~sjiraff~ Skrevet 22. mars 2008 #1 Skrevet 22. mars 2008 Skal lage kalkunfilet på mandag, men har lyst på litt mer spennende tilbehør en det "vanlige" (potet, minigulrøtter, rosenkål og fløtesaus).. Noen gode tips her? En av de som kommer på middag har melkeallergi så kan ikke være noe med mye melk i...
hund&barn@fullrulle Skrevet 22. mars 2008 #2 Skrevet 22. mars 2008 Waldorfsalat og råstekte poteter Og kylling bretagnesaus f.eks
Gjest Skrevet 22. mars 2008 #3 Skrevet 22. mars 2008 Man vet at man har vært her inne litt mye når man leser "Spennende tilbehør til kalkunfitte"
Sjokoladekaka Skrevet 22. mars 2008 #5 Skrevet 22. mars 2008 Ja, akkurat det eg tenkte også, når eg las overskrifta;)
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 22. mars 2008 #6 Skrevet 22. mars 2008 1,6 jeg skulle akkurat til å skrive det samme! :s
Makka Pakka Skrevet 22. mars 2008 #7 Skrevet 22. mars 2008 Jeg synes det er godt med en god saus til, en blading av rødvinssaus og brunsaus med sjy fra stekinga av kalkunen. Liker også ertestuing og rødkål til.
Gjest Skrevet 22. mars 2008 #8 Skrevet 22. mars 2008 VI lager ofte stuffing i stekeovnen med brød, svisker, eple, bacon, løk, hvitløk, persille, kyllingbuljong osv. Lager det i en ildfast form. Elles så er en morosm vri på rosenkål og blande dem litt med sprøstekte biter av bacon. Har en melkeallergi tåler en jo ikke melk i det hele tatt. Istedet for fløtesaus kan du lage skysaus, og heller servere creme fraish smaksatt med sitron, urter, litt sennep, sukker, pepper og salt ved siden av. Liker også best rotmos av potet, litt kålrot, sellerirot og masse pastinakk istedet for poteter:)
petite fleur Skrevet 22. mars 2008 #9 Skrevet 22. mars 2008 Tomat- og rødløksalat med olivenolje, balsamico og oregano, fetaost om du liker det ;-) Også kan du jo ha ovnsbakte potetbåter i stedet for vanlig potet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå