Gå til innhold

Utbetaling av fødselspenger???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg pratet med nav før påsken, for å høre når fødselspengene ble utbetalt. Han sa de ikke ble kjørt før etter påske, rundt den 25 mars. Men ringte kontoen min nå og da hadde jeg fått de inn. Var veldig rart, trudde banken var stengt i påsken.

Men det jeg lurer på er hvorfor beløpet var så lite i forhold til det jeg bruker å få??? Får vi ikke betalt for røddager??? Men de pengene som kommer nå i mars, er det for februar?? Eller er det for mars?

Kjenner jeg blir helt forvirret.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen???

Skrevet

håpet også på penger før påsken,men men.. sånn jeg har forstått får vi ikke betalt for røde dager

Skrevet

Du får betalt for røde dager. Jeg fikk mine sykepenger på onsdag. Hadde ikke ventet¨å få før etter påske. Du fikk de nok på tirsdag eller onsdag du og:-)

Skrevet

Det var rart, sjekket jo kontoen min på onsdagen. Men veit du om vi får for feb nå i mars eller regner de anneledes?

Skrevet

Kom kanskje på kvelden da. Har du nettbank? Står der når de kom inn.

Du fikk for mars.

Skrevet

jeg fikk foreldre penger før påske(bor i øvre eiker) men ikke fått barnebidraget enda..

får for februar..

Skrevet

Hmmm, ble ikke noe klokere.. Noen sier feb og noen mars.. Lurer på hva som er riktig. Får vel ta meg en tlf til dem idotan på nav. De er jo sååå grønne!

Skrevet

man får jo for de dagene som har vært.-slik er det iallefall her-ikke sikkert det er likt overalt men er litt rart om det ikke er det-er det ikke?

men his du har fått mindre enn du pleier, hvor mye er det snakk om? de regner jo ut fra din dagsats og ganger den med antall ukedager som er i den aktuelle mnd. er jo ikke like mange dager i hver mnd. det regnes bare med mandag-fredag(ikke helger)

så kasnje du har fått mindre pga færre dager denne mnd eller er det stor forskjell i summen?

Skrevet

jeg har som sagt ikke mottatt barnetrygden enda men skal jo utbetales samme dag som foreldre pengene er jo 970,- bare det så kasnje litt med det også om du ikke har mottatt dine du heller..

Skrevet

Får aldri det samme beløpet. Synes bare beløpet var så lite. Har ikke fått så lite før, så da tenkte jeg at e sikkert ikke fekk for røddager. Var ca ett tusen mindre enn det jeg hadde trudd.

Skrevet

sikker på at det da ikk er barnetrygden du mangler? den er jo på underkant av tusen kr..

Skrevet

Jeg får fødselspengene rundt den 25 i mnd og barnetrygden den siste i mnd. Men har sett på "lønn" slippen fra februar. Da var det og 21 dager som det og er nå i mars. Da skal jeg jo få det samme beløpet! Men fikk ca 400kr mindre (ikke mye penger det er snakk om, men rett skal være rett!!)

Skrevet

ja men kommer jo litt ann på om du får de utbetalt på lik dato også, ellers blir jo dag antallet anderledes..

Skrevet

Har forstått at jeg får utbetalt for hele mnd den 25 ca. Uavhengig hvor mange dager det er i mnd. Og jeg har nettopp regnet ut at vi ikke får for røddager:-( Trudde man fikk det!!

Jeg har ikke fått barnetrygden ennå, siden jeg skal ha dobbel, siden jeg har tvillinger:-)

Så da har jeg forstått det sånn at grunnen til at jeg fikk så lite, var at det er 3 røddager i denne mnd!

Skrevet

barnetrygd og foreldrepenger er aldri samme utbetalingsdatoer

i mars så ble FP utbetalt fra den 18 mars og BT blir utbetalt en av de siste dagene hver mnd..:)

og man får betalt for rødedager vet jeg :)

jeg har heller ikke fått FP så jeg håper jeg får de til tirsdag hvis ikke så kommer jeg til å ringe å spørre hvorfor noen får de opptil en uke før påske og andre får etter påske *sukk*

Skrevet

Det var veldig rart. For jeg har nettopp regnet på det og sett på tidligere lønn slipper fra nav. Og det stemmer når jeg trekker fra røddagene. hmmm, skal få en klarhet i dette etter påske! Så på nettbanken min, de hadde overført fp den 17 mars..??? Merkelig!

Skrevet

jeg har iallefall fått for rødedager i des mnd

nå vet jeg ikke hva slags jobb du har om du må jobbe i helger å sånn??

Sito15 (fått to prinsesser):-)

og jeg regner ikke med at du teller med søndager ???

for det gjør ikke jeg

Skrevet

Nei har ikke regnet med helgene. Har ingen jobb når jeg ble gravid. Gikk på dagpenger til jeg gikk ut i permisjon. Men hvis det er tilfelle, at vi skal ha for røddager, så er det i hvertfall noe feil her. Blir så overgitt av nav! Har hatt så mye tull med dem siden vi fikk jentene!

Skrevet

Siden det er 21 dager i februar og i mars, skal jeg ha det samme beløpet denne mnd som jeg fikk forrige mnd! Og det har jeg ikke fått??

Skrevet

jeg har hatt mye tull med de jeg også etter at jeg fikk jenta mi i nov

vi får ringe de etter påske å klage litt hehe

Skrevet

Ja det må vi gjøre:-) Jeg skulle høre med dem når min permisjon var over, og de sa at den var ferdig 28 mars! Og vi kom fra sykehuset 21 sept! Skjønte ingenting! Fikk helt panikk!! Har regnet at min permisjon gikk ut i slutten av mai. Men får hjelp av ei sosionom fra bodø sykehus på onsdagen. Hun er veldig flink. Så da blir det sikkert litt frem og tilbake på tlf med nav!! :-) da får de sikkert høre!!!:-)

Skrevet

ja det lønner seg å være "våken" når man får brev og slik fra nav :(

så du skulle liksom begynne å jobbe etter 6 mnd du da hmmm

men har du ikke fått skriv fra nav når permisjonen din er ferdig da??

Skrevet

De har tullet litt. Siden jeg fikk jenten ti uker før terminen. Og da har de regnet fra den dagen jeg fikk! Men det er feil. De skal regne fra den dagen vi ble skrevet ut fra sykehuset, som da var 21 sept ikke 30juli! Jeg gikk på pleiepenger fra fødselen til jeg ble skrevet ut. Og det har de heller ikke fått med seg. Så når 28 mars kommer skal jeg få pleiepenger til mai en gang. Rart jeg blir frustrert!!! :-O

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...