Gå til innhold

sykemelding for kvalme?!?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei hei folkens...

jeg er 7+6 nå og sliter veldig med kvalme. har vært kvalm hver eneste dag i 2,5 uke nå... liker aller best å bare holde meg i sengen til rundt kl 16... da er det trygt å spise noe, for da holder det seg nede... om jeg spiser tidligere på dagen kommer det bare opp igjen... så i det siste har jeg ikke spist mitt første måltid før 16-17 tiden:(:( jeg jobber skiftarbeid så har blanding av seinvakter og tidligvakter... å gå på seinvakt er ingen problem, men når det kommer til de helsikens tidligvaktene så sliter jeg noe voldsomt. har jobbet i bedriften i snart 5 år og i forrige uke måtte jeg bruke min første egenmelding.. har også gitt vekk og byttet endel tidligvakter til seinvakter for å kunne klare å komme meg på jobb...gir jeg vekk vakter taper jeg jo penger på det, noe jeg alldeles ikke vil... men er så dårlig at jeg ikke klarer å gå på jobb. er så sinnsykt sliten....

kan jeg be legen om en sykemelding pga kvalmen????

huff, bare klaging fra meg... men har det rett og slett ikke noe kjekt om dagen...

en forsatt god påske til dere alle:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble sykemeldt pga kvalmen, det var veldig vanskelig å skulle sitte på jobb og være smørblid og hyggelig i telefonen når jeg følte at jeg måtte spy hvert øyeblikk. Ble også mere kvalm av å sitte og stirre inn i PC-skjermen hele dagen. Nå som kvalmen begynner å bli mildere gleder jeg meg til å kunne gå på jobb igjen snart :)

Skrevet

Jeg er like langt på vei som deg og har vært sykemeldt i 2 uker allerede :-S

Har fått hypermesis (ekstrem svangerskaskvalme) og som deg kaster jeg opp ALT jeg putter i munnen før klokken 16-17.

Tror nok du vil få sykemelding ja, legen mente det ikke var forsvarlig å sende meg på jobb i den tilstanden jeg er i, det er ikke bra for babyen og ikke bra for meg.

Kvalme og oppkast er i tillegg veldig energitappende, og er det noe man trenger mye av i et svangerskap og også etter så er det energi.

Viktig å tenke på seg selv og babyen når man er gravid, så får bare jobben komme i annen rekke rett og slett..

Skrevet

Selvsagt kan du få sykemelding, så lenge du ikke fungerer på jobb er det best å ta en pause og vente til kvalmen går over (forhåpentligvis..) Selv var jeg veldig plaget av kvalme mellom uke 6-10 og satt bare heeeelt stille på sofaen og var grønn i trynet.. Kastet ikke opp, men var bare kvalm HELE tiden og det var utrolig slitsomt.. Hadde nesten vært bedre å få kaste opp så hadde jeg ihvertfall fått pause fra kvalmen en stund.. Men - den gode nyheten er at for de fleste går kvalmen over en gang mellom uke 10-12... Kvalmen min gikk over men jeg slet med nedsatt matlyst leeenge etterpå og har av den grunn bare gått opp totalt 2 kg siden jeg ble gravid - så noe godt førte den jo med seg da.. (nå skal det sies at jeg har en god del kg ekstra fra før da..)

Skrevet

Kan ikke skjønne noe annet enn at du får sykemelding. jeg måtte bli hjemme en dag forrige uke for jeg var så kvalm, kastet ikke opp en gang men hadde virkelig ikke sjans til å komme meg ut av sengen.

Dvs jeg sto opp med sønnen min lå på sofaen mens han spiste, kjørte han i bhg for så å dra hjem. Jeg prøvde å mobilisere men klarte knapt å komme meg ut av bilen så hadde ikke noe valg.

Jeg har i tillegg provisjons basert lønn så om kvalmen vedvarer så har jeg ikke noe valg. Kan ikke sitte på jobb bare for å sitte der da tjener jeg faktisk ikke penger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...