Gå til innhold

Dette kommer innerst fra hjerterota mi jenter!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir så frustrert over dere jenter, ja inkl meg selv! Har selv hatt en alvorlig spiseforstyrrelse, har faktisk veid bare 34 kilo jenter, veier det dobbelte nå! Da jeg veide 34 kilo, syntes jeg at jeg var megafeit og når folk så på meg så var det jo i mine øyne bare at jeg var feit og burde slanke meg enda mer.

Har bilder fra denne tiden og når jeg begynner og tenke på vekt og slanking så tar jeg bare dem frem og da går fokuset over ganske raskt! Håper dere tenker dere 2 og 3 ganger om før dere tenker slanking og vektnedgang, er så glad jeg fikk unger før spiseforstyrrelsen ble så ille at jeg aldri ville vært fruktbar.

Visst det er noen som lurer på noe så skal jeg få satt opp en e-post adresse dere kan kontakte meg på, men jeg legger ikke bilder av meg selv fra denne tiden på min side.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tusen takk for at du ville dele dette med oss.

Vi trenger alle å få høre at det kan være farlig å slanke seg, blir en evig kamp mot kiloene.

Jeg synes vi alle skal godta at vi er forskjellige, og har vi god samvittighet med hva vi spiser så skulle det ikke være noe problem egentlig.

Trene og spise sunt, så har en gjort det en kan for å føle seg vel, vi er alle ulike, så hver og en må selv finne ut hva en kan spise og ikke spise.

Jeg må selv innrømme at jeg er blitt obs på vekta mi,etter alle de trådene, og har vært på vekta.jeg er 168 høy, og veier 66,5 kilo.kunne godt tatt av meg litt, men jeg trives, og vet at om jeg blir flinkere til å trene og spise litt sunnere, vil vekta gå ned. men jeg har aldri i mitt liv slanket meg, føler ikke for det, da dette er meg...

så vær forsiktig jenter...det kan gå galt, om en blir helt fanatisk...

Skrevet

Flott at du gjør dette HI.

Det er til tider mye vektfokus her inne og de som har vært syke tidligere trenger annen input enn slankepratet her.

:)

Skrevet

nuvel, det er ikke spesielt sunt å være sykelig overvektig heller da. Det må være lov å gjøre sitt beste for å være sund uansett om man jobber seg opp fra å være for tynn eller ned fra å være for tykk.

Så lenge man ikke snakker om dietter der man sulter seg så synes jeg det må være lov å snakke om kosthold og levestil. (trening og trim)

Skrevet

Viktig ting du tar opp !

Et lite hjertesukk om du har overskudd: jeg er i 3 trisemester nå og er derfor innom der på bim en del også. Tror dette innlegget trengs MINST like mye der - er en del som stadig skal starte "konkuranser" om hvem som legger på seg minst i svarngerskapet, skremmer med 5 kg sukkerunger om noen tar en sjokoladebit osv...

Det er fakstisk naturlig å gå noe opp i vekt når man er gravid..

og det er vanlig å bruke litt tid på å gå ned igjen.

Uansett er det viktigste at kroppen fungerer, det gjør den ikke når man veier 36 kg !

Skrevet

Flott innlegg HI, har selv slitt med spiseforstyrrelse og var en periode nede i 44kg ( som er alt for lite når man er nesten 1.70)....veier nå 58 kg og trivest med det :-)

Spiser helt normalt, men har enda perioder der jeg er litt for mye fokus på maten og kroppen, men etter jeg ble 3 barns mor så har jeg fått litt mere perspektiv på ting, og jeg vil lære barna mine å både spise sundt og ikke MINST at de skal få et sunt kroppsbilde. En mor på konstant slankern er ikke noe sunt forbilde for barna sine...heller tvert imot, hun skader barna ubevist.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...