Gå til innhold

Da var det slutt på amming, gutten 2 mnd..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da har jeg prøvd "alt" for å få opp produksjonen, viser seg at jeg har knute på kanalene og får bare ut ca 60 ml av gangen, så tar det mellom 5- 9 minutter med pumping før neste 60 ml kommer.. De første 60 ml holdt til han var 6 uker, men da ville han ha mer. Hører også med til historien at gutten ikke fikk nok næring i magen, og veide 2700 når han kom.

Har prøvd masse pumping (elektrisk) over tid, ammete, maltekstrakt, la barnet spise ofte og nå sist nesespray for utdrivningsrefleks. Gutten har selvsagt fått erstatning...

Nå kaster jeg inn håndkle, men synes det er skikkelig vemodig å ikke skulle gi han morsmelk mer.. Har fått begge deler til nå, men vil jo bare spise mer og mer framover.

Ville bare si det til dere andre som sliter og, det er ikke så lett bestandig som mange (spesielt helsevesen) skal ha det til. Det viktigste er at barna våre får mat, folk blir det av de uansett :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var heller ingen melkeku da jeg ammet. Med nr 1 ammet jeg i 2 mnd, nr 2 like lenge, og nr 3 i 3 mnd. Med sistemann hadde jeg bare melk i det ene brystet.

Ungene har da blitt store og fine selv om de ikke fikk morsmelk til de var 18 mnd=)

Skrevet

Du har tatt helt rett avgjørelse. Lillefraggel var bare 3.5 mnd når han ikke ville ha mer. Da hadde jeg vært igjennom hele regla med nesespray, ofte amming og ikke minst dårlig samvittighet.. Du kan jo amme litt for kosens skyld så lenge det går men heller belage deg på å bruke mme for matens del.

Skrevet

uff ja.. Føler bare "alle" får det til, og det er bare å gjøre sånn og sånn så blir det bra igjen.. Men nå har jeg bestemt at nok får være nok, vil jo være frekt mot de som bare har gitt erstatning å påstå noe annet :)

Men litt vemodig er det jo i dag, sitter med siste pumpet melk på flaske og tenker at nå er det slutt lille venn.. Vræææl :)

Skrevet

Ikke ha dårlig samvittighet for det. Blir folk av Nan-barn også :-)

Skrevet

Her var det stopp etter 2 1/2 mnd. Skar seg så det sang, for å si det mildt ;-)

Du er ikke den eneste som har måttet gi opp, og med den innsatsen du har gjort skal du gi deg med god samvittighet!

Husk også at hver skvett med mm har gjort gutten din godt. Han fikk jo blant annet den første tiden med råmelk, og det er jo den viktigste!

Prøv å fokusere på det han faktisk fikk heller enn det han ikke vil få!

Pass på å kose dere når dere mater, selv om det er med flaske, så skal du se at det er ikke så ille det heller. Hold ham tett inntil når du mater, og sitt gjerne toppløs når han får nattmaten, da får han viktig kos og kroppskontakt allikevel!

Lykke til med flaska :-)

Skrevet

Takk for oppmuntring dere, trenger det :) Ville sagt det samme selv om det gjaldt noen andre, men det er rart med det når det er seg selv.. Fått flaske flere uker nå han, og koser seg med det! Går nok over at mor er trist, men litt trist akkurat i dag :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...