Anonym bruker Skrevet 22. mars 2008 #1 Skrevet 22. mars 2008 Jeg er tett i nesa .. får jo ikke puste her. noen som har gode råd. jeg har smurt med peppermynte olje, luktet på hornsalt. ingenting hjelper. dette nesehornet med saltvann hjelper ikke- det samme gjelder saltvannspray.
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2008 #2 Skrevet 22. mars 2008 Jeg bruker otrivin for barn. Snakket med jordmor om det, og hun mente det ikke ville bli noe problem i ettertid så lenge jeg ikke bruker det mer enn 1-2 ganger i døgnet. Hun hadde selv slitt med det samme i ett av sine svangerskap, men ble ikke avhengig av nesesprayen i etterkant. Veldig forskjellig hva man blir rådet til av ulike leger såvidt jeg har skjønt. Jeg ønsker bare å få sove uten å våkne av en svær kjøttkake i kjeften, så krysser fingra for at det går bra, og tar evt konsekvensene når knøttet har kommet. Sprayen påvirker iallefall ikke den lille! Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2008 #3 Skrevet 22. mars 2008 med fare for å få kraftig kjeft her... jeg har brukt diverse nesesprayer (kun de jeg kan bruke under graviditet, har spurt på apoteket) siden oktober.. jeg sliter nemlig med meget tett nese, og nesespray er det eneste som hjelper.. og ja, jeg har prøvd det meste... men jeg har faktisk blødd ekstremt lite neseblod i forhold til det jeg bruker nesespray.. og det å våkne midt på nettene hikstende etter pusten, jeg føler jeg er bortimot blå av oksygenmangel, er ikke noe gøy.. men kan vel si at jeg sliter med ekstremt hovne slimhinner i underlivet også da, så det er vel et generelt problem for meg... kan vel også si at jeg har noe allergiproblemer, så kanskje derfor jeg sliter med tett nese...
bæibi nr.3!! Skrevet 22. mars 2008 #4 Skrevet 22. mars 2008 Otrivin for barn her også! Har hatt problem med tett nese i begge svangerskap. Sist brukte jeg spray i 7 mnd! Sprayet like før fødsel, så ikke en eneste gang før jeg var 7 mnd. på vei med neste. Det er tydelig hormonelt! Viktig å sove godt om nettene mente legen min, jordmor var mer skeptisk til bruk av nesespray.
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2008 #5 Skrevet 22. mars 2008 HI her. jeg tar nespray 2 til 3 ganger i døgnet. men nå har jeg snart gjort det i de 10 dagene som er anbefalt. prøvde i går og ikke ta men det resulterte i at jeg ble kjempe sur, blir liksom for mye med disse vanlige plagene vi har sånn på slutten av svangerskapet og i tillegg ikke få puste.
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2008 #6 Skrevet 22. mars 2008 signer her jeg og.. sliter skikkelig m tett nese. er redd for at jeg har blitt avhengig av nesespray;( jeg bruker vanlig ortivin og den for barn, litt etter hvor ille det er . noen ganger er det så tett at det bare ikke løsner. har prøvd saltvann, saltvann med menthol, neserens/horn.. ingenting funker. har ikke blødd noe neseblod i det hele tatt, noen ganger er det bare noe størknet blod i nesa når jeg snyter meg. brukt nesespray siden medio oktober tenker jeg:( nesten så jeg vil til legen og få en skikkelig bihulerens:P
mamman til 2 godjenter:) Skrevet 22. mars 2008 #7 Skrevet 22. mars 2008 har det samme problemet, er 3. gang jeg er tett i nesa i dette svangerskapet. prøvd saltvann og lignende, men det hjelper absolutt ikke, kun otrivin som hjelper her....men det er en dusj i døgner, før jeg skal legge meg...syns det er greit å få puste..hehe..heldigvis så varer det ikke mere enn en uke, om gangen, ellers så hadde jeg vel tørna trur jeg....
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2008 #8 Skrevet 22. mars 2008 heldiggris, mitt bare går ikkke over.. helt forferdelig... må nok ty til 2 ganger om dagen jeg da, en gang midt på dagen / lunsj, og en før jeg legger meg..
mamman til 2 godjenter:) Skrevet 22. mars 2008 #10 Skrevet 22. mars 2008 så slitsomt at det ikke går over da.....vi er vel noen otrivin slaver ja..hehe
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2008 #11 Skrevet 22. mars 2008 he he ja vi er otrivinslaver! Jeg er tett på fjerde uka, klare ikke slutte m nesespray,prøvde saltvannsspray,det hjalp ikke en dritt.Men jeg bruker nå spray for barn, litt mildere den jeg mener , må få puste ellers blir jeg gal.......
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2008 #12 Skrevet 22. mars 2008 på apoteket sa de at det er omtrent det samme bare mindre doser... så om man klarer seg med "litt" mindre enn den vanlige så er det jo bedre med barnesprayen.
Linn-pinn05.04.08*fødeklar* Skrevet 23. mars 2008 #13 Skrevet 23. mars 2008 Signerer her jeg. Har prøvd alt som er av nesesprayer, men det er bare Otrivin som funker skikkelig! Herlig at vi er så mange som sliter med den samme tette nesen gjennom svangerskapet, begynte nesten å bli litt engstelig for om jeg var helt unormal eller hadde et slags skummelt nesesyndrom eller noe, hihi;-) Våkner omtrent hver natt av at jeg ikke får puste hvis jeg ikke får min kjære Otrivin!
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2008 #14 Skrevet 23. mars 2008 Dette høres sikkert helt rart ut men,d hjalp førr min del.. Har vært kjæpe tett i nesa i d siste,nesten våkna på natta av an æ sjøl snorka... :/ Men så leste æ e et gammel BAM blad at d kunne skyldes at mann hadde lite c vitamin i kroppen.. Jaja tenkte æ,æ får prøve.... Å jaggu så har d hjolpe mæ.. =) Lov å prøve...
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2008 #15 Skrevet 23. mars 2008 har vært tett lenge men nå for 6 dager siden måtte jeg ty til otrivin.. holdt på å gå på veggen.. og verre ble det!! har nå bihulebetennelse og øreverk!! helt jæ.... prøve å spise appelsiner å se om det hjelper:)
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2008 #16 Skrevet 23. mars 2008 Rhinox nesespray (for voksne) kan fint brukes under svangerskapet. Det kan vel også otrivin,det er vel i starten av svangerskapet man skal være forsiktig med den. Pga faren for missdannelser. Men Rhinox kan du bruke!
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 23. mars 2008 #17 Skrevet 23. mars 2008 Har brukt diverse nesespray hele dette svangerskapet. Jordmor mente det ikke var noe farlig, ikke legen min heller. Syns ikke det er noe særlig men jeg må få puste gjennom nesa for å få sove. Dessuten får jeg så himla vondt i hodet når jeg er tett. Det er jo ikke bevist noen skader forbundet med det, jeg har hvertfall ikke funnet noen vitenskapelige undersøkelser som viser det. Sist brukte jeg nesespray de siste 5-6 ukene og da kastet jeg nesesprayen et døgn etter fødselen. Vet jo ikke om det blir slik denne gangen når jeg har brukt det så lenge. Så bruk nesespray - bedre det enn å kveles!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå