Gå til innhold

Slå opp med venner pga. barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke fullt så dramatisk, men er det venner dere bare slutter å henge med etter at alle fikk barn?.

Fikk barn tidlig i forhold til mine venner, og de begynner nå. De fleste vi kjenner med barn er folk vi har blitt kjent med pga. barna og at de/vi fungerer sammen.

Har tilbrakt påsken sammen med et vennepar av oss som stresser som med mat, rutiner, legging, regler at jeg blir matt. Vi må være heeeelt stille ved legging, varm flaske melk kl 0600, må ha pannekaker til frukost osv. Tror ikke vi reiser på ferie sammen i nærmeste fremtid:) Hvor ble det av vennene våre? Anybody out there!!?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmmm..jeg ser i hvertfall fint lite av mine venner etter jeg har fått nr 2 og 3 i hvertfall... Ikke at jeg har så mye tid og overskudd, men prøver å holde kontakte lell. Har flere venninner som er fri og frank med 1 unge, og noen som er single og barnløse... Jeg som er godt etablert med mann, hus og flere barn har vel blitt litt kjedelig????

Skrevet

*Vinke med armen*! ;-)

Nå har vi vel aldri kjent hverandre da (tror jeg?), men skjønner hva du mener ja,dog her var det kanskje flytting som gjorde at kontakten ble brutt. Det er ikke til å stikke under en stol at det ofte er enklere å være sammen med andre som har barn, men ikke alle med barn nei, blir slitsomt i lengden med de som har totalt andre regler og syn på barneoppdragelse enn det vi har...

Skrevet

Merker du at forskjellig syn på barneoppdragelse/praksis spiller negativt inn når dere er sammen med venner som har barn?

Tror ikke du er kjedelig:)

Skrevet

Har nok ingen trebarnsmødre i min omgangskrets, men kjenner en med seks:)

Har jo to gutter alt, men har ikke sett noen av mine gamle venner som foreldre - og det var full kræsj. Tror ikke de oppdaget det, men som mannen min sa: de blir ikke med til Sverige neste sommer:)

Tok det som en selvfølge at vi vennene var litt like.

Skrevet

Nei, i grunn ikke. Jeg er rimelig "smidig" av meg når det gjelder andres måte å odra sine barn. Har i grunn tolerante venner også på det området. Vi feier for ega dør. Ingen "skuling" her i gården :-D

Jeg har aldri hysja på gjestene mine, men så er unga vant til normal støy også og har godt sovehjerte.

Men takk for at du ike tror jeg er kjedelig i hvertfal, føler meg rimelig kjedelig for tida..hehe...men går seg til alt. Snart over med den "verste" fasen nå. Det er ikke bare rosenrødt med baby, man blir veldig fastlåst første året. Gleder meg litt til å kunne gjøre mine egne "greier" igjen :-)

Skrevet

Nei ofte blir man andereleds som foreldre enn det man tror, ungene former oss nok. Du ville sannsynligvis funnet meg som ganske slitsom og småhysterisk som førstegangsmamma fordi vår eldte knapt sov og våknet bare vi listet oss forbi døren hans da han var liten (og vi prøvde virkelig å venne ham til lyder!) og jeg var kjempeusikker i mammarollen og ville gjøre alt nesten pinlig korrekt. Nå som trebarnsmor slapper jeg helt av og tar ting som det kommer og regner med det går bra, hehe... Mulig dine venner også bare trenger litt tid på seg?

Skrevet

Merker at gutta mine er så gamle nå at det ikke "hindrer " meg til noe. 3 og 5 år. Kanskje det hindrer meg litt å starte på nytt med barn nr3:) Blir mer låst og sliten på en annen måte, og så hjelper det på at jeg bor i sentrum av en by med barnløse venner rundt meg. Drar meg opp med roten av og til:)

Skrevet

Du har nok et poeng der:) Kommer selv fra en stor søskenflokk, og dette med småbarn er liksom ikke noe særlig stress for meg. Høres jo corny ut, men har nok noen fordeler der. Får vel lokke frem tolmodigheten neste gang også, men jeg lager ikke ny pannekakerøre en gang til fordi jeg ikke hadde grønn konditorfarge i...

Skrevet

Jeg skal i hvertfall stoppe nå med 3 barn, endelig fått gubben til å innse det også, det er kos med baby, men jeg er glad jeg snart er ferdig med den epoka, så får jeg kose meg med tantebarn og barnebarn når den tid kommer...og har OVERSKUDD og tid ikke minst!

2 barn kan være nok det, ble 3 her, hovedsakelig pga at jeg hadde en fra før som var stor og hadde sett ulempene med "enebarn", hade panikk for å få en "atpåklatt" så da lagde vi to :-)

Skrevet

Enig i det der, jeg er eldst av 4 søsken, så da jeg ble mamma som 19åring så var jeg vel utlært bleieskift arbeider og viste at unger ikke er laga av poselen, samt at de tåler litt bråk.. Ingen ulempe å ha lært endel fra man selv er barn. Sønen min blir nok ypperlig farsemne, snart 10år og kan skifte bleier, mate og veit hvordan man skal legge en vrang 2 åring. Triller tur og passer lllesøstra utenfor her får han også gjøre ( inngjerda området vel og merke jeg er da LITT hønemor...)

Skrevet

Nei, har vel ikke blitt sånn. Men merker jo at jeg noen ganger hever et øyenbryn over andre.. Men det verste er egentlig folk som forteller deg at man gjør jo bare sånn og sånn så går dte så bra så, akkurat som dem har peiling på andres unger. Vi sleit veldig med sovinga til storebror og da mente venninna mi masse fordi hennes første sov hele natta fra tredje uke og nå har ho fått nr to og sover nesten ikke i det hele tatt, da er det nesten så jeg har lyst til å dra den regla ho dro hundrevis av ganger fra meg:-p

Skrevet

Hm..får jeg låne gutten din litt? Mine gutter ønsker seg en storebror til jul:)

Skrevet

he, he....ja, det er lett å gi råd.

Tror du er litt mer tolmodig enn meg:) Må ta meg sammen gitt.

Skrevet

hehe...får pakke ham pent inn og sende ham i posten da ;-)))

Min er litt snurt for at han bare har fått søstre, så han synes vi godt kan få en lillebror også, men han ombestemte seg fort da jeg sa det var minst like stor sjans for enda en lillesøster, for han var jo veldig glad i de han har, men 2 småsøstre holder mente han, ei til så blir det et "rosa-mareritt" hele greia mente ham..vittig unge :-DDD

Gjest Rebel + soggy bottom baby
Skrevet

vi var første i gjengen som fikk barn, men vennene til sambo begynner å komme på gli. de er jo rundt 25 alle sammen, og mange er i faste forhold, så er vel ganske naturlig. godt at det blir flere med barn!

Skrevet

Jeg merker i alle fall at jeg liker å henge mest med de vennene som har omtrent jevnaldrende barn, slik at barna ikke henger fast på meg dersom de kjeder seg når vi er sammen. Samt at jeg blir mye mindre sliten hvis de har omtrent samme syn på barneoppdragelse som meg - ikke FOR hysterisk, men ganske streng angående oppførsel.

Enkelte venner møter jeg bare når jeg har barnefri, fordi jeg rett og slett blir for sliten av å møtes med barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...