dione Skrevet 22. mars 2008 #1 Skrevet 22. mars 2008 Om de spiser med venstre hånd etc, tar til med ventre hånd. Betyr dette at de er skjevhendte allerede mens de er småbarn, eller har det ikke noe å si?
Sjokoladekaka Skrevet 22. mars 2008 #2 Skrevet 22. mars 2008 Ein ser det ikkje alltid like tidlig:) Dette fordi ungar brukar hendene omtrent likt i starten. Etterkvar vil ein sjå kva hand dei foretrekker, spes. når dei teiknar og slike aktivitetar:) Ein er født anten som høgre eller venstrehendt:)
Mamman til 3 lykketroll Skrevet 22. mars 2008 #3 Skrevet 22. mars 2008 Skjevhendt??? He he, trodde det het keivhendt jeg.
Herkules Skrevet 22. mars 2008 #4 Skrevet 22. mars 2008 Min gutt er 1,5 år og veldig høyrehendt. Han har foretrukket høyre helt fra starten med krabbing gåing spising osv. Jeg tegnet med venstre som liten, men den dagen jeg tok en tynn blyant for å skrive så valgte jeg høyre. Muligens for jeg hadde sett på andre. Nå er det etter tester faktisk ikke helt enighet om jeg er høyre eller venstrehendt ( helsestasjonen hadde noen tåpelige tester når jeg gikk på barneskolen) Jeg kaller meg selv tvehendt, noen ting gjør jeg like godt med begge hender som sminke meg spille bordtennis og fotball håndball . Andre ting bruker jeg kun venstre (sjære og smøre) ELLER (høyre) skrive.
Slalotte Skrevet 22. mars 2008 #5 Skrevet 22. mars 2008 Min lillegutt tror jeg er venstrehendt.. Han bruker venstre hånda mye mer enn høyre.. Vet ikke om det er arvelig jeg, men både jeg og sambo er venstrehendt..
Bulikuli Skrevet 22. mars 2008 #6 Skrevet 22. mars 2008 Du er så morsom mamman til 3 lykketroll. Du skjønte tydeligvis hva HI mente så hvorfor rette på henne? Alle kan skrive feil!!! Til HI: Datteren min har alltid foretrukket venstrehånda framfor høyre. Dette har hun gjort siden hun var veldig liten. Hun er straks 3 år og helt tydelig keivhendt.
Mamman til 3 lykketroll Skrevet 22. mars 2008 #7 Skrevet 22. mars 2008 Det er alltid morsomt med "skriveleifer" som blir til et annet og kanskje morsomt ord. Trist hvis du mangler humor.
Herkules Skrevet 22. mars 2008 #8 Skrevet 22. mars 2008 Enig at akkurat den skriveleifen er litt morsom siden det får en helt annen betydning:)
sarahrara Skrevet 22. mars 2008 #9 Skrevet 22. mars 2008 Man er ikke født enten keivhendt eller høyrehendt.......man kan også være tvehendt. Har to venninner som er det, de skriver og bruker begge hendene beina like mye/godt. Datteren min viste fort at hun var venstrehendt og det helt fra starten da jeg ga henne skjeen i hånd...... gang på gang ga jeg henne skjeen i høyre hånd, men hun byttet (var rundt 10-11 mnd) og fortsatte spisingen med venstre hånd. Jeg synes det var ganske morsomt å se at datteren min var så klar på hvilken side/hånd hun foretrakk å bruke så tidlig ;-)) Søsteren min er også venstrehendt og viste dette også ganske klart da hun begynte å spise selv...... men vi var jo ikke sikre før vi så hvilken hånd hun tegnet med da........
melkekua™ Skrevet 22. mars 2008 #10 Skrevet 22. mars 2008 Trodde det het venstrehendt ;o) hehe! *kremt kremt*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå