mest "påvirka" av cellene, rotar seg jo vekk:) Det er dei sterkaste og sunnaste som då vil nå fram:)

Tenk kva det kunne ha blitt om alle barn resultat av fylla, skulle ha av skader og skavankar om fars bruk hadde noko å seie:) Det er nok i svangerskapet slike ting kan oppstå.

Skrevet

Stor bruk av hasj kan føre til at spermen svømmer for for og brenner ut før de når målet. Altså har menn som røyker redusert evne til å reprodusere seg. Men det er ikke bevist at det påvirker kvaliteten.

Skrevet

Ok, takk makken. Da er det nok arveligheten eller rett og slett tilfeldigheter som har slått til her. Vet som sagt ikke om det er arvelig, men noe tyder jo på det. Både info fra sykehuset og lesing på nett. Skal stille masse spørsmål ved neste time på sykehuset.

Skrevet

Barn får FAS dersom mor bruker andre rusmidler enn alkohol også. Reseptbelakte piller med trekant feks, narkotika osv...

Men HI det er vel lurt at faren slutter med hasj nå som dere har fått barn?? Det er jo god mat for feks barnevernet dersom de oppdager det. Kan skape store problmer for dere mht til omsorgen for barnet.. Og jeg mener også at det er langt fra bra for et barn å vokse opp med en far som ruser seg på hasj...

Vet ingenting om det du egentlig spurte om:o)

Skrevet

Ja, enkelte ting er arv, og det ligger "klart til å bli overført" i genene. Og nokre ting berre dukkar opp sånn av det blå.... Tenk berre på kor avansert mennesket er, og då er det ikkje rart at ikkje alt "går etter boka" innimellom:) Håpar det ikkje er noke alvorlig.

Still spørsmål til spesialistane, og du kan jo berre nevne dine tankar om hasj også:) Men ikkje legg skulda på verken deg eller pappa'n:) Ikkje leit etter feil dokke kanskje skulle ha gjort, for at det blei som det blei. Eg forstår tanken, men den stemmer stort sett ikkje:)

Skrevet

Jeg har selv aldri nytt andre rusmidler enn alkohol, og det var før mini ble unnfanget, vel når hun ble unnfanget også, men det har ikke noe med saken å gjøre. Har heller ikke vært utsatt for passiv hasjrøyk heller. Det er heldigvis ikke noe alvorlig =)

Skrevet

ikke alle som røyker hasj i ny og ne som er dårlige foreldre. det svaret tyder litt på at du har lite erfaring med hasj. Det finnes oppegående smarte folk som røyker litt innimellom. Tviler på at barnevernet har noe de skulle ha sagt, utelukkende basert på at far røyker innimellom. (og nei, min mann eller jeg røyker ikke)

Skrevet

Så lenge hasj er et ulovlig rusmiddel i Norge så har de nok noe imot det. Min erfaring med hasj har vel ingenting med dette å gjøre vel?? Sa heller ingenting om at alle som røyker hasj er dårlige mennesker, men vet at det skaper problmer for folk dersom de befatter seg med ulovlige rusmidler i kombinasjon med omsorg for barn. Må feks avlegge pisseprøve for å få ha "sine" helger med barna dersom foreldrene er skilt. Hva du og din mann gjør får være deres sak!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...