Anonym bruker Skrevet 22. mars 2008 #1 Skrevet 22. mars 2008 Jeg har termin om bare noen dager,og når fødselen starter kommer jeg og sambo til å dra på sykehuset uten å ringe rundt til familie og venner. Jeg er førstegangs og gruer meg:(...så vi synes det er kjekkere å ringe når det er vel overstått:)..har lyst at fødselen skal skje i ro og fred uten innblanding. Men nå har det seg slik da at jeg tror kanskje det kan bli litt vanskelig å bare dra på sykehuset uten at alle er klar over det. Foreldra til sambo ringer han hver dag og lurer på hvor han er/hvor han skal/hvor han har vært. Nå holder vi på å bygge hus da,og svigerfar han hjelper jo sambo mye,så det er jo mye derfor han ringer,for å snakke om hus og sånne ting mener jeg..men går det en dag uten at han ringer så ringer svigermor,liksom bare for å sjekke. Det irriterer meg litt at det skal vere sånn,for vi er jo voksne folk,og jeg har ikke lyst at de hele tiden skal vite hva vi gjør og hvor vi er ...for da blir det jo helt umulig å ta seg en tur alene uten at de liksom er innformert. Prøvde å si fra til sambo om at jeg syntes dette var en smule travelt (jeg har mye kontakt med foreldra mine jeg også,men det er allikavel ikke noe problem for meg å stikke på føden sammen med sambo uten at de snuser opp det liksom)...jeg synes at såpass med "frihet" må man jo kunne ha når man er voksen,vi er jo ikke 14 år gamle lenger. Sambo sier bare at det ikke er noe problem for vi kan jo bare skru av telefonen..men da skjønner de jo det med en gang,at vi er på føden altså. Vi kan aldri ta oss en tur,eller det kan aldri gå en dag uten at de ringer og må få "rapport". Vi har liksom ikke noe valg,vi kan f.eks ikke velge at fødselen skal vere privat..for det snuser de jo opp med en gang. Kan noen hjelpe meg med hvordan jeg skal gripe an dette problemet?for meg har det nemlig blitt et problem.. jeg ønsker jo ikke å bli uvenner me de heller,ønsker bare at vi skal ha litt mer frihet på en måte om dere forstår.
♥Tuppa, Noah ;( Lillebror ♥ Skrevet 22. mars 2008 #2 Skrevet 22. mars 2008 Kan ikke sambo ta telefonen når den ringer da, å si dere er på butikken..hehe..skjønner at han ikke kan det mens du ligger å klemmer ut babyen, men da kan han ringe å si han bare var ute i haaaaaagen:P
Gjest Skrevet 22. mars 2008 #3 Skrevet 22. mars 2008 Ser ikke helt problemet, dere skrur av telefonene når det hele starter og så tar de kanskje tegninga:fødselen har startet! Og så, da? Javel, de aner at noe er på gang, de kommer vel ikke til å stå på føden og forlange å få være med? Når dere er klar så skrur dere på telefonen igjen og dere kan informere de dere vil. Fødselen er vel like privat selv om noen skulle se dere gå inn hovedinngangen på sykehuset? Eller vil dere ha parykk og solbriller på, slik at dere ikke blir gjenkjent(satt på spissen....). Hva tror du?
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2008 #4 Skrevet 22. mars 2008 nei,det er ikke sånn kjempe krise om de skulle finne ut at fødselen er i gang,det var bare et eksempel på noe som vi hadde lyst skulle være privat. Fødselen er jo bare en dag,men problemet er jo der hver dag. Jeg er ikke sikker på hvordan jeg skal "ta tak" i problemet uten å såre noen,gruer meg litt for å si at sambo skal ta det opp me dem også..
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2008 #5 Skrevet 23. mars 2008 Dere får begynne å ikke ta telefonen hver gang de ringer nå, så blir de vant til det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå