Gå til innhold

utviklingen fremover,,

♥Mamma`n til lille Kasper♥

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når begynner disse små trollene med å sitte av seg selv, vinke, prate osv?

Kasper er 4 mnd np og er så utrolig gøy å se hvordan han utvikler seg. Liksom skjedd ganske mye fra fødselen og frem til nå. å, a mor er så fornøyd da, og skal vise alle hva han kan:) hehe..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei hei du. Det er stor variasjon på når disse små begynner og sitte, vinke "snakke" osv. Du går en spennende tid i vente nå ja. Min Kasper var tidlig ute med å rulle rundt, han gikk selv når han var 9 1/2 mnd, men han "snakka" ikke før han var rundt 1 år, vinket når han var 6 mnd.

Andrea var litt sen i forhold til Kasper, men hun hadde pute i 2 mnd så det var nok derfor hun var litt seiner enn storebror. Men hun satt selv før Kasper, hadde så god støtte i puta ser du. men hun gikk ikke før hun var ca 1 år, snakker sitt søte baby språk, vinker kongelig alle legger merke til det:-)

Kos deg masse med Kasper n din du. fint navn forresten:-D

Skrevet

er så fint navn:) hehe.. ja koser oss masse og mye kos fremover i vente skjønner jeg:)

Skrevet

Rulle begge veier:3 mnd

Åle: 4.5 mnd

Krabbe: mellom 5 og 6 mnd

Reise seg opp å gå rundt bordet: litt over 5 mnd

Sette seg opp på rumpa: litt over 6 mnd

Stå/reise seg uten støtte: 8 mnd

Gikk sin første meter: 8.5 mnd

Gikk ordentlig: rundt 9 mnd

Vinket: rundt 9 mnd

Snakket: var litt treg der i begynnelsen, men når hun var rundt 14-15 mnd snakket hun MYE, før et gikkd et mest i mamma, bæ osv hehe

Jeg vil bare råde deg til å nyte det stadiet han er på akkurat NÅ jeg, å ikke gå å vente i spenning på det neste som skal skje :) babyer er de bare en utrolig kort periode, barn skal de være i mange mange år.

Jeg stresset veldig med at tuppa skulel komme til neste "steg" hele tiden, synes det var såååå spennende (som det også er).

Men nå i ettertid har jeg følt meg litt snytt for babytiden :) skulle ønske jeg hadde tatt livet med ro og bare nytt tiden mens jeg enda kunne.

Tuppa hadde dårlig tid selv så det ble bare 3-4 mnd med ordentlig babytid før ting begynte å virkelig skje..

Kos deg med lille babyen din du, å håååååp at han bruker litt tid på å bli ordentlig stor gutt.

Skrevet

Rulle begge veier 7,5-8 mnd.

åle seg rundt 8 mnd.

åle seg fremover 8,5 mnd.

vinke 8,5 mnd.

også er han blitt kjempeflink til å klappe de siste dagene også 8,5 mnd.

Skrevet

jepp vi nyter hver dag. ser jo bare hvir fort disse 4 mnd har gått:( går altfor fort.. men er mye spennede som skal skje så var bare litt nysgjerrig..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...