Fødeklar_ja! Skrevet 22. mars 2008 #1 Skrevet 22. mars 2008 Har en sønn som blir 3 år i juni og han er så vanskelig når det gjelder å få i han mat at jeg blir sprø altså!!! Nekter å spise frokost, er mett etter ei tygge med brød, samme med middag og kvelds. Vil bare ha melk og yoghurt, men det får han ikke siden han ikke skal spise seg mett på det og da ender det med at han går sulten og sur =/ Vet at han spiser godt i barnehagen, men så snart vi er hjemme, sånn som nå når det er påske, er jo bare såvidt han spiser =(
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2008 #2 Skrevet 22. mars 2008 Vi har det sånn med vår datter på 2 også... Men hun spiser godt i barnehagen. Hun er ikke spesielt tynn og ikke har hun gått noe ned i vekt, så jeg bekymrer meg ikke.... enda. men føler godt med. Barn har jo med det å spise godt i perioder, for så og ikke spise i det hele tatt. -Lille-
Gjest Skrevet 22. mars 2008 #3 Skrevet 22. mars 2008 jeg sliter med akkurat det samme nå med mi!!!! hu er 2 år og 7 mnd gammel.. jeg holder på å flippe ut .aarrrrrrggggggghhhhhhhh.......... Men har også ett problem med at hu vil bare drikke hele veien .. maser om drikke fra morgen til kveld.. (er redd det er diabetes) høres ut som du faktisk beskriver jenta mi det der og det er ikke noe gøy spesielt ikke når pappaen ikke er i hus! i barnehagen er hun som en engel og samme hos avlastningsfamilien.. tester kanskje meg ekstra?
Fødeklar_ja! Skrevet 23. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 23. mars 2008 Her også ja... maser etter drikke fra morgen til kveld!! Diabetes.. hørtes ikke noe særlig ut! Kanskje jeg må sjekke han for det? Kan hende jenta di tester deg på samme måte som sønnen min tester meg, er så himla frustrerende! =/
sekke Skrevet 24. mars 2008 #5 Skrevet 24. mars 2008 jenta mi på 2 år og 4 mnd er også dårlig til å spise. hun er veldig glad i drikke. tror ikke det er noe fare for diabetes. de fleste barn er mye mer glad å drikke enn å spise. min jente er småspist hvor hun enn er. men går i perioder. fra to biter brødskive til en hel en. men aldri mer. er heller ikke noe hun foretrekker mer enn noe annet. akkurat som om mat bare er noe mas... hun er tynn,men ikke sykelig. får se det positive i det. hun er hvertfall ikke i faresonen for å være overvektig. det er jo så mye prat om det. her kjører vi på med helmelk,mye smør og godt med "fett"pålegg.(etter tips fra helsesøster) gir også sanasol. vil ikke ha tran. tenker mer på at hun ikke får i seg alle næringstoffene hun trenger,men er frisk og rask og veldig lite syk...
Marande Skrevet 24. mars 2008 #6 Skrevet 24. mars 2008 Jeg har dette probleme til tider og i perioder. Har en sønn på 2 år og 2mnd, han er ikke undervektig, men sånn i grenseland. Men har snakket med fastlegen om dette, da han i perioder ikke ville ha melk heller, og han trodde kanskje det kunne være noen form for allergi, men dette tror jeg ikke. Jeg fikk beskjed om å gi han det han hadde lyst på, men unngå å gi han for mye drikke, da dette metter veldig! Men jeg har tenkt å starte med sånn vitamin/mineral greier, kommer ikke helt på hva det heter, tror det er Biovit. Da jeg har en lillebror som hadde det samme problemet, og han fikk bedre matlyst en periode, men han er i dag 16år, og en slank herremann:) Men frisk vell og merke! Aldri vært særlig storspist. Men tror det er viktig å gi de det de har lyst på, da mener jeg ikke godt og det som inneholder mest sukker:) Og det er veldig viktig og ikke mase for mye på de. Bare sett frem mat, frukt osv, la det stå en stund, så spiser de om de får lyst på!
gl@dmor Skrevet 29. mars 2008 #7 Skrevet 29. mars 2008 Sønnen vår som fyller 3 år i juni er også veldig småspist. Det går litt opp og ned, men middagen er generelt det "vanskeligste" måltidet. Han vil som regel ikke sitte fint ved middagsbordet. Spiser best hvis han er opptatt med noe annet. Han får Sanasol. Heldigvis er han blid og aktiv, og er sjelden syk.
ChaNu Skrevet 2. april 2008 #8 Skrevet 2. april 2008 Snuppa mi på 2 1/2 spiser også lite hjemme. - Gulost og kanskje en bit brød til frokost, eller yoghurt med litt sunn frokostblanding i - Hun er ganske så kresen på hva hun spiser til middag: fiskeboller, pølser, gulrot, ris, pasta, mais .. ferdig! Ikke'no kjøtt/fisk/fugl ellers og i hvert fall ikke poteter eller salat. *sukk* Vi pleier legge med en bit av det vi spiser også, men hun bare flytter det bort og går heller uten mat. Frukt som mellommåltid går fint. Lurer på å begynne å lage litt mer smoothies med bær/naturel yoghurt og ha litt , for det sklir ned som bare det hos dagmammaen i hvert fall. Kanskje det kan være noe for din gutt også?
Retro-mamma Skrevet 3. april 2008 #9 Skrevet 3. april 2008 Jenta mi på 2 år veier kun 9,5 kg. Hun er liten og aktiv - men tynn som en strek. Spiser nesten ingenting annet enn brød og baconost. Utrolig frustrerende. Spiser nesten aldri middag ennå vi lager massevis av gode retter.... Jeg orker ikke mase lengre om det - hun får spise det hun vil. Hun får IKKE det hun maser om altså - men går heller sulten enn å spise nydelig middag...........helt til baconosten kommer til kvelds....... argh.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå