♥ ♀06+♥♂10+spireimagen ♥ Skrevet 22. mars 2008 #1 Skrevet 22. mars 2008 Og hvordan "taklet" dere det? Artig å høre.. =) Først av oss som ble klar igjen var mannen.
Honningmelon Skrevet 22. mars 2008 #2 Skrevet 22. mars 2008 Det var nok meg. Måtte vente litt på mannen, men det var helt greit.
3b@rnsmor-30* Skrevet 22. mars 2008 #3 Skrevet 22. mars 2008 med nr 1 var det mannen som maste mest... men jeg ville jo også ha, men syntes det var greit at han og jeg hadde vært sammen en liten stund først da.. så kasta p-pillene da vi hadde vært sammen i 6 mnd vi... =) spira satt etter to mnd... med nr to var vi nok ganske enige... begynte å få lyst på en til da eldste var 6 mnd, venta en mnd med å prøve.. og det gikk to mnd før spira satt da også... nå er eldste 4 år og 8 mnd og yngste 3 år og 2 mnd og vi snakker om nr tre.... er nok like klare begge to, men er så redd for alle "ulempene"...
Gjest Skrevet 22. mars 2008 #4 Skrevet 22. mars 2008 Ingen av oss ble vel helt klar med nummer 2, men jeg ville ha to forholdsvis tette selv om jeg der og da egentlig ikke orket tanken. Måtte overtale litt og fikk det som jeg ville ;-) Er 23 mnd mellom de elste. Nummer tre var litt mer tragisk forhistorie til, men var nok mest meg der også som var pådriver. Nå derimot er det mannen som fabler i vei om en nummer 4 om noen år og jeg får litt småpanikk bare ved tanken, hehe...
♥ ♀06+♥♂10+spireimagen ♥ Skrevet 22. mars 2008 Forfatter #6 Skrevet 22. mars 2008 hehe oki.. Jeg var liksom ikke helt klar når mannen min ville sette i gang med nr 2 så da ble det så vi ventet litt. Men nå som jeg er klar vil han vente til sommeren, og det passer jo igrunn fint med tanke på alt som vi har i vente. Så jeg får smøre meg med tålmodighet- og som han sier; han er jo klar. Hvordan var det å få nr 2 i forhold til nr 1? jeg ser liksom litt for meg at det brått blir enda vanskeligere å være sosial.. ser for meg folk har mer vondt for å si ja til å være barnevakt for 2 enn for 1... ??
Fire småtroll Skrevet 22. mars 2008 #7 Skrevet 22. mars 2008 Var meg det... Vi hadde jo prata om det mange ganger, at det var helt uaktuelt med enebarn, så da eldste rundet to år sa jeg at nå er det på tide med en til, og jeg vil ha en pause fra pillene (har litt bivirkninger)... Mannen hadde ikke mye valg det gitt ;-) Men med nr tre var det mannen. Vi skulle egentlig ha bare to barn, men da nummer to passerte to år begynte plutselig mannen å prate om at det kanskje var litt lite med bare to barn... Så da sluttet jeg med pilla igjen jeg :-) Nå går diskusjonen om vi skal ha nummer fire eller ikke....
Gjest Skrevet 22. mars 2008 #8 Skrevet 22. mars 2008 Jepp. For ikke å snakke om 3 barn... Men elelrs er det kjempekjekt med en litn flokk da :-) Min flokk er bortreist med pappaen i dag, så jeg har fri.
Mille** Skrevet 22. mars 2008 #9 Skrevet 22. mars 2008 Hmmmm.....her lå det egentlig bare i kortene at vi skulle få en til. Fikk første når vi var unge, tok utdanning, flyttet og begynte å jobbe, og da var det naturlig at vi skulle få en til. Var liksom det som hadde vært planen hele tiden. Men det var jeg som spurte om jeg ikke skulle droppe p-pillene. Han var med på det han. ;o)
Gjest Skrevet 22. mars 2008 #10 Skrevet 22. mars 2008 Samboer har vært klar for en til i de siste mndene.. Men jeg holder igjen litt.. syns det er litt tidlig edan.
