Gå til innhold

16 Mars kom lille Emilie til verden :o)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det hele begynte med at vannet gikk klokka 23 på lørdagskvelden (15mars) og det kom myyyye... rant å rant.....

Ringte føden og fikk beskjed om å prøve å sove siden riene ikje hadde begynt....

Det hva lettere sagt enn gjort :o)

Klokka 2 på natta 16 Mars begynte riene, kom skikkelig med en gang og var veeeldig hyppige å voooonde......

Så klokka 4 vekket jeg sambo... kom oss ikje avgårde før nærmere halv 5 pga frost på bilen :os

Ankom føden 04.40 og ble utstyrt med ctg.. hadde 4-5 rier på 10 min.. og klokka 5 hadde jeg 3 cm. Tenkte at dette tar laaaang tid.....

Fikk tildelt fødestue og jeg skulle prøve ut lystgassen, men det hjalp ikje... så fikk fentanyl, å det hva til stor hjelp.....

Klokka 7 var det vaktskifte og heldigvis kom jordmora som jeg har vert på kontroll til, så det hva betryggende :o)

Halv 9 hadde jeg full åpning og hadde pressrier i 18 min... 08.48 hva hun ute :o)

3165g, 50lang og 33 rundt hode :o)

Så det hele tok ca 10 timer.... :o)

Endelig kommet hjem fra sykehuset etter 6 dager, så nå koser vi oss hjemme..... spiser bra og sover godt...

Kjempe snille og verdens skjønneste :o)

Så da takker jeg for meg jenter....... :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

gratulerer så masse:D

Skrevet

Gratulerer så mye! Hva er fentanyl, og hvordan fungerer det?

Skrevet

Gratulerer så masse med Emilie,kjempefint navn dere har valgt.ønsker dere lykke til videre.

Skrevet

Tusen Takk jenter :o)

Frk.Molly: Fentanyl er noe av det samme som morfin... blir satt inn direkte i blodet via venflon... først vert 5 min så vert 15 min... hjelper kjempe mye......

Skrevet

Gratulerer så masse med jenta, og med vel overstått fødsel!=) Litt misunnelig på alle som har født her, har termin om 4 dager..:)

Skrevet

Fin fødtsel det! Minner om min egen, sist gang. Begynte med rier 02.10 og ungen var ute 08.47=)

Kos dere masse fremover!!! Gratulerer så mye med tulla!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...