Gå til innhold

pumpa meg i går og idag var melka sur ...

Anbefalte innlegg

Skrevet

den sto i kjøleskapet og det var små klumper i den ... mener at melken skal holde seg i 2 døgn i kjøleskapet jeg ??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sikker på at den ikke bare har skilt seg da?!

Skrevet

Den skal holde seg i 48 timer har jeg hørt, men flere her inne har sagt 5 dager også.

Skrevet

Den er fullt brukelig likevel. Du rister ut de små klumpene når den er kroppstemperert. Menneskemelk er ikke homogenisert sånn som kumelk. DVS den kan godt være ujevn uten at noe er galt med den. Ifølge ammehjelpen kan melka fint stå i kjøleskapet i fem døgn uten at den blir dårlig. Den blir ikke så lett ødelagt.

Det som er lurt er å smake litt med en gang den kommer ut, sånn at du vet hva den skal smake som når du tester den før du gir den til barnet ditt:)

Skrevet

morsmelk blir jo litt sånn i konsistens når den blir kald. fettet klumper seg liksom...

Skrevet

det samkte så rart av den da jeg varmet den så jeg kasta den i do og pumpa på nytt - driver og trener med flasken ... smakte litt surt synest jeg ... men skal kanskje være slik ... ??

Skrevet

veeel... har aldri smakt på morsmelk jeg... har aldri falt meg inn eller fristet... så aner ikke hvordan det skal smake jeg...

Skrevet

ja det vet jeg .. og søt var den ihvertfall IKKE ... den var hars etter en dag i kjøleskapet

Skrevet

Litt klumper blir det alltid, går bort når du varmer den. Har du oppbevart den i en tett flaske da? Kanskje det er noe galt med kjøleskapet ditt?

Skrevet

Du må være sikker på at flasken er helt ren (gjerne kokt) og tett, og så bør du sette flasken helt innerst og nederst i kjøleskapet, der er det kaldest.

Skrevet

Hvor i kjøleskapet var det su satte den?

Den skal stå i den kaldeste delen. Dvs, på et kombiskap nederste hylle, men må aldri stå i døra. I døra er det varmere enn ellers og har selv erfart at melk blir dårlig der etter kort tid.......det var før jeg viste :o)

Skrevet

Melka di kan være fullt brukbar selv om den lukter og smaker litt harskt. Det har noe med enzymene i melka å gjøre, enkelte av oss lager visst melk som har enzymer som smaks- og luktmessig reagerer på kjøling/frysing. (Har jeg lest et sted.)

Min melk er i utgangspunktet veldig søt, men lukter seriøst høgg og fiskeslo etter en tur i fryseren. Men - den er på ingen måte sur eller gammel, og ungen elsker den, og foretrekker uansett den fremfor NAN etc.

(NB! Ikke alle kjøleskap er kaldest i bunnen, forresten! Mange er kaldest helt øverst, inkludert mitt. Den nederste delen er ofte beregnet på grønnsaker, som ikke skal ha det så kaldt som f.eks. melk...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...