Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde ris til middag i går, men fortsatt masse rester igjen. Kan jeg steke det til middag i dag? Hvordan gjør jeg det evnt? Med olje? smør?

*grønn på å lage middager* hihi...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det skulle jeg mene!

Stek risen i olje med pepper. Hvis du skal ha det som tilbehør til noe annet. Hvis du bare skal spise stekt ris foreslår jeg at du steker den sammen med det du finner av grønnsaker og evt noe kjøtt. Det er også godt å blande inn to stekte egg du har stekt mens du har rørt de rundt som scrambled eggs.

Litt keitete forklart, men du kan trygt spise risen i dag altså.

Skrevet

Klart du kan! Med litt kylling (pleier å bruke grillkylling), reker og mais og ett egg over tilslutt blir det veldig godt! (Jeg pleier å steke i olje forresten.)

Skrevet

Du kan steike risen dersom den har stått i kjøleskapet (ris blir fort ødelagt i romtemperatur).

Du kan bruke olje eller smør. Steik på låg varme. Ha i grønnsaker og evnt, kjøtt, eit par egg og litt soyasaus.

Skrevet

Brun kylligfilet i panna (pølsebiter, laks, whatever), så hiver du oppi risen og kuttede grønnsaker gulrot, brokkoli, blomkål, rødløk, kålrabi etc). Så kan du krydre, eller jukse med litt woksaus.

Jeg DYNGER på med olje:-)

Skrevet

Supert! Takk for tips. :)

Vi har noe kjøtt igjen fra i går også som jeg tenkte jeg skulle varme opp sammen med risen. Også ha salat ved siden av...

Hadde gjester igår, men de var vist litt småspist... hihi

Skrevet

Jeg viste det var mange flinke dibbe-kokker! :)

Tusen takk for tips. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...