Gå til innhold

hvem burde jeg følge???

Anbefalte innlegg

Skrevet

mens termin som er 24 mai?

eller ul termin som er 9 juni?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann.

Ul-terminen er vel det føden regner ut i fra, og er basert på grundig statistisk forskning rundt utviklingen fosteret hadde da du var inne på ul. (de beregner da termin, IKKE når forsteret ble unnfanget!)

Er det noen grunn til at du likevel vil hevde mensterminen er mer riktig?

Her var det jo ganske stor variasjon, så rart ikke legen din følger opp dette? Min lege sjekket dette på meg, men siden det ikke er store korrigeringen fra 9. til 6. mai fant han det unødvendig med ytterligere undersøkelser. Tror jeg ville tatt opp dette på neste kontroll.

Lykke til :D

Skrevet

HVem DU skal følge? hvordan da? Sykehuset følger jo uansett UL terminen og barnet kommer når det er klart. Så skjønner vel egentlig ikke spørsmålet ditt.

Skrevet

jeg skjønner at du lurer...

jeg hadde 10 dager mellom mens termin og ul-termin med gutten min...

de tok meg seriøst når jeg var sikker pga en sambo som jobbet borte og en tidlig ul som viste graviditet...

de tok feil... ul-var feil... mens termin riktig...

de gjør ikke samme feilen igjen, siden det da kunne godt veldig galt... (var ikke langt unna...)

sier ikke dette for å skremme deg, men blir så oppgitt over folk som ikke skjønner at ul kan være feil... og at folk blir bekymret med store forskjeller,,,,

stoler selv ikke på ul-termin... men det har jo sine grunner, og skal inn å skjekke at alt er bra når det er rundt min egen termin...

Skrevet

jeg har også stort sprik mellom mine terminer. mensen 8 april ul termin 27. jeg stolter på mensen terminen min.

når jeg ventet sønnen min, så tok de feil med 2 uker på ul

Skrevet

anonym 21:08

Tror du har glemt at den datoen du får gjelder +/- 2 uker... Det er bare 5% eller noe i den duren som føder på termindato.

Eller kom babyen ut 4 uker etter termindato?

Skrevet

Jeg fikk også ganske stor forskjell mellom mens termin og UL termin første gang. Syns det var kjempe frustrerende, og tenkte mye på hva som kunne skje dersom jeg ble gående lenge på overtid. Barnet kom heldigvis før begge terminene, så det ble ikke noe problem for min del. Men jeg tror at hvis jeg hdde gått lenge på overtid hadde jeg nok krevd å få satt i gang fødsel 2 uker etter mens termin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...