Gå til innhold

HJELP! Trenger raskt svar...!!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Er gravid igjen, og det vil bli ca 5 mnd mellom perm 1 og perm 2. Har hørt noe om at man må jobbe 6 mnd før man går ut i perm igjen for å ha rett på penger - og siden jeg bare får jobba 4.5-5 mnd får jeg INGENTING da??

 

 

HÅPER NOEN KAN SVARE MEG...bekymret ja....;/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er noe jeg har hørt av en venninde som lurte på å bare hive seg på karusellen igjen og ville da gått fra perm til perm, og hun mente hun måtte bare ut i arbeid igjen for å få inntekt, men måtte ikke jobbe i seks mnd for å få perm. Det var liksom ikke noe antall mnd hun måtte jobbe.

 

Men som sagt, dette er ikke noe jeg vet for sikkert,kanskje dumt å svare de men...

Skrevet

Jeg vet desverre ikke så mye om dette men håper noen andre kan svare mer utfyllende. Hadde selv søkt i fødselspengedebatten. mener å ha lest noe om andre i lignende situasjoner der?

Skrevet

jeg trur det er som du sier HI. men er ikke sikker... en finner du ikke noe om det på nav.no el noe?

Skrevet

mener på at man kan omtrent gå rett ut i permisjon igjenn etter perm1..

At permisjonstiden din gjelder for å få nye permisjon visst du skjønner..

Skrevet

jeg hadde tatt en tlf til NAV jeg..for visst du MÅ jobbe 6 mnd..så får du heller bare begynne på igjenn så du får 6 mnd..

Men jeg trur ikke du må jobbe 6 mnd mellom 2 permisjoner ..uten jeg er 100% sikker..

 

Man får jo permisjonpenger fra abeidsledighetstrygd også..så hvorfor ikke av permisjonspenger...

Skrevet

Svangerskapspermisjon gjelder som arbeid, akkurat det samme som hvis man er arbeidsledig. Ikke noe problem å gå fra permisjon til permisjon. Men det lønner seg jo selvfølgelig å ha hatt 100% lønn sånn reint inntektsmessig.

Skrevet

Jepp, stemmer som EMC77 sier:)

Skrevet

JEeg har tatt vare på et hefte om rettigheter i forbindelse med fødsel/adopsjon. Der står det at du har rett til fødselspenger når du har vært yrkesaktiv i minst 6 av de 10 siste mnd. Likestilt med yrkesaktivitet er perioder med fødselspenger. Så da får du penger under hele permisjonen slik jeg tolker det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...