Gå til innhold

LCD eller PLASMA?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Greit å vite hva en skal ønske seg til jul ;-)

Hvorfor LCD og ikke plasma?

Hvorfor plasma og ikke LCD?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Under 37 tommer - lcd

Over 37 tommer - plasma

(sier hvertfall mannen min) har noe med hvor kornete bildet er....

Skrevet

LCD.

Er visst nok mye bedre kvalitet. Får heller ikke gjenskinn av sola i LCDen.

Skrevet

En plass mellom 40 og 50 tommer.

Skrevet

plasma helt klart.naturlige bilder ikke sånn kunstige knall farger.

Skrevet

Heller mot plasma ja...

Flere som mener noe?

Skrevet

LCD. Blir klarere bilder samt at man slipper gjenskinn fra sola eller lamper. Nydelig!! Vi har 42 tommer LCD og er super fornøyd. Men vi brukte masse penger på den også!

Skrevet

vi har LCD 40"

den var visst best på markedet med svarthetsgrad på svartfargen. plasma skal visst være bedre på svartfargen tror jeg...

mannen her er ganske nøye, og han har kjøpt tv`n....

har knallbra bilde vi i hvertfall..

Skrevet

han sier at plasma muligens har litt bedre bilde når man ser film, og LCD har litt bedre bilde på spill og sånt....

han sier de fleste kjøper LCD.

Skrevet

Det er vel egentlig hipp som happ, men hvis man ser mye tv på dagtid (feks, home and away som en del av dib-mødrene ser på;) så er LCD best.

Ser man mye film på kvelden så er plasma best.

Vi har 42" plasma, for vi ser ikke tv på dagen, men film på kvelden.

Skrevet

Ifølge en kompis er LCD best hvis du skal spille mye på tv'n, og bruke den som dataskjerm. Plasma er best hvis du ser film (og som ei over er nevner - ser mest på kveldene). Dessuten ser du bildet uansett innfallsvinkel med plasma - med LCD risikerer du å ikke se bildet på skjermen om du sitter på siden av den. (dårlig forklart.... sorri)

Skrevet

Da har jeg forstått poenget. Vi trenger ikke ta hensyn til spilling på TV`n, for spill i stua skal jeg ha en slutt på når jeg får ny stue ;-)

Takk for alle råd.

Skrevet

Hvis du skal koble dataen ti log bruke til surfing, bør du ha LCD ellers brenner bildet seg hvis det blir stående litt...

Skrevet

Stemmer det, hørte noen nevnte det med at bilde brenner seg. Er det sånn at om det er fingermerker på tv over natta så brenner disse seg inn i skjermen? Eller om du glemmer å slå av tv`n for natta?

Skrevet

En annen ting som er lurt å sjekke, er hvor mye strøm TV`n bruker. Hvis dere er sånn som oss, så står den på HELE dagen. Noen vi kjenner hadde plutselig fått så høy strømregning, uten at de brukte noe mer el.artikler enn vanlig. Men det viste seg at den nye flatTV`n deres brukte sinnsykt mye strøm.

Skrevet

Ups... her står tv`n på stort sett hele dagen ja. Da må vi huske å sjekke dette også :-)

Skrevet

Sånn her tror jeg at det er: Plasmaskjermer vil få brent fast skjermbilder som står på samme plass lenge, f.eks NRK-logoen i hjørnet på tv-en. Vi bruker TVen også til å surfe og laste ned/spille av TV serier på. Da står bildet ofte i flere timer og derfor må vi ha LCD...

Skrevet

Noen venner brukte 35 000(!!!!!) på flatskjerm (plasma). Den har nå innbrent tv2, tvnorge, tv3 og mtv logoene oppe i hjørnet. Nyyyyydelig.

Skrevet

Plasma er noe drit dersom du ikke feks skifter kanal ofte, for bildet brenner seg fast. Feks her i huset setter vi ofte ting på pause vi skal noe, som å skifte bleie eller spise middag. Det kan man ikke med plasma da bildet vil brenne seg fast over tid...

Skrevet

Me har 42" plasma og er kjempe fornøgd med den, er ikkje i bruk til pcn og blir det spillt på den så er det ikkje lenge i gangen.

Svogeren min kjøpte plasma tv lik våres og samma merke litt under eit år etter våres og han har rense program på sin som han kan kjøre når han føler for det som da visker ut fastbrennte logoar. Det er ikkje ein så dyr tv men veldig god. Så eg hadde sjekka om det var eit slikt program på tvn. Her er det brennt fast litt disney logo men du ser den bare eit lite øyeblikk når du skrur av tvn, ikkje når tvn står på.

Skrevet

Plasma er mjukare og har bedre djubde når du ser på i forhold til lcd.

Plasma kan ikkje leggast ned den må stå mens lcd kan ligge

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...