Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

det startet natt til lørdag 8 mars, med rier med 20min mellomrom gjennom hele natten og utover dagen. snakket med sykhuset og di ville jeg skulle komme inn til kvelden og få noe og sove på siden jeg ikke hadde sovet noe natten før, for jeg kunne jo ikke begynne på en fødsel totalt utslitt...

kom inn på kvelden og hadde 3cm åpning:) weee noe var på gang:) men jordmoren ville jeg skulle sove og få slappet av før vannet gikk før da var det ingen vei tilbake..

fikk en sovetabelett og en paracet, det funket ikke så da fikk jeg 2 paralgin forte og en hal brikanyl(!!!) fikk ikke sove på det heller så da fikk jeg en større dose med sovemedisin og da sovnet jeg til slutt:)

våknet på morgenen 9 mars uten rier!!!! dette takket være den brikanylen!!!

rundt hal 10 på morningen fikk vi beskjed om og dra til sverige (fødte i kongsvinger) og få gådd litt så riene tok seg opp igjenn..

men hadde bare 2 rier der:( skulle tilbake på sykhuset og bli undersøkt og ble enig om at vi dro hjem vis det ikke var noe endring...

ble undersøkt og ingen forandring... så vi dro for og hente barna som var hos mora til sambo siden det ikke skjedde noe mere. men når vi var halveis til oslo så begynte riene igjenn med ca 10 min mellomrom. var og henta barna og kjørte hjem igjenn, ringte bare broren min underveis og fikk han til og komme i full fart og ta ongene for NÅ skjedde det ting, men det tok ei stund før han kunne komme så vi måtte ringe faren min, men han måtte da få spise først, ARG"#¤%!!!!!

da vi endelig parkerte hjemme var det bare 5min mellom riene (har en kjøretur på 40min til sykhuset) så da ringte jeg pappa og sa at NÅ fikk han komme for det var bare 5min mellom riene... broren min kom faktisk før faren min så da dro vi på sykhuset og var der ca kl 18.

ingen forandring på åpningen min fikk beskjed om at vi ikke skulle hjem igjenn:) fikk ei fødestue og klyx. så fikk jeg lystgass, himmelriket:) hadde avtalt med jordmoren at jeg skulle ha epudural. ble sjekket en gang mellom kl 20 og 21 og hadde 4cm åpning (husker ikke helt klokkeslett) og fikk tilbud om epudural, men jeg syntes ikke det gjore sååå vondt at jeg hadde behov for det enda, så jeg fikk sånn morfin muskulært. funket greit sammen med lystgassen. fikk tilbud flere ganger om epuduralen, men takket nei.

når klokken ble 21.30 ville jordmoren sjekke åpningen og ta vannet, men jeg nektet plent!! for det var så sinnsykt vondt og bli sjekket, og viste at riene ville bli mere intens og kraftigere om hun tok vannet. 22.30 maset hun igjenn om og ta vannet, men jeg nektet igjen og sa at jeg skulle gi beskjed når jeg var klar. ok sa hun, da kan di som kommer på neste skift kl 23 ta vannet, helt greit sa jeg:)

hadde 2 senger ei vanlig sykhusseng og ei fødeseng inne på fødestua for di holdt på og pusse opp den ordentlige fødestua så di hadde ei midlertidig fødestue på "venterommet" der som det egentlig var ei dobbelseng, for di som venter på riene...

sengene sto helt inntil hverandre for det var så trangt der, så jordmora måtte dra meg over i fødesenga for jeg nektet siden det gjore så vondt.

hun nye jordmora kom inn litt før kl 23, hørte hun si noe om og ta vannet, men da var det for sent for da merket jeg at nå begynte det og presse på. så jordmoren ville ha meg over i fødesengen, men jeg klarte ikke og røre meg så jeg nektet. jordmoren dro beina mine over i sengen og der fikk jeg ei pressrie og presset og presset, kjente hode mellom beina og sier det til jordmora og hun dro meg over i senga og åpnet beina mine og plopp så kom hele ongen med vannposen ut på 1 pressrie. jordmoren ble helt paff og viste nesten ikke va som skjedde for alt skjedde så fort. hun hadde ikke fått ordnet noe klart så sambo måtte ringe på alarmen for og få inn barnepleiern og seng.

jeg sendte jordmoren og sambo for og veie babyen nesten med en gang for jeg syntes han var så liten i forhold til di andre barna mine.

lillegullet vårt som var en gutt ble født kl 23.00 og veide 3640g og var 52cm lang og 36cm rundt hodet. HELT PERFEKT :o)

takk for tiden min her inne:o)

lykke til dere alle som venter på deres tur:o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulere så mye med den lille krabaten! :) kos dere masse fremover :)

Skrevet

gratulerer så masse med gutten:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...