Anonym bruker Skrevet 22. mars 2008 #1 Skrevet 22. mars 2008 jeg prøver å øke melka mi nå denne uka,starta idag ved og pumpe hver 2 time går fort 4-5 timer før mini er sulten etter ett måltid.. derfor pumper jeg ut nå, og gir på flaska i stedet.. er dette positivt for melka mi, eller gjør jeg feil ?
*1+1=2 små* Skrevet 22. mars 2008 #2 Skrevet 22. mars 2008 vet ikke helt, men jeg hadde pumpa meg for å så fryse ned det du pumper ut! Når babyn din da drikker neste gang sååå økes jo melkemengde..ikke hvis du gir det du har pumpa ut på flaske,.... eller?!
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2008 #3 Skrevet 22. mars 2008 han spiser jo hver 5 time - men nå tømmer jeg de hver andre time.. tror ikke puppene mine kjenner forskjell på han eller pumpen håper jeg da ;p
Jodasåneidaså Skrevet 22. mars 2008 #4 Skrevet 22. mars 2008 Det sies at en baby får ut mer melk enn ei hvilken som helst pumpe, så du bør la ungen tømme puppene dine så ofte du kan. Men pump i tillegg! Hvis ungen spiser så sjelden som du sier, ville jeg heller satsa på å amme ham, så pumpe ut eventuelle rester fra begge bryst, så vente ca to timer og pumpe tomt igjen. Så amme igjen når han er sulten, osv. Den melka du pumper ut etter amming og mellom ammingene, bør du fryse inntil videre. Skal du øke, må du nemlig hele tiden la puppene dine tro at det er matkrise, slik at de starter å produsere mer og mer. Det betyr at du både må pumpe ofte og amme ofte, og en stappmett unge er jo gjerne ikke veldig ivrig på pupp. (Mener ikke at han skal gå konstant sulten, men han bør bli sulten litt oftere.) Lykke til!
*1+1=2 små* Skrevet 23. mars 2008 #5 Skrevet 23. mars 2008 Du forklarte det nok litt bedre enn meg ja:P Men prøvde også å si at du må både pumpe OG gi pupp for å øke melkeproduksjonen! Når puppene "tømt" og du da prøver å få ut mer så prøver de å produsere mer også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå