LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 22. mars 2008 #1 Skrevet 22. mars 2008 Har fått litt reaksjoner på det, så lurer på om jeg gjør noe galt eller? Saken er at jeg hadde han hjemme første året. Pappan jobber i en 8-4 jobb, jeg pendler. Dvs at jeg har fri i lange perioder av gangen, slik at jeg feks alltid har fri 8 dager enten like før eller etter påske, slik at vi kan kose oss litt da i stedet. I tillegg er jeg ikke noe påskemenneske, ett egg eller to og en skitur er nok. Så jeg syns det er helt ok at pappan som har så lite fri til vanlig kan få nyte 4 dager med Guttongen, fremfor at jeg skal sitte og være vanskelig når vi fint kan kose oss uka før påske. Fikk høre at det var kjipt for ungen at vi aldri feira den skikkelige påskan ilag, men han bryr seg vel ikke om hvilken dag han får påskeegget og når tid vi går på ski...
Kosel Skrevet 22. mars 2008 #2 Skrevet 22. mars 2008 Jeg syntes du høres veldig fornuftig ut jeg!! Er helt enig selv. Her studerer pappan til mini laaaangt unna oss og med studier og jobb så er det ikke altfor ofte han får mulighet til å komme nedover. Derfor har vi ingen fast avtale ( mini er jo bare 8mnd da...) men om han ringer å sier at han har mulighet da og da så gjør jeg alt for at det skal passe. Gjør evt om pået par avtaler slik at de kan kose seg når de har muligeten, Mener det er viktig og riktig for både far og sønn:)
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 22. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 22. mars 2008 Hehe, takk ja, føler jo selv at det er ganske fornuftig, men når folk kommenterer at jeg alltid har "barnefri" i påsken så kjenner mammasamvittigheten det. Så bra at du klarer å legge tilrette for samvær. Er alt for mange med "take it or leave it"-mentalitet.
Kosel Skrevet 22. mars 2008 #4 Skrevet 22. mars 2008 Helt enig. Det er synd for veldig mange barn. Nå skal det sies at vi har beholdt et godt vennskap og at han er en bra fyr da. Så har liksom ikke noe å klage over på den fronten. Vet jo at mange kanskje sliter med litt mere skal en si "ustabile" fedre til sine barn. Men mener jo uansett det er viktig å svelge kameler og gjøre alt en kan for at det er barnets beste som er i fokus og ikke jeg har krav på ditt, du har krav på datt osv osv. Fleksibilitet er en fin ting;) (gjelder jo selvfølgelig ikke om far er voldelig osv osv slik at barnet er i fare da!) Syntes du skal koooose deg med barnefri i påsken og blåse en lang marsj i hva alle andre syntes om den saken. Skal selv kose meg. Pappan overnattet her i natt så jeg er uthvilt og så tok han med seg mini til foreldrene sine og der blir de i natt så jeg skal dra på påskemiddag til et vennepar, kose meg med en flaske god rødvin (endelig ammefri..hihi) og sove leeeeenge i morgen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå