Anonym bruker Skrevet 22. mars 2008 #1 Skrevet 22. mars 2008 ...føler at underlivet holder på å vrenge seg innside-ut! Guri, noe så ubehagelig!! Babyen har festet seg med hodet ned, og hver kveld holder han på å spinne rundt og rundt sin egen akse (kjennes slik ut i hvertfall) i timesvis. Det kjennes ut som om hodet borrer seg ned i bekkenbunnen og det gir et vanvittig press nedover i underlivet! Føler at kjønnsleppene står vrent utover gitt! (beklager den initime beskrivelsen). Noen andre som har det på samme måten? Det å trene bekkenbunnsmuskulaturen har vært null problem tidligere, men nå får jeg rett og slett ikke tak i dem mer, pga presset....
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2008 #2 Skrevet 22. mars 2008 Eh...altså...jeg har hatt det problemet lenge, og det er faktisk ikke bare en følelse. Når jeg kjenner etter med en finger, buler den ene skjedeveggen ut av skjedeåpningen. Det kalles skjedeveggnedfall eller cystocele. Og det er IKKE behagelig, føles som om alt kommer ut, og at jeg sitter på en kul. Gynekologen bekreftet tilstanden og hadde ingen andre råd i første omgang enn bekkenbunnsøvelser, så får man se hvordan det blir ila 6 mnd etter fødsel. Men hun mente det kunne bedre seg frem mot fødsel fordi babyen da ville rette seg litt mer opp, hun ligger for øyeblikket med hodet rett oppå blæra istedet for over livmorhalsen. Lykke til! Jeg har forøvrig termin 130408, så vi er vel omtrent like langt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå