Anonym bruker Skrevet 22. mars 2008 #1 Skrevet 22. mars 2008 Var til jordmor før påske, og hun lurte på om jeg kjente noe til graviditeten, så sa jeg at magen har blitt større Og da fikk jeg tilsvar at det var sikkert bare fett og luft siden jeg var så stor, og at jeg måtte nokk vente lenger med å få en gravid mage! Jeg veier nokk 10 kg formye men de sitter ikke på magen, den var flat før jeg ble gravid, er i uke 17 og har så langt ikke gått opp noe, jeg var ganske fornøyd med det, helt til jeg var til jordmor:( Fra nå skal jeg bare gå til legen min, hun er kjempe snill og koselig:))
Krusemynthe Skrevet 22. mars 2008 #2 Skrevet 22. mars 2008 Håpløst av jm! Jeg har tatt konsekvensen av dårlig kjemi med kommunejordmora her i by'n og går til en privatpraktiserende... Vurderte også¨å gå bare til legen, men så dukket dette tilbudet opp. Godt du har en flink og snill lege, da!
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2008 #3 Skrevet 22. mars 2008 hun hadde ikke jeg heller villet gå til mere. frekk oppførsel syns jeg.
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2008 #4 Skrevet 22. mars 2008 Jeg fikk skikkelig mage, og kun mage i uke 15. Symfysemålet var større , men det var bare gravidmage. eller er. Skulle bedt hu dra åt helvete
Miss Misantrop Skrevet 23. mars 2008 #5 Skrevet 23. mars 2008 Så veldig slemt sagt. Jeg mener dette er langt over det jeg vil kalle ubetenksomt. Ville ha sendt en klage til pasientnemda. Tenk hva hun kan gjøre med unge jenter som allerede har et forvridd kropps bilde. Grøsser bare ved tanken. Man blir sikkert helt satt ut i en sånn samtale. Jeg er forresten tynn, i uke 15 og har fått en mage som overhode ikke har noe med fett og gjøre. Hadde flat mage før jeg ble gravid og så har jeg gått ned ca 8 kg. Oppblåst har jeg vært før, er ikke det nå. Så det er fullt mulig. Har ei venninne som også er syltynn og gikk opp totalt 5 kg i svangerskapet (fødte en gutt på 4,5 kg) Hun hadde faktisk litt mage i uke 12. Skulle ønske sånne mennesker kunne ha funnet seg et yrke som ikke var direkte kundebehandling. Æsj!!
Gjest Skrevet 23. mars 2008 #6 Skrevet 23. mars 2008 tror nok jeg ville ha byttet jordmor,ja...jeg er også i uke 17 og hadde nok litt ekstra,men syns også magen min er blitt større...:)du er sikkert kjempeflott med fin babymage:)
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2008 #7 Skrevet 23. mars 2008 Ja, det er mange dårlige jordmødre rundt omkring. Jeg har også en jeg er svært lite fornøyd med. Eneste hun bryr seg om på kontrollene er å legge seg oppi forholdet mellom meg og barnefar, og skal finne på alt mulig for å forandre på det. Hvordan det går med magen og babyen er hun visst lite ineressert i. Så jeg har mye mer utbytte av å gå til fastlegen.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2008 #8 Skrevet 23. mars 2008 Det er ganske irriterende når ukvalifiserte helsearbeidere prøver å leke samlivsterapauter og ernæringsfysiologer. Denne JM er jo helt ubrukelig.
togutter-08og10 Skrevet 23. mars 2008 #9 Skrevet 23. mars 2008 Så synd at flere av dere ikke er fornøyd med jm. Selv har jeg en her i Oslo som jeg er fornøyd med. Hun lytter etter hjerte, måler magen, blodtrykk etc og har id til å svare på spørsmål.. Men det er jo slik i alle yrker at ikke alle er like flinke i jobben sin dessverre.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2008 #10 Skrevet 23. mars 2008 Jeg har åsså en jordmor som jeg ikke er fornøjd med og når man er gravid så er man ekstra følsom. Min jordmor klarer av "trykke" på alle mine ømme punkter, så når jeg fær der i fra så er jeg ganske deprimert... Jeg bor i en liten bygd og min fastlege aqrbeid kun 50 %, så da må jeg dit. Fant ut sist at jeg snakker nesten ingenting med han (ja, en han!) for uten det som er viktigt, som ja jeg kjenner liv, har mye bekkenløsning. Så tar han bt og magemålen og selvfølgeli etter hjertet Når han er ferdi med det klær jeg på meg jakken , så skjønner han hintet... Så for meg tar det mellom 5-8 min hos jm, mens hos fastlegen tar det nesten 45 min Har måtte ha gjort det slik, fordi at jeg har ju ikke lyst å bli deprimert detterpå, har flere barn hjemme å ta hand om. Har ikke lyst å være lei meg da og nå sist var jeg ikke det !! Såååå deilig.... Har heller ikke sagt noe til mannen min eller legen om hvordan jeg føler meg, har kun sagt til legen at jeg føler ikke at jeg kan snakke med jm om ting og tang.... Uansett, lykke til
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2008 #11 Skrevet 23. mars 2008 hei du. Jordmoren din heter vel ikke tilfeldigvis Roger?
TrustNoOne (but Me) Skrevet 23. mars 2008 #12 Skrevet 23. mars 2008 Og jeg som trodde jeg var alene om å ha en fæl jordmor.....mitt første møte med poliklinikken for gravide var så utrivelig at jeg brøt helt sammen. Jeg har hatt kronisk høyt blodtrykk i mange år, arvelig betinget, men jordmor presterte å si ( uten å åpne journalen min engang ) at blodtrykket kun var min egen feil, og at jeg måtte få meg en ergometersykkel...javel, sa jeg, hvordan tenkte du at jeg skulle bruke denne ergometersykkelen med min bekkenløsning? Pøh, det er da ingen som har bekkeløsning i uke 20, svarte hun.....!! Hun gadd ikke veie eller måle noe, ingen blodprøve av noe slag, hun hadde bare bestemt seg for at jeg var en døgenikt. Og forresten jeg har både ellipsemaskin og vekttreningsapparat i tillegg til to aktive hunder som jeg går tur med enda jeg må bruke krykker for tiden. Men neeeeida, jeg var bare en sånn wannabe-tjukkas som satt på ræv hele dagen og stappet i meg potetgull, mente hun. (Har aldri likt potetgull,by the way) Jeg ble først helt satt ut av at et menneske som overhodet ikke kjenner meg, satt der og lekset opp "dommen" uten å høre på meg eller å sjekke journalen min. Deretter forlot jeg hele dama og begynte å grine før jeg var kommet i bilen. Gubben ringte ned dagen etter og ga klar beskjed om at vi kommer ikke igjen om dette kvinnemennesket var standarden på omsorgen der. Neste gang fikk vi en annen, men ikke noe særlig bedre opplevelse. Jeg har vært et aktivt friluftsmenneske, trent mye styrke samt drevet med dykking før jeg ble gravid. Nesten over natta ble jeg krykkeavhengig pga bekkenløsning, og da er det plutselig fritt fram for å kalle et menneske lat og giddalaus?? Nei, jordmor får være jordmor, jeg bruker kun fastlegen fra nå av!!
Miss Misantrop Skrevet 23. mars 2008 #13 Skrevet 23. mars 2008 Så forferdelig grusom Jordmor. Giddalaus potetgullspisende ... Grrrrr. Så j.... irriterende med sånne mennesker. Godt du ikke går tilbake til henne, men det er jo litt trist at mange andre må innom der---
TrustNoOne (but Me) Skrevet 23. mars 2008 #14 Skrevet 23. mars 2008 Det er nettopp det...hva om det kommer ei inn med spiseforstyrrelser som takler det dårligere enn meg? Jeg grøsser ved tanken...Vi la inn klage på henne, men ser ut til at det falt for døve ører. Tanken streifet meg ikke, at jeg som normalvektig skulle få slengt noe sånt i ansiktet. Det får meg til å lure på hvordan denne jordmoren håndterer de som virkelig er overvektige og burde få støtte og god oppfølging fremfor en haug med "smarte" kommentarer. Kjenner jeg blir skikkelig arg på den dama. Dette skulle jo liksom være en koselig tid i livet, og trodde jordmor var der for å berolige og veilede en grønnskolling med tusen spørsmål. Var jo ikke en planlagt graviditet og sleit med å finne gleden i det hele, og når jeg ble mottatt sånn, forsvant siste håp om å synes at graviditet er en koselig ting...Enda godt jeg har en fantastisk fastlege som gjør sitt beste for at jeg skal ha det best mulig.
Miss Misantrop Skrevet 23. mars 2008 #15 Skrevet 23. mars 2008 Jeg er 1. gangs og egentlig litt usikker på alt dette nye. Jeg er ikke akkurat en myk person, men man er i en ganske så sårbar situasjon, og må blottlegge seg selv mye. Og akkurat derfor er det så forferdelig at noen blir møtt sånn. Jeg har kun vært hos en lege i utlandet. Det var en kort visit. Blir nok en stund til neste gang jeg går også. Men kommer nok til å ta en ul i ca uke 20...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå