Gå til innhold

Skal alle deres kommende menn ha ring??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjærsten min vil ikke gå med giftering. Vi var å fant en til meg, og han prøvde flere og han prøvde virkelig. Han svettet nesten der han sto og jeg så han var veldig ukomfortabel... Syns så synd på ham. Kan jo ikke tvinge hem til å gå med ring heller.. Noen andre som er i samme situasjon??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det er en selvfølge at min tilkommende mann skal ha ring :)

synd at ikke din tilkommende mann vil gå med ring da :(

synes det ser litt "teit" ut hvis ikke begge har ring jeg da.....

kanskje din samboer har ringforbi hehe

Skrevet

Hei. Vi giftet oss 31.01.08 og min mann bruker ikke sin ring. Han sa det før vi giftet oss at han sikkert ikke kom til å bruke ringen sin (vi kjøpte to ringer). For meg betyr det ikke så mye om han bruker den eller ikke. Han valgte jo meg til å dele resten av livet sitt med, og det er det viktigste for meg:-) Som du sier vi kan jo ikke tvinge dem til å bruke ring.

Skrevet

Mannen min bruker ring, men den er ikke sånn helt typisk giftering. Den er i hvitt gull som er slipt så det er matt, også er ikke ringen buet, men rett hvis du skjønner... :P Også er den ganske kraftig, sikkert rundt 5-6 mm bred. Han er kjempefornøyd med den, var nok litt viktig for han at den ikke var for feminin dersom han skulle føle seg komfortabel med den. Jeg synes også den er kul, og jeg har en som ligner men som ikke er like kraftig. Også har jeg felt inn en diamant i et hjerte i ringen min.

Skrevet

Samboern min sa alltid at han aldri kom til å gå med ring, skulle isåfall ha den i kjede rundt halsen. Men da vi ble forlovet så ville han jamme meg ha ring han og, og valgte ut et sett vi begge var fornøyde med. I hvitt gull, med et mønster i gullet.

Kommer til å bruke de som gifteringer.

Hadde aldri krevd at han skulle gått med det, men hadde nok blitt en smule skuffa om ikke han ville bruke ring...

Skrevet

Mannen min var også veldig skeptisk til å gå med ring, særlig på jobb, hvor han er redd for at den skal hekte borti noe så han sitter fast. Men han bruker faktisk ringen sin, selv om han sier han etter snart en måned enda ikke har vent seg til den. Han håper den blir litt slitt snart, så den ikke blir så blank lenger, han synes visst nærmest den blinker og glitrer og lyser opp overalt ;-)

Jeg setter pris på at han bruker ringen, hadde nok blitt litt skuffa om han ikke gjorde det, men kan vel ikke tvinge ham til det om han finner ut at han absolutt ikke vil bruke den likevel. Du kan jo foreslå at typen din prøver å bruke ringen i korte perioder hjemme, for å venne seg til den, HI? Sånn at han får vent seg til å ha en ring på fingeren, og så plutselig føles det kanskje helt greit ;-)

Skrevet

For meg er det en selvfølge at mannen min (fremtidige mann vel å merke..) også skal gå med ring.

For meg er giftering et symbol for oss - OG omverdenen, at vi har tatt det valget vi har tatt: vi velger å tilbringe resten av livet med hverandre, og ingen andre.

Det er ikke så veldig lenge siden jeg var singel og var på stadig utkikk.. Det første jeg gjorde når jeg så en mann som jeg likte synet av var å kikke etter ring.. Var det ikke en ring så selvfølgelig flørtet jeg og var fryktelig bedårende, men der det var en ring var det "off limits" for meg. Det respekterer jeg.

For meg hadde det ikke vært aktuelt en gang å gifte meg med en mann som ikke ville gå med ring ;) Nå går vi begge to med forlovelsesringer og han er bare sååå stolt og flasher den til alle han ser :o)

Skrevet

Vet ikke hvordan det blir med bryllup her i gården da (plutselig hadde vi dårligere råd enn antatt...)...., men han har gjort klart at han ikke vil gå med ring. Kan jo hende han endrer mening da, ser jo at det er mulig. For meg er det helt ok, og på jobben kan han vel mest sannsynlig heller ikke bruke den..

Jeg har tenkt på at han istedet for ring fra meg skal få lommeuret av sølv som tilhører bunaden han skal få tak i OM vi skal gifte oss...Kniven blir muligens "forlovelses"-ring.......Begge med inngraveringer med aktuelle datoer. Selv ønsker jeg en enkel diamantring i hvitt gull, med ikke alt for stor diamant slik at folk tror den er falsk, da de vet vi ikke er rike akkurat :o) Den kan jeg tenke meg å bruke både til forlovelse og bryllyp. Slik "sparer" vi jo også litt på gifteringer.....

Men,men time will show, og foreløbig er forlovelse og bryllup lagt på is.... Til skatteoppgjør og feriepenger kommer iallefall, så får vi se hvor mye av det vi kan spare. Vi er jo "gift" alikevel da, siden vi har barn sammen, så det er ikke noe krise akkurat:o) Det viktigste er vel at paret er ENIG om hvordan det skal gjøres..

Skrevet

Mannen min er veldig usikker. Dvs han har ikke tatt den i bruk. Han får gjøre som han vil for min del. Det viktige for meg er at vi er gift, ikke om han bruker ring eller ikke.

Skrevet

Min far har aldri hatt på seg giftering. Tror nok det har irritert moren min til tider, hvertfall før, men de har da vært lykkelig gift i over 30 år :-)

Skrevet

jeg var gift med en hadtverker han brukte ikke ringen pga farlig i jobben - i helgene derimot..

min kommende mann sakl ha ring men gruer seg da han aldri har gått med ring før. det får bli en enkel ring som ikke kjennes for stor.

Skrevet

Æhm.... Alle deres kommende menn......

Håper jeg slipper å ha flere menn enn den ene jeg har nå... :-D

Han er jeg gift med, og han bruker ring. Både gifteringen og morgengave-ringen, og en til. Trives med det, tror jeg.

Skrevet

Var usikker på om min faktisk kom til å bruke ringen sin, da han ikke var vant til å gå med ring, men det gjør han - har ikke tatt den av siden han fikk den for over ett år siden, og påstår han aldri skal ta den av heller....

Skrevet

uff stakar.. hehe. noen menn behøver bare litt tid på å venne seg til det:P min kusines mann ville ikke ha ring, så de kjøpte en "liten" en som han nesten ikke merket. nå har han oppgradert seg litt mer, og syns det er helt greit med ring.

min insisterte på å også få forlovelsesring (dog 1mnd etter han fridde m ring til meg, jeg måtte jo spare litt penger og lete etter en fin en hehe..). så tror ikke jeg ender med samme problemet... hehe heller omvendt, min vil ogsååå ha diamant i ringen siin. hahaha.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...