Gå til innhold

Noen her med barn som har hatt urinveisinfeksjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min på snart 3 år klager veldig over at han har vondt i tissen og jeg begynte å tenke at det kanskje kunne være urinveisinfeksjon..

Hvis noen av dere har barn som har hatt det, hvordan fant dere det ut? Tok legen urinprøve eller går det an å ta prøve av bleia?

Sønnen min er livredd leger og nå i påska er det en danske der som sønnen min HAAATER, så vil ikke utsette han for det liksom.. vil vente til fastlegen kommer tilbake. Men hvis de bare trenger urinprøve kan jeg jo få tatt det hjemme og levert det i morgen liksom...

Håper på svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Sønnen min har hatt uvi. Legen måtte ha urinprøve. Det var vanskelig og slitsomt. Måtte sette på urinposer. Han synes det var helt forferdelig og ville ikke tisse. Pga forurensning måtte de byttes hver andre time. Kjøpte poser og uringlass på apoteket. Fikk tilslutt ut en prøve og oppbevarte den i kjøleskapet natten over før vi leverte den til fastlegen. De to crp også, som var svært høy og beviste at det var en infekjson.

Min sønn sa forresten også at han hadde vondt i tissen. De kan ikke ta prøve av bleia, men trenger en urinprøve. Du får kjøpe poser på apoteket og prøve å få ut noe. Så lenge urinen oppbevares kaldt mener jeg det er greit at det tar nesten et døgn før legen får den, men er ikke helt sikker på det.

Lykke til.

Skrevet

Har enda et sånt urinprøve glass (ubrukt vel og merke) fra da jeg gikk gravid med minstejenta, kanskje jeg skal prøve å få noe oppi der?

Han sitter på do å tisser noen ganger daglig nå for tiden, så kanskje jeg får prøve å godsnakke med han...

Hva måtte dere gjøre videre? Har aldri hatt urinveisinfeksjon her i hus, så jeg aner ikke hvordan man blir kvitt det =/

Skrevet

Vi fikk antibiotika. Da ble alt bra igjen. Han hadde høy feber i flere dager, og tørre bleier. Ville ikke tisse. Med engang han fikk antibiotika løsna alt. Feberen gikk ned og han tisset. Fikk tilbake den glade lille gutten vår. Kuren varte i ti dager og han ble helt bra.

Tok lang tid før vi fant ut hva det var. Han er 21 mnd og prater ikke mye. Er bleie gutt. Han pekte på tissen sin og sa au au. Vi forklarte leger på leger om tørre bleier, masse drikke, høy feber og au au tiss, og at vi mistenkte uvi. Alle sa at det trodde de ikke, da gutter så skjelden får uvi. Uansett, en urinprøve beviste det og alt ble bra.

Vet ikke om det er forurensning i potter, men det er absolutt verdt et forsøk.

Skrevet

Lille gutt her i huset har også hatt UVI. Først hadde vi den 4,barnesykdommen- som gikk rett over i urinveisinfeksjon =( Skjønte jo overhodet ikke hvorfor han fikk så høy feber bare noen dager etter at han hadde blitt frisk.

Da feberen steg opp i litt over 40, og vi ikke fikk den ned med paracet dro vi på legvakta. Han var vel rundt 21-22 mnd han også, så vi ante jo ikke hvor han hadde vondt. Drakk masse, og hadde også våte bleier.

Men det viste seg at det var UVI. Fikk antibiotika, og gutten kom seg raskt på bena igjen.

De posene kan forresten være ett herk å sette på..... så hvis du ender opp med å kjøpe sånne, kjøp flere!

Lykke til, og god bedring!

Skrevet

Sønnen min fikk urinveisinfeksjon da han var ca 18 mnd. Han fikk høy feber og kastet opp i nesten 1 uke. Trodde først det var omgangsyke men syntes det varte så lenge. Ringte da til legen og han sa med en gang at han trodde det var urinveisinfeksjon. Jeg måtte kjøpe slike poser til å ta urinprøve i. Det var ikke lett men fikk nå tatt en prøve til slutt. Han fikk antibiotika og måtte på kontroll etter at kuren var ferdig tatt. Opplevde ikke at han fikk vondt i tissen eller noe, men det var visst ikke så lett å se slike symptomer på så små barn.

Skrevet

Var hos legen i dag med urinprøven vi tok i går og det viste seg at det ikke var uvi, så vet ikke helt hva det kan være... =(

Kan være at forhuden er for trang og at det er blitt betent inni..

Han har ikke hatt feber, men har spydd en del da.

Måtte komme tilbake på tirsdag med ny prøve som de skulle sende til dyrking, tilfelle det var for lite av det stoffet som viser at det er uvi.

Håper at der er uvi egentlig, ser for meg omskjæring og alt hvis det er forhuden det er som er problemet :(

Skrevet

Nå er min gutt bare to år, men han har av og til sagt at han har vondt i tissen, men jeg fant etter hvert ut at han egentlig mente at han hadde vondt i rumpa pga at han var hard i magen...:o) Ikke så lett å få forklart seg alltid. :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...