Gå til innhold

Hvor mange av dere har flydd alene med to eller flere unger...

Anbefalte innlegg

Skrevet

alene med bagasje, to bilstoler, paraplytrille og leiebil, for deretter å kjøre flere timer frem til bestemmelsessted.

Og alene om pikkpakket og unger på retur med hotellovernatting og ditto bykjøring for å rekke flyet hjem...

Jeg er usikker på om jeg orker dette en gang til....

Give me strength!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har ikke gjort det, men vi har reist 2 voksne, og 2 barn, på 8 mnd og ei på 6 år.synes det var slit nok jeg.

hvor gamel er dine unger da?

Skrevet

Jaja. Det var vel svar nok. Det er ikke nok med 5 om dagen for å få overskudd til dette igjen.

Skrevet

Har reist alene med de 2 minste mine, da var de rett over 1 år og rett over 3 år!! Men vi hadde bare vogn og koffert med oss, ikke bilstoler osv!!

Men får du reise alene med 2 stykker under 2 år da??

Skrevet

hehe....ille nok å styre med buss, varer og 3 unger for å handle for min del... Slo fra meg hele Påskeferien rett og slett siden gubben ikke rakk hjem fra jobb.

Skjønner VELDIG godt hvor sliten du må være og at dette har vært en prøvelse ja... Er skumsvett etter vi har vært å handla jeg ( jeg kjører IKKE bil, bor flere kilometer fra butikk)....å reise på ferie med hele bølingen alene ALDRI ALDRI ALDRI!!!! Ikke før de er så store at de både kan tørke seg i ræva, spise og kle på seg selv og ikke MINST høre etter...

Skrevet

Det er et lite helv"#¤%& ja, men det går :)

Skrevet

He he, jeg synes det er jobb nok aa reise alene med ett barn som skal ha bilstol, trille osv. Men man klarer som regel det man har lyst til a klare ;-)

Skrevet

Hovedgrunnen til at jeg vurderer å bli hjemme er at jeg er redd hun på 16 mnd skal få en ordentlig magesjau. Hun putter alt i munnen, og verken gulvene eller gårdsplassene er like "reine" som her hjemme. Hundebæsj i støvform er ikke helt bra. Jeg er redd for salmonella.

Og skjer det, DA blir det overload.

Skrevet

Det er selvsagt worst case da, men reiser man alene bør man tenke litt over slikt og.

Skrevet

Men hun putter sikkert ting i munnen paa lekeplassen og saant? Det er sikkert ikke mer skittent paa flyplassen enn i en gjennomsnittelig sandkasse. Gutten min har nok faat ett og annet i munnen paa flyplasser (13 mnd naa) uten aa ha blitt daarlig ... men vi har ikke reist utenfor Europa heller da.

Skrevet

Har to i samme alder, og hadde ikke orket... Hovedsaklig pga eldstemann som kan finne på å gå i vranglås på feil sted.

Skrevet

Nesten som deg, men uten alle triller og seter. Det stod de som møtte oss for. Takk gud for ergosele og bæresjal.

Stress, og bare verdt det om ferien er lang.

Skrevet

Jeg reiste nettopp til Helsinki alene med en på 2,5 år og en på 5 mnd. Vi byttet fly i Køpenhavn og da jeg kom frem til Helsinki tok jeg ut bagasjen ( en koffert+ vognen) og tok bussen inn til sentrum.

Da vi kom hjem igjen og byttet fly i Køpenhavn så rakk vi ikke flyet ( kom inn for seint fra Helsinki) og måtte ta et som gikk 2 timer etterpå. Pappan ventet på oss på flyplassen så jeg slapp å ta buss inn til byen.

Flyreisene og skiftene gikk helt fint. Jeg takker for bæreselen og en 2,5 år som hadde bestemt seg for å være verdens flinkeste trassunge mens vi var på reisefot.

Jeg syns det høres tøfft ut det du tenker på og er ikke sikker på om jeg hadde orket det. Men hvis du vil så klarer du det fint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...