Gå til innhold

Legevakt i natt

Sanasol har 2 herlige jenter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi måtte plutselig til legevakten med Mia i natt. Vi la henne i sin egen seng fordi hun virket så mye bedre (hun har i to netter sovet inntil oss) og det gikk greit i et par timer, så plutselig begynte hun å kaste opp igjen og ble helt slapp. Hun hadde ikke fått i seg væske på timevis, så det var rart hun i det hele tatt hadde noe å kaste opp. Vi fikk nesten ikke kontakt med henne og prøvde å ringe legevakten som ikke tok telefonen (!!!). Så vi pakket på oss og dro ned. Vi ble heldigvis tatt på alvor, og det er godt når man trenger litt hjelp og er halvveis hysterisk selv. Hun var dehydrert, veldig slapp og ufokusert, de sa hun var middels kritisk og at de skulle sette iv om vi ikke fikk i henne væske i løpet av den tiden vi satt der. Så vi satt der med en overtrøtt og slapp lita frøken og prøvde å tvinge i henne saft i noen timer. Målet var en tissebleie, noe hun ikke har hatt på 3 dager, så de satte på henne en liten pose som skulle fange opp evt. urin.

Folk kom og tok blodprøver og skiftet urinpose, og hun ble litt piggere for hver gang. Legen sa etter noen timer at selv om hun ikke hadde tisset så virket hun bedre, og hun hadde ikke kastet opp saften vi ga henne. Han prøvde å ta smokken og hun ble skikkelig irritert, det var det beste tegnet sa han :-) Vi fikk valget mellom å legge henne inn for natten eller dra hjem og heller ha en lav terskel for å komme tilbake. Vi så hvor trøtt hun var, og valgte det siste. Så da sov lillemor på mamma i natt igjen, og slo seg til ro med det. Hun virker mye piggere i dag, og i natt hadde hun tisset masse! Aldri blitt så glad for en bleie jeg :-)

Så vi får se an dagen, bli hun dårlig igjen så drar vi inn med en gang.

De sa ihvertfall at man alltid skal komme om man er usikker, jeg følte meg litt hysterisk, men de sa at det var kritisk nok til at det var helt riktig å komme inn. Det er greit å høre, de tar deg alltid på alvor og spesielt med små barn. Så vi krysser fingre for at tilstanden blir bedre for vesla vår :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stakkars Mia! Huff, det er helt grusomt å oppleve noe slikt med disse små. Bra dere dro inn og fikk god hjelp og at formen er bedre nå. Blir litt skremt av at det går så fort før de blir så veldig dårlige disse småttisene.

Vi sender over god bedrings klem her i fra!

Skrevet

uff så skummelt det må ha vært for dere! Og så godt at dere ble tatt på alvor hos legevakten!

Håper Mia nå er på bedringens vei slik at dere kan kose dere med godjenta resten av påsken!

Kjempestor klem fra meg og Camilla

Skrevet

Hei,

Skjønner godt at dere ble redde og bekymra jeg. Vi hadde jo samme runden med Mathilde for et par uker siden. Legen var veldig på å sjekke henne og sa at terskelen for å legge de inn ikke er veldig høy når de er så små. Viktig at de får i seg væske. Håper det roer seg for deres del og at hun snart blir frisk igjen. Her sliter vi på fjerde dagen med feber og forkjølelse. Vi har også snakket med legevakta i dag. Foreløpig blir vi hjemme, men blir hun dårligere utover kvelden/natta får vi bare se det ann. Merker at det går på nervene løs. Her har vi jo ikke sovet en hel natt på flere uker. Hmm, merkelig nok har jeg sluppet unna, mens gubben har fått alt hun har.

Skrevet

Takk for godt tanker og klemmer! Nå er ting mye bedre og vi håper på litt fast føde i dag :-)

Skrevet

Ååå stakkars lille Mia. Sånne ting er ikke morsomt. Godt dere ble tatt på alvor på legevakten i allefall!!

Håper Mia er sterk og kommer raskt tilbake til normalen igjen.

En god-bedringsklem fra oss

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...