Gå til innhold

Forvirra og irritert!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått utbetalt et alt for lite beløp sykepenger fra Nav den 17.03!! Noen andre som har opplevd dette??

Jeg har vært sykmeldt 1 mnd nå så dette er min første utbetaling fra Nav, men trodde at det beløpet jeg kom til å få var sykepenger for hele mars, altså lønn for en mnd... Når er det egentlig Nav utbetaler sykepengene? Og for hvilken periode?

Skjønner ingenting av det beløpet jeg har fått nå, det er jo under halvparten av det jeg skal ha i mars!! Og jeg skal ikke ut i permisjon før om 2 mnd...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det eneste jeg kan komme på som er grunnen, er at siden du ble sykemld i mars kanskje, så vil du få en annen periode enn vi som har vært sykemldt lenger.. De resterende pengene får du enten 2 april eller på neste periode.. det samme skjedde meg forrige mnd, bare ikke halvparten da....

Ring dem på tirsdag, men vil tro det bare er pga perioden osv.....

Skrevet

Du får vel fra dato du ble sykemeldt til 17.03 (eller fra de sender pengene, da). Neste periode bli jo fra 17.03-17.04.

Skrevet

Nå betaler vel ikke NAV fra første dag. Arbeidsgiver betaler de 16 første før NAV tar over. Så resten får du nok på vanlig lønningsdag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...