tiptop*har tvillinger Skrevet 22. mars 2008 #1 Skrevet 22. mars 2008 meg og kjaresten har prøvd i 6 mnd nå, men fortsatt ingenting... tingen er at jeg har vert gravid før, men var så ung og naiv og tok abort (det var med eksen min). det var før vi fikk klamydie. men men saken er sån, jeg frykter mest for å ha tette eggledere, fordi jeg hadde klamidye i over 6 mnd uten å vite om det. jeg husker den tiden når jeg ble gravid, det klafet sån på 1,2,3, fra første månad, og jeg hadde til og med tatt angre pillen... hvorfor er det altid omvendt??? hvorfor får man altid det motsatte av det man egentlig ønsker?? jeg hadde siste mens 26 februar, tok eggløsningstest fra dag 10-15, men fikk ingen utslag.. men jeg hadde el slim i 3 dager... har altid regelmesig mens....jeg beggyner å miste talmådigheten, er det noen som opplever det samme??
lilla jag Skrevet 22. mars 2008 #2 Skrevet 22. mars 2008 hei,hei!jeg forstår deg veldig godt!har det akkurat på samme viset.er i 8.pp nå.og er dritredd for at vi aldri skal få det til! men skal gi deg litt trøst når det gjelder klamydia.jeg hadde det for noen år siden.fant det ikke ut før det hadde gått iallefall et år.men jeg ble gravid med dattera mi bare ved at jeg glemte en p-pille,så det trenger absolutt ikke å være noe "galt"med deg pga klamydia. nå har jeg en annen kjæreste,og det skulle visst ikke bli like lett denne gangen:( du skal se det ordner seg for oss snart,tiptop!
lona Skrevet 23. mars 2008 #3 Skrevet 23. mars 2008 Hei her er vi vist mange i samme båt jenter er inne i min 7 pp nå, holder på å miste troen på at vi skal greie det. men da går det iallefall ikke så nå må vi tenke positivt her.. Jeg har en gutt på 5 år med en annen mann, han var ikke planlagt og jeg ble gravid mens jeg gikk på pilla. typisk men ikke misforstå meg han er det beste som har skjedd meg selv om han ikke var planlagt. det med klamydia tror jeg ikke du skal tenke så mye på 6 mnd er ikke så lenge verre med de som har det i flere år., vi får bare smøre oss med tålmodighet så må det bli vår tur snart ha en fortsatt god natt he he er midt i nattevakta mi nå her var det stille..
Gjest Skrevet 23. mars 2008 #4 Skrevet 23. mars 2008 Det er som kjent ikke unormalt at det kan ta tid å bli gravid, selv om man fikk det til greit tidligere. Uansett, så går man rundt og er usikker og utålmodig på årsaken til at det ikke klaffer. For ens egen kan det være best og bli utredet nesten idet man er aktiv pørver, like mye for å finne ut av at alt er ok med deg som at kanskje noe mangler. Slik at man får den riktige hjelpen videre, dette er uavhengig av alder. Da tenker jeg tester utover egen ordinær el-testing. Be gyn. din om blodprøver på hormonverdier, spesielt FSH, LH og Progestron. Gyn. gir også henvisning til HSG (røgnten av eggledere), utføres på sykehus. Jeg erfarer, og flere med meg, at mange prøver for lenge på egen hånd uten å bli utredet. Man blir frustrert, fortvilet og stresset. Dessuten kan Gyn. utføre disse utredningene ved at du fritt ber om det - jeg vet dette og har selv erfaringen. Så handler det også om å få vite om sin status, innhente egen kunnskap og utelukke 'feil'. Mye av frustrasjonen kan bli dempet bare av det og veien til målet kanskje kortere.
M79+♂08♥+♂12♥ Skrevet 23. mars 2008 #5 Skrevet 23. mars 2008 Jeg har det helt likt til dere. Er i 6.pp og er livredd for at vi ikke kan få barn:-( Men må beholde troen og håpet fram til vi kan få utredning! Men er vanskelig!!!!!!!!!!!
tiptop*har tvillinger Skrevet 25. mars 2008 Forfatter #6 Skrevet 25. mars 2008 tusen takk for svarene, jeg ble ganske lettet av å høre andre sine erfaringer. håper at vi alle får det til snart... lykke til jenter
Hope2015 Skrevet 26. mars 2008 #7 Skrevet 26. mars 2008 Vet akkurat hvordan du har det....jeg og samboeren har prøvd siden november men ingenting skjer. Vi tok også abort helt i begynnelsen av forholdet, da klarte jeg å bli gravid selv om jeg gikk på p-piller...er ikke den sjansen minimal? Og nå som vi prøver å bli gravid klarer vi det ikke...
lykkelig78 Skrevet 26. mars 2008 #8 Skrevet 26. mars 2008 her er enda en som vet akkurat hvordan dere alle har det. Vi er i vår 8pp og lufta har gått litt ut av oss for tida. Men vi snakker masse sammen, og håper vi snart får igjen piffen. Er jo veldig mange som bruker lang tid. Blir bare stressa nå alle rundt meg klarte det på 6 mnd eller mindre. I tillegg går svigerinna mi gravid, og de klarte det på første forsøk. Men kan jo i allefall kose meg med tante barn snart!! Og hvis det klaffer snart så blir det ikke så lenge mellom dem heller! Lykke til alle sammen!
M79+♂08♥+♂12♥ Skrevet 26. mars 2008 #9 Skrevet 26. mars 2008 Ja lykke til alle sammen. Godt å se vi er flere. Selv om jeg UNNER oss ALLE å bli gravide FORT!!!!!!!!!!!!!!!! Syns virkelig det er på tide nå!!!!!!!!!
Eva76 Skrevet 26. mars 2008 #10 Skrevet 26. mars 2008 Det er bare 20% sjanse hver eggløsning for å bli gravid -selv om begge er fruktbare. Det er også helt normalt å prøve i et år før man blir gravid. Hva som derimot har skjedd med meg vet jeg ikke, nå er det over to år siden jeg slutta på pillene... Men nå skjer det i allefall noe her. Sambo skal på sykehuset og få testet svømmerne om et par uker -og da er vi i gang med testinga i allefall! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå