Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er babyen 3 dager gammel og ammingen er i orden. Jeg har melk og hun suger bra. Når kan jeg introdusere smokk?

 

Et annen spørsmål, bør jeg vekke babyen om natten hver 3 time for å gi henne mat, eller la hun sove om hun vil?

 

På forhnd takk for svar:-)

Mvh

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan gi henne smokk nå! Begge mine unger har fått smokk dagen etter fødsel, og det har gått helt fint :o)

 

Så lenge babyen legger på seg, så trenger du ikke vekke babyen om natten.

Skrevet

Du bør ikke gi smokk før du er sikker på at hun suger godt på brystet ditt :) Smokken har en anna fasong, og dermed kan babyene begynne å surre med hvordan de skal suge på smokken vs. brystet :P hehe!!

 

Men jeg ga smokk til min lille når han var 2 uker - men måtte da begynne med ammeskjold, fordi han ikke klarte å ta puppen =( men nå går det bra :)

Skrevet

begynte å gi smokk når snuppa var litt under 2 uker gammel.....da orket jeg ikke være smokk lenger:P

 

Gikk veldig fint, men da var jeg også HELT sikker på at hun tok puppen riktig:)

 

ang. mat og soving på natta...mange forskjellige meninger om dette...jeg måtte aldri vekke henne forid hun våkna etter 3 timer...eneste er at du har mye lettere for å øke melkemengde om du ammer om natten:)

Skrevet

hvis hun har veldig sugebehov kan du gi smokk, jeg ga smokk til begge guttene mine allerede på sykehuset, sover hun om natten så r d bare å la henne sove, noen ganger kan d hende hun våkner hver time...andre ganger kan d gå 4-5 timer og kanskje enda lenger også, dette regulerer hun selv. husker m jenta mi, så måtte jeg sitte å pumpe på natta pga melkspreng, mens hun sov sin skjønneste søvn :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...