Gå til innhold

Hva er risikomat /drikke når man ammer??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spør her da det er lite aktivitet på dinBaby.. Har en gutt på fire uker som har mye magevondt. Er det noen matvarer eller drikke som dere har erfaring med gir baby mageknip? Hva med ketshup, eplejuice, brus?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hmm..jeg vet bare at folk har vært forsiktige med kål og sånnt..

brus har jeg hørt er ikke så bra..men husker ikke hvorfor..løk er jo sterkt..men selv har jeg egentlig kunne spist hva jeg ville når jeg ammet..men jeg har jo ikke overdrevet med sånne ting jeg vet kan være sterkt for magen til babyen da..du får prøve deg litt frem..

et tips mormoren min alltid sa ,var :alltid hold beina til babyen varm,da får de ikke så fort vondt i magen..hehe :)

Skrevet

Av de du nevner der, vil jeg kanskje tro at brus er den som det er størst sjans for kan gi mageknip?

Ellers er det jo en del babyer som reagerer på mors kumelkinntak.

Skrevet

Kaffe/te/cola/alkohol

Rosenkål

Blomkål

Grønnkål

Brokkoli

Løk og hvitløk (spesiellt vanlig løk)

Jordbær (noen babyer får irritasjoner/allergier andre ikke)

Nøtter, spesiellt peanøtter (noen babyer får irritasjoner/allergier andre ikke)

Reker

Meieri produkter for enkelte babyer....

Mye av dette må nesten prøves fram. Alle babyer reagerer forskjellig. Men de ført nevnte grønnsaker og løk osv. gjelder for de fleste. Kaffe og andre drikkevarer nevnt må også prøves fram. Noen babyer reagerer på den minste dråpe, spesiellt de første mnd. når man fullammer, mens andre babyer tåler litt før de vil reagere. Her er det ingen fasit.

Lykke til!

Skrevet

Og så skal du ikke spise hvalkjøtt når du ammer på grunn av kvikksølvinnholdet i den som går over i mm.

Skrevet

Tusen takk for svar:)

Skrevet

Jordbær, kål, løk, erter, brus osv. Må prøve seg frem. Da vi fikk eldstemann tålte han ikke brus eller noe annet med kullsyre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...