Mrs. Bouquet Skrevet 22. mars 2008 #11 Skrevet 22. mars 2008 Vi har begge to vært lenge enige om at vi har lyst å ha ca. 2 år mellom de to første barna, så snart jeg var klar for svangerskap og fødsel igjen, var han klar, men jeg hadde ballen.
Økologisk_knekkebrød Skrevet 22. mars 2008 #12 Skrevet 22. mars 2008 Ingen av oss. Jeg står allerede på venteliste til sterilisering..
Økologisk_knekkebrød Skrevet 22. mars 2008 #13 Skrevet 22. mars 2008 Glemte å si at vi har ett barn, og det holder for oss.
♥ ♀06+♥♂10+spireimagen ♥ Skrevet 22. mars 2008 Forfatter #14 Skrevet 22. mars 2008 oi...nå skal ikke jeg legge meg opp i det- for det er jo deres/din sak men bare et barn?? hvor gammelt er barnet? ikke litt for stor sak å steriliesere seg da? tenk om du angrer.. sry sikkert hundre stk (eller 90% av alle som vet du skal det) som har sagt dette allerede men likevel..
Snart 3 vakre prinsesser Skrevet 22. mars 2008 #15 Skrevet 22. mars 2008 Min mann han sa med en gang tulle 1 var ute DETTE MÅ VI GJØRE IGJEN =0). Jeg var ikke enig da men da jeg ble gravid da tulla var 7 måneder var vi begge veldig glade. Nå er spiralen på plass. Så om det nå blir fler blir den litt mer planlagt men vi har 2 fantastiske jenter.
pandabjørn Skrevet 22. mars 2008 #16 Skrevet 22. mars 2008 her var det nok begge to siden vi ville ha 2 tette hehe med nr 1 så var det nok sambo som startet det hele så jeg slutta med p-piller etter at vi hadde vært sammen i 14 dager og 3mnd senere så satt spira )
moota m storebror&lillebror Skrevet 22. mars 2008 #17 Skrevet 22. mars 2008 Jeg var egentlig klar da eldste var 6-7 mnd, men ville vente til jeg hadde begynnt i jobb igjen og kanskje jobbet 6 mnd - 1 år. Mannen var enig i at vi burde vente litt. Plutselig fikk livet en litt uventet (positiv og spennende) vending og vi kasta pillene. Ble gravid på 2.pp og fikk nr. 2 da eldste var 2 år og 3 mnd. Nå er eldste snart 3 år og minste snart 8 mnd og jeg er definitivt ikke klar. Ikke mannen heller. Men vil gjerne ha vertfall 1 til.
Økologisk_knekkebrød Skrevet 23. mars 2008 #18 Skrevet 23. mars 2008 Barnet er bare 10 mnd, men dette er noe vi var enige om før vi fikk barn, at vi skulle ha kun ett. Etter at vi fikk barn har jeg bare fått bekreftet at valget er riktig. Jeg føler at familien er komplett, og jeg har heller ikke helse til flere barn. Vi har ikke sagt det til noen andre enn min mor. Regner med at folk ville reagert på samme måte som deg.
♥Dumle♥ har tre søte små♥ Skrevet 23. mars 2008 #19 Skrevet 23. mars 2008 Nå siste gangen var ingen av oss klare.. Vi driver å venner oss til tanken på at det kommer en ny baby om 7 mnd.. Vi har en liten på 10 mnd... Vi hadde tenkt å ta opp temaet "flere barn" når minsten ble ett år,og ta det derfra.. hehe.
Gjest Skrevet 23. mars 2008 #20 Skrevet 23. mars 2008 Jeg ble klar først. Jeg begynnte å tenke på en ny baby da jr var 1 1/2 år. Sluttet med prev i romjula pga bivirkninger, men vi har hoppet av i svingen og brukt kondom siden, for sambo vil vente til jr er 2 år med å prøve. Vi har blitt enig i at iløpet av april skal vi sette igang for fullt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå