VeslePhreaken Skrevet 22. mars 2008 #1 Skrevet 22. mars 2008 Jeg er førstegangs og aner ingenting om noenting egentlig.. Det har ikke vært noe problem opp til nå, har bare latt ting være som de er, og regnet med at det er normalt.. Men nå når man har passert termin, så syns jeg det er slitsomt.. Jeg aner ikke hva det er man skal kjenne etter for å vite om det er noe på gang.. Og det blir til at man blir sittende å kjenne etter hele tiden.. Jeg har hatt vonde kynnere lenge, og nå har de blitt sterkere.. Akkurat som magen knyter seg enda hardere.. Det verker mer i underlivet enn det har gjort før, og det stikker mer også.. Men for alt jeg veit, kan det likesågodt være luftsmerter som noe annet.. Jeg kunne så gjerne ønske jeg visste hvordan er ri kjentes ut, så hadde man sluppet å sitte sånn å lure og grunne.. Men i og med at det føles forskjellig fra person til person, er det vanskelig å få svar på selvfølgelig.. Menssmerter sier de fleste, ja, men det har jeg jo hatt i flere uker nå.. Mamma er redd jeg ikke skal vite når fødselen starter iogmed at jeg har så mye vonde kynnere.. De er så vonde innimellom at jeg slutter å puste og stivner helt.. Ungen kommer når den kommer, og jeg er ikke en av de som stresser så fryktelig med det.. Prøver å nyte den siste tiden hvor jeg og samboeren min kan være bare oss to.. Hvor jeg kan sove så mye jeg vil ;-) Men jeg sitter hele tiden og undrer.. "Er dette starten på noe tro?" Slitsomt, å ikke vite =)
Tirilill Skrevet 22. mars 2008 #2 Skrevet 22. mars 2008 Typisk for første gangs det da...å være redd for å ikke vite om man er i fødsel eller ikke. Men de aller fleste skjønner at de er i fødsel. Tror ikke du trenger å bekymre deg så mye for det. Lykke til:)
Boulengerina Skrevet 22. mars 2008 #3 Skrevet 22. mars 2008 De blir nok enda vondere enn de kynnerene du har når du stivner helt. I tillegg er jo riene regelmessige, så du kan ta tiden på dem.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2008 #5 Skrevet 23. mars 2008 At noe er på gang for deg er det vel liten tvil om, høres ut som om kroppen din jobber godt med forberedelsene. Men vanskelig å si når det virkelig "løsner" og forstår godt at du lurer og venter mye. Slimproppen er vel et signal, og som oftest vannet? Riene kjennes vel ofte også godt oppover i ryggen? Tenker at du helt sikkert vil merke på din egen kropp at - oi...nå skjer det virkelig saker og ting her...og da vil du ikke være i tvil. Bedre å lytte til egen kropp, enn til bekymret mor. Prøv å nyt ventetiden, om du klarer. Min jordmor sier det hører til den ytterste sjeldenhet at man ikke forstår når ting starter for alvor. I så tilfelle tror jeg man skal være bra bortreist eller dopa eller temmelig dritings, og det er man jo helst ikke i uke 41... + blir du veldig i tvil, så ring føden - heller en gang for mye enn for lite. Tvi, tvi!
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2008 #6 Skrevet 23. mars 2008 Det er ikke enkelt når man ikke vet hva man skal kjenne etter. Hos meg ble ikke riene vonde før jeg hadde 8 - 9 cm åpning, drømmefødsel ja, men jeg ante ikke at fødsel var i gang. Kjentes ut som kynnere. Menssmerter hadde også jeg hatt i flere uker, hadde også en del vonde kynnere eller modningsrier, men det gav seg alltid. Det beste rådet jeg kan gi deg er å følge med om de blir regelmessig og at det ikke stopper etter en stund. For min del kjentes de vonde riene ut som krampe, slik som man har i bena, bare at de satt i mage. De kom også som en bølge, med tydelige topper. Lykke til!!
VeslePhreaken Skrevet 23. mars 2008 Forfatter #7 Skrevet 23. mars 2008 Veldig takknemlig nå =) Ikke lett å være førstegangs..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